Selasa, 9 April 2013

PANASS!! Pas Kedah Makin Suka Buat Kerja Mereng! #TukarKedah #SaveKedah


"Serahkan Universiti Utara Malaysia (UUM) kepada kerajaan negeri kalau dah tak mampu nak tadbir kewangannya," kata Menteri Besar Kedah, Azizan Abdul Razak (baca sini). Makin merapu sakan nampak MB PAS Kedah ini. Masalah sampah pun tak boleh selesai, air pun tak selesai, banjir di Kedah pun PAS gagal selesai (baca sini), itu pun hendak minta tadbir UUM.

PAS Kedah gagal mentadbir KUIN dengan baik, hinggakan Mahfuz Omar sendiri letak jawatan dalam syarikat yang membangunkan KUIN (baca sini). Kalau dapat UUM kat PAS, lingkup habis jadinya. Sewajarnya PAS berasa malu dengan Tun Mahathir yang membangunkan kawasan Sintok daripada sebuah kawasan yang terpencil menjadi sebuah universiti pengurusan. PAS hanya "reti" kutuk orang dan maki orang dalam ceramah.


Cek bernilai RM10,000 ditulis atas nama Pengarah Perhutanan Negeri Kedah. Tulis surat mohon tebang balak, kemudian bagi pelan lokasi balak dan beri cek RM10,000. Apa maksudnya? Rasuah balak di Kedah. Cara mudah PAS untuk dapatkan duit selain naikkan cukai tanah di UUM.

Apa yang PAS buat untuk tadbir Kedah menjadi lebih baik? Bila dapat perintah Kedah pada 2008, PAS jadi terkejut. Mereka tidak tahu mentadbir dengan baik. Cara mudah yang PAS boleh buat untuk dapatkan duit adalah dengan tebang balak (baca sini) dan naikkan cukai tanah. PAS melingkupkan masa depan rakyat di Kedah. Tolak PAS di Kedah.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hutang kuin puluh juta cek oi. mana mau cekau nak bayaq. kroni berlungguk depa dok bela dalam tu

Tanpa Nama berkata...

Bodo punya PesuruhDAP PAS nih.. KUIN tu terbongkang dek kerana kebodohan mengurus tadbir cekap.. melahap dgn duit..

Kampus Kuala Ketil tu kampus HUTANG.. BN ambik balik KEDAH kampus tu mau tebus dengn apa?

KAsi balik lah pd BANK.. MEMBAZIR buat kampus yg cukup sifat!

itupun ada hati nak UUM.. bodoh dan tak malu punya bangsa PAS!

PAS BODO!