Selasa, 17 September 2013

HOT! Cina Kurang Ajar Letak Kepala Babi Atas Kereta!



Perangai hodoh cinabeng memang keterlaluan. Mereka tidak mempunyai kuasa politik yang besar di Malaysia. Cubaan untuk menggulingkan kerajaan Melayu-Bumiputera telah dibuat sebanyak dua kali tetapi kedua-duanya gagal total. Dan biarpun DAP berjaya menambah 10 lagi kerusi, penambahan tersebut tidak memberikan sebarang makna dalam pentadbiran kerajaan kerana DAP sendiri terpaksa menyembunyikan wajah rasisnya.

Cinabeng menuntut pelbagai perkara daripada Melayu-Bumiputera. Kata mereka, Cina teraniaya dan dizalimi serta dipinggirkan di Malaysia. Kata mereka lagi, Cinabeng telah disisihkan dan kehilangan banyak hak.

Namun sedar tak sedar, sebenarnya merekalah yang bermaharajalela termasuklah dengan bantuan daripada Melayu-Bumiputera yang telah menerima suapan daripada puak-puak ini terutama sekali yang membabitkan PBT.

Salah satu daripada undang-undang kecil PBT ialah larangan berniaga atau meletakkan kerusi meja di koridor pejalan kaki bagi restoran dan kedai makan.

Walaupun penguatkuasaan dibuat, namun kebanyakan tindakan hanya melibatkan restoran-restoran Islam sama ada Melayu atau mamak. Restoran-restoran yang dimiliki oleh Cinabeng biasanya tidak terusik. Mereka langsung tidak terjejas dengan sebarang undang-undang.

Petak-petak tempat meletak kenderaan di hadapan restoran cinabeng, biasanya dikuasai sepenuhnya oleh cinabeng berkenaan sekalipun mereka tidak membeli petak-petak tersebut. Mereka memperlakukan apa-apa sahaja yang ada di sekeliling restoran berkenaan sebagai HARTA PUSAKA PENINGGALAN NENEK MOYANG MEREKA yang baru datang dari China.

Ini kejadian terbaru...

Baca di Flying Kick SINI

Tiada ulasan: