Khamis, 1 Ogos 2013

INFO! Video menarik ni boleh buat kita mengalirkan air mata!


Mc rasa ramai yang dah tengok cerita ni. Kalau tak tengok pun tentu dah baca cerita budak sekolah baju dan kasut buruk. Sedih bila Mc tengok video ni.


Alhamdulillah, kita kerana masih hidup selesa dibumi Allah ni. Ramai lagi yang susah dari kita. Jadi angkat tangan dan bersyukurlah kepadanya. Jangan asyik merungut itu tak cukup, ini tak cukup. Usaha tu yang penting. Insyallah jika usaha, rezeki akan datang dengan sendirinya.

2 ulasan:

Awanama berkata...

mana baitumal!!! aku salah kan baitulmal kalau ramai orang islam yang masih lagi hidup susah!! aku harap blogger mainkan peranan depa hentam baitulmal ni!!!

Awanama berkata...

Subhanallah sedihnya.. air mata tk tahan lg. Betapa bersyukurnya kita pd Allah dgn limpahan kesenangan. Allah itu Maha Pengasih. Sedih mengenangkan ujian ibu2 tunggal, mereka yg miskin lagi fakir..

Usahlah kita saling salah menyalah, lembutkan hati, saling beri bantuan, laporkan pd Baitulamal, Pusat Zakat, Jabatan kebajikan, yg mampu berikan wang dan harta berilah. Jika kita saling menyalah, akhirnya tiada siapa yg peduli.

Wallahualam