Jumaat, 29 Mac 2013

VIDEO PANASS! Apa kaitan Peristiwa #Memali Dengan #LahadDatu? (Wajib Baca)


Video dibawah adalah sambungan dari video part one Memali semalam, video semalam ada kat SINI. Kisah Memali sebenarnya kisah orang kampung yang terlalu terpengaruh dengan amanat Haji Hadi dan perjuangan Islam songsang Ibrahim Libya.

Disyaki penduduk kampung Memali telah terpengaruh dengan ajaran syiah. Syiah adalah satu ajaran Islam yang sememangnya 'songsang' dan tidak diiktiraf diseluruh dunia (hanya beberapa negara yang iktiraf syiah). Kerana dalam ajaran syiah, ianya 'membenci' semua sahabat Rasulullah SAW, malah tidak mempercayai sunnah.

Syiah juga menghalalkan darah sesama umat Islam yang tidak menganuti ajaran syiah. Malah Ayatollah Syiah pernah berkata, Malaikat Jibrail tersalah turun wahyu kepada Nabi Muhammad, kerana Jibrail mengantuk. Sepatutnya wahyu tersebut kepada sahabat baginda Ali (syiah sangat menyanjungi Ali).

Itu hanya sedikit cerita pasal Syiah yang Mc boleh beritahu. Banyak lagi cerita tak masuk akal pasal Syiah ni. Kalau nak tau lebih lagi, pi tanya Mat Sabu, dia bapak segala syiah kat Malaysia. he he.. tak pun google je, macam-macam keluar.

Sebab tu Mc kata kejadian Memali ni ada kaitan dengan syiah dan amanat Hadi Awang yang sememangnya songsang.

Kita tengok dulu video dibawah,




Kalau mengikut peristiwa Memali ni, polis ke kampung berkenaan, untuk menangkap Ustaz Ibrahim Libya yang dipercayai telah 'terpesong dalam ajaran Islam'. Tapi mereka dihalang, malah dihalau dengan keras.

Bila kerja polis dihalang, malah penduduk kampung bertindak keras, hingga menyebabkan pertembungan. Bagi Mc polis hanya menjaga kerja keamanan. Jika benar Ibrahim Libya seorang pemimpin yang baik, dia takkan biarkan anak kecil dan wanita menjadi perisai barisan hadapan.

Kalau mengikut cerita puak Pas, polis memulakan serangan tanpa amaran. Tapi kalau anda lihat video diatas, polis telah pun memberikan amaran sebelum merempuh masuk. Polis terpaksa bertindak keras kerana terdapat pegawai polis yang tercedera dan meninggal dunia.

Kalau peristiwa di Lahad Datu, negara kita diceroboh, peristiwa Memali pula ianya didalangi kumpulan ajaran Islam yang telah terpesong. Malah kedua-dua peristiwa ini ada kaitan dengan pemimpin pembangkang yang menjadi dalangnya.

Puak Pas kata, mereka pejuang Memali menentang polis itu syahid, sama seperti penceroboh Sulu yang menentang anggota polis kita. Apakah benar mereka syahid? Puak Sulu tu pun mengaku Jihad dan Syahid. Mengamalkan ajaran sesat dan menceroboh negara orang adalah syahid?

Macam mana dengan anggota polis kita yang terkorban mempertahankan negara? Bukankah kalau kita berjuang mempertahankan agama, bangsa dan negara, itu jihad yang sebenar. Malah jika kita mati semasa berjuang, itu baru benar-benar syahid. Apa pun ini hanya pendapat Mc. Dosa dan pahala kerja tuhan, kita tak mampu buat keputusan.

Kita manusia cuma mampu berfikir dan melakukan tindakan yang terbaik. Fikirlah elok-elok, selama ini, siapa yang selalu menganggu gugat keamanan negara dan gembira apabila negara kacau-bilau. Apakah orang macam tu yang kita nak angkat jadi Kerajaan?

Memilih pemimpin bukan perkara mudah, kerana jikalau kita salah dan pejudikan nasib. Negara kita bakal ditimpa bencana. Mahukah pembaca melihat negara yang bakal diwarisi oleh anak-anak kita kacau bilau?

Buatlah keputusan yang tepat, pilih jalan keamanan.

McTheory:
Macam iklan kata, 'SAYA PILIH MALAYSIA'

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pukimak umngok ni!!!

Tanpa Nama berkata...

pukimak ang blik!!

Cintailah Agama ISLAM dgn belajar memahaminya berkata...

Assalamualaikum.. Alhamdulillah syukur.. bila dapat diberikan Allah SWT keupayaan utk menulis, menaip.. dgn akal kurniaan Allah SWT. Dunia hanya sementara, akhirat kekal abadi. Jadi jagalah hak Allah, pasti Allah SWT menjaga hak kamu.

Andai saudara seorg muslim, tulislah kerana Allah SWT. Peringatan Allah SWT dlm Surah Al-A'raf, ayat 179 yg bermaksud "Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahaminya dengannya (ayat-ayat Allah) dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keEsaan Allah) dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat); mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai."

Jaga Solat, Semoga Allah SWT memberikan taufik dan hidayah-Nya kepada pemilik blog ini. InsyaAllah, ternyata malaysia ni. Bermahzab Imam Syafie. Jadi dlm kitab2 Imam Syafie, Imam Ghazali dan Imam Ghazali byk memberitakn, membezakn ttg Pemerintah Sekular yg dibawa oleh golongan yg sesat dgn ISLAM sebenarnya dibawa oleh Rasulullah SAW. Hadis2 Nabi SAW pun banyak boleh rujuk. Takutlah hukuman dari Allah SWT. Sama2 buat perubahan, andai kita sygkan Agama Islam. Bacalah kitab2 mereka. InsyaAllah.

hangkedee berkata...

Pasngok.Barua Dapig..Akibat Amanat Hj Hadi ramai ngok-ngok Pas terkorban.dan rela Tidur atas jalan demi Dapig yang terang terang Anti Islam Dan Melayu.

Tanpa Nama berkata...

Kurang ajar ko...nie atau terlebih di ajar...suka ko jer sound org pukimak....kesian kat mak ko lahirkan ko kat dunia ni..asal serba sempurna tapi dibentuk dgn otak senteng...semoga Allah buka otak ko luas2...apa yg penulis cerita boleh diterima dgn akal yg waras...org yg berjiwa busuk seperti ko ni yg tak leh nak accept...sengal!!!

Tanpa Nama berkata...

bertaubatlah kamu kerana mengeluarkan fitnah kepada ulamak.

Tanpa Nama berkata...

Menarik tul layan video nie...patut ler al arqam kena haramkan juga psl drg byk pengikut dan menggugat kerajaan....katanya..

Tanpa Nama berkata...

Admin bangang....bg keluqrge ko bce la wei

Tanpa Nama berkata...

kenapa koo xtnjuk video polis menembak mati pnduduk mamali?

Tanpa Nama berkata...

ramainya polis.....siap dgn kereta perisai lagikan,nx pergi berperang kew???

Tanpa Nama berkata...

Admin ni islam ke??

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum wahai saudaraku semua janganlah kamu semua bertentangan pendapat dan beremosi. Peristiwa mamali iktibar buat kita yang masih ada sekarang. Sebelum katakan sesuatu, adakah kita sudah menghayati ajaran sunnah dan Al Quran. Adakah ada dikalangan kita yang sudah mati dan kembali untuk menceritakan apa yang ada di alam akhirat. Orang yang bergelar ulama pun tidak dapat menjamin dirinya masuk ke dalam syurga. Inikan pula kita insan biasa, tetapi aku percaya tunaikanlah segala kewajipan kita kepada Allah dengan mengerjakan apa yang disuruh dan meninggalkan segala yang dilarang. Islam agama yang mengajar umatnya erti kesabaran dan berkasih sayang. Haruskah kita memerangi saudara seagama kita yang jelas mengaku Allah tuhannya.Melainkan jelas terpesong dan menyengutukan Allah.Jadi kesimpulannya perlukah kita berjihad kepada sesuatu yang memudaratkan saudara seislam kita. Demi Allah aku percaya Allah tidak merestui perbuatan kita ini. Janganlah kita berpecah belah Marilah kita bersatu kerana musuh kita sentiasa mencari peluang di atas perpecahan umat kita. Fikirkanlah... ALLAH HU AKBAR