Ahad, 17 Mac 2013

PANASS!! Sah memang ada pihak ketiga menjadi dalang pencerobohan di #LahadDatu #PrayforSabah



Memang sudah dijangka ada pihak ketiga disebalik penganas yang menceroboh tanah air kita. Gambar yang diterbitkan di portal http://borneoinsider.com mengenai latihan pengganas Kiram sebelum menyerang Sabah.



Mc rasa Kerajaan perlu menyiasat dengan lebih teliti mengenai perkara ini. Apakah benar dakwaan Habiba Kiram ni, atau sekadar cakap kosong! Bukan apa, risau juga dengan dakwaan tersebut.

Sebenarnya masa pilihanrayalah, masa terbaik untuk pengganas ini untuk mengatur gerak kerana jika mereka berjaya menyerang ketika itu, sokongan dan kepercayaan rakyat terhadap Kerajaan sementara dan pasukan keselamatan akan hilang.

Sedang negara kita sibuk berdepan dengan Pilihanraya, anggota keselamatan pulak sibuk dengan mengawasi keadaan di rumah panas dan peti undi. Tak mustahil puak ini boleh melancarkan serangan.

Keadaan ini nampak seperti dirancang rapi. Dalam masa yang sama, Setiausaha Pertahanan Filipina, Voltaire T. Gazmin mengesahkan mereka menemui beberapa bukti yang mengaitkan pemimpin utama pembangkang dengan serangan ini.

Kalau benar kata-kata Voltaire itu, ini bukan perkara yang main-main, patutnya kita tubuhkan pasukan penyiasat diraja untuk menyiasat percerobohan di Sabah. Kita tangkap dalang yang mengkhianati negara tu!!

Rakyat Malaysia nak tengok, siapa si Kitul baru alaf moden yang durjana!!

McTheory:
Dah tahu dah sapa!!

Tiada ulasan: