Khamis, 4 Julai 2013

PANASS! Pas Nak Pecat Mat Sabu Sebab Syiah? #TolakPAS


Kononnya Pas akan mengenakan hukuman tegas ke atas ahlinya termasuk memecat keahlian jika terbukti mereka terlibat dengan kegiatan Syiah.

Tindakan itu adalah untuk mencegah kegiatan yang dikatakan makin menular dalam kalangan pemimpin dan penyokong parti itu walaupun sehingga kini masih belum dapat dibuktikan.

Kata mereka tak dapat dibuktikan, nak bukti macam mana kalau siasat sambil mata pejam.

Ahli Majlis Syura Ulamak Pas (Syura), Zaharuddin Mohammad berkata, antara syarat menjadi ahli Pas ialah mesti berpegang kepada Ahli Sunnah Wal Jamaah seperti yang termaktub dalam perlembagaan parti.

“Jika ada bukti seorang itu adalah pengikut Syiah, kita pecat serta merta tidak kira apa jawatannya sekali pun dalam parti,” katanya ketika menjawab pertanyaan peserta Forum Post Mortem PRU13 Menuju PRU14 diadakan di Komplek Pas Kedah di sini, kelmarin.

Sebelum ini, seorang pemimpin kanan Pas didakwa terbabit dengan ajaran Syiah, yang turut menjadi faktor kekalahan PR di Kedah.

Menurut sumber dalaman, Syura sudah memanggil pemimpin berkenaan untuk membuat pengakuan sama ada terlibat atau sebaliknya dengan Syiah.

Beliau berkata, beberapa hari lalu pemimpin itu sudah menandatangani surat pengakuan bahawa tidak terbabit dengan sebarang aktiviti Syiah seperti yang diuar-uarkan.

Dalam syiah, berbohong untuk selamatkan diri tu di bolehkan. Janji itu cara mereka untuk mengembangkan lagi ajaran. Apa la sangat setakat sain pengakuan tu.

Siapa pemimpin yang dipanggil?

Mat Sabu?

Tengok video kat bawah,


3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mat sabun dah buang batu.. susahlah nak cari bukti.. keh keh keh sebabtu tak jumpa bukti

Tanpa Nama berkata...

Kepada semua dan percayalah Mat Sabu atau Husam atau Nizar tidak akan diapa-apa oleh hamPAS bahkan hamPAS tersangat sayang orang seperti Mat Sabu seperti mana Mustapa Ali. Mana tidak pagi-petang siang-malam kutok kerajaan, cakap menipu sana sini, spin sanasini, putar belit fakta dll. Kalau Mat Sabu cakap jujur sepertimana Hassan Ali sudah tentu lama dah kena buang. Tentang isu Mat Sabu dengan Syi'ah, itu hal peribadi beliau tidak ada kena mengena dengan hamPAS sama seperti Mustapa Ali punya hal laa bro. As conclusion: Confirm punya Mat Sabu will remains in hamPAS.....ada percaya!!!

Salam......X-taksub

Tanpa Nama berkata...

PAS Laknatullah
PAS Laknatullah
PAS Laknatullah