Rabu, 10 Julai 2013

HOT INFO! Video yang Wajib Orang Melayu Tengok! #SalamRamadhan



Video ni khas pada semua melayu, tak kira yang sokong UMNO, Pas atau Pkr. Sebab kitalah penentu hala tuju bangsa Melayu Islam pada zaman akan datang. Jika gagal maka hanyut la generasi kita, hancur la syiar Islam.

Kalau tengok pun tak sedar diri lagi, baik hantok pala kat dinding saja la. heheh..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hati sakit tengok video tuuuhh....

Lebih baik aku tengok real punya. Di Aloq Staq laaa....

Semua yang jadi tukang sapu sampah, tukang kutip sampah, tukang bersih merkit babi, tukang bersih sampah yang busuk-busuk kat Merkit Koboi, Merkit Bukhari, Merkit Seberang Perak, Merkit Simpang Kuala, lepas tuuu... tukang bersih longkang dalam pekan yang kadang-kadang depa pakai baju hijau, kadang depa pakai baju kuning, ikut Bandaraya bagi lah.... Semua depa ni orang bangsa Melayu dan ada sikit-sikit bangsa India.

Aku tak pernah nampak orang yang dok buat kerja cantu, orang dari bangsa Cina. Bangsa depa ni, kerja buat sampah, lepas tuuu... bagi orang bangsa Melayu dan orang bangsa India lah yang pi kutip dan bawa dengan lori pi tauk di belah Pokok Sena. Dekat tempat buang sampah tu pun kampong yang diduduki oleh orang bangsa Melayu jugak lah.

Depa ni,aku tengok hari-hari dengan mata kepala aku sendiri. Aku tak payah tengok video.

Aku fikir-fikir tak dak kah orang Melayu, samada depa pemimpin ka atau pembesar ka atau pun krbanyakan rakyat Melayu ka, tak terasa ka dalam hati perut mereka bahawa bagaimana rendahnya martabat orang Melayu ni. Kerja tukang kutip sampah, kerja cuci longkang dan buat keja-kerja macam hamba abdi kapada orang Cina yang sedap buat kaya. Yaa... lah di Aloq Staq ni pun kekayaan punyai rumah besar, punyai kereta besar, punyai kedai-kedai besar dan banyak lagi yang besar-besar yang mendapatkan kewangan dan kekayaan semuanya orang bangsa Cina.

ORANG MELAYU KUTI SAMPAH... Cessss