Selasa, 8 Oktober 2013

INFO! Kelakar Tengok Orang Singapore MAKI Kerajaan PAP! #PANAS


Kita asyik tengok puak pembangkang MAKI Kerajaan Malaysia dengan pelbagai hinaan dan cacian. Malah puak cina Dap ni berbangga sungguh dengan Singapore yang kononnya lebih bersih, aman dan maju. Betul ke?

Betul ke Singapore takdak masalah? Rasanya boleh tengok sendiri komen orang Singapore terhadap kerajaan sekangkang kera mereka tu.



Ahhh.. kat Singapore pun ada barang naik apa.. soo apa yang pelik bila Malaysia naikkan harga barang? Semua negara sama apa?


Posting ni bukan nak compare Malaysia dengan Singapore, tetapi nak beritahu pada orang Malaysia yang bangga sangat dengan Singapore tu, bahawa Kerajaan Singapore pun kelam kabut nak jaga negara 'seconet' kecik macam tu, apa la sangat boleh kita bangga dengan Kerajaan 'Cina' PAP di Singapore?

PAP dah lama perintah Singapore, lebih 50 tahun. Cuma nak jaga rakyatnya yang 3 juta lebih saja. Takkan tak boleh buat lebih baik dari Malaysia?

Patutnya kita bangga dengan negara kita, walaupun ada cacat celanya tetapi pemerintah kita masih orang Melayu Islam dan negara kita masih aman dan terus maju.

Bersyukurlah wahai kawann..

Bangga jadi anak Malaysia..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nak tahu Pekong Singapore -baca Citizen Online... semua masalah ada disana malah lebih teruk drp Malaysia

Tanpa Nama berkata...

setuju bebenor dgn anon di atas.. kita kena selalu didendang dgn keburukan cinabeng singapork.. bawak byk citer buruk singapork.. supaya melayu semakin sedar dan terlebih sedar dgn permainan cina dap pap...