Jumaat, 30 Ogos 2013

HOT! Guan Eng Haram, Menteri Hanya Melatah? #TandaPutera



Disebabkan filem Tanda Putera diharamkan di Pulau Pinang oleh Guan Eng, menyebabkan kecoh satu Malaysia. Guan Eng sudah tentu guna kuasanya untuk haramkan tayangan filem tu, tapi jangan lupa di pihak kita juga ada hak berbuat benda yang sama.

Himpunan klik dan rumusan ni Mc ambil dari blog The Unspinners,
Mc membaca kenyataan Menteri, Dato Shaberry Chik di Helen Ang SINI. Nampaknya dia hanya marah saja tapi tak bertindak. Sepatutnya dia beri amaran kepada Guan Eng untuk saman atau amaran akan tarik balik pengusaha panggung.

Mana tidaknya?

PBT hanya berkuasa dalam hal keselamatan, lesen operasi dan lain-lain tapi pelepasan sesuatu filem adalah ruang kuasa KDN di bawah LPF. Perkara ini sudah jelas lulus. Jemaah menteri pun tak ada masaalah untuk benarkan siaran lepas pilihanraya.

Dari mula, KDN tidak ada masaalah untuk meluluskan. Malah ketika mantan Menteri Dato Dr Rais Yatim buat helah ada masaalah dengan LPF, sebenarnya dia menipu untuk halang filem ini di tayangkan.

Malahan apabila Wee Ka Siong cuba menyalahkan pada Pengarah Filem jika ada apa-apa berlaku, dia nampak sangat menunjukkan kebodohannya. Malah dia juga dedahkan niat jahat MCA sama dengan niat jahat DAP dan The Star. BAca Helen Ang SINI dan SINI.

TANDA PUTERA adalah dimasukkan dalam kategori wajib tayang. Mana-mana panggung yang tidak tayangkan TANDA PUTERA harus di tarikbalik lesen. Baca Tok Gajah SINI


Sebaik saja Lim Guan Eng mengacah untuk tahan tayangan di Pulau Pinang menggunakan kuasa PBT, GSC telah mengumukkan setuju untuk tahan tayangan. Baca komen Helen Ang di SINI.

Kemudian dia cuba bermain psywar konon, dia tak mengeluarkan arahan tapi hanya nasihat. Tapi sebenarnya dia telah arahkan, lihat surat berikut:

Ambil dari Belantan SINI
Lim Guan ENg telah arahkan Ng Wei Aik yang rasis untuk keluarkan surat pekeliling. Konon-konon dia ubah kenyataan, kata Belantan.

Dengan segera Golden Screen Cinema terus tidak mahu siarakan dengan alasan ikut arahan ibu pejabat. GSC tidak akan berbuat demikian jika Ketua Pengaraha FINAS tidak persetujui.

Nampaknya Ketua Pengarah FINAS macam takde telor dan tidak tahu kuasa yang FINAS ada. If you are powerful, use your powerful. If not, you are bloody full.

Nampaknya betullah Menteri hanya tahu marah tapi tak berani bertindak

Guan eng hanya ugut, Menteri dah melatah, Ketua Pengarah penakut dan akhirnya Robert Kuok hanya sedia berkerjasama dengan DAP. Lepas Tanda Putera, kami nak boikot GSC dan semua produk dan perkhirmatan syarikat Kuok brothers. 
Campur, tolak, darab dan bahagi.. akhirnya melayu juga yang rugi!

Tiada ulasan: