Rabu, 9 Oktober 2013

HOT! Pemuda Pas Tolak Mat Sabu Anti Ulamak?


Ijtimak Tarbawi PAS yang diadakan di Pagoh, Muar baru-baru ini gagal menarik ramai peserta. Tinjauan mendapati ramai peserta dari kalangan mahasiswa dan ada yang datang sejauh daripada Pulau Pinang!

Perkumpulan ini nampaknya telah menjadi medan bagi Pemuda PAS menolak Mat Sabu dan kumpulan bukan ulama' dari menerajui PAS. Bagaimanapun, Pemuda PAS jelaslah bukannya dari kalangan yang berani bersuara apabila hanya berani menabur flyer di Ijtimak tersebut.



Namun begitu, tindakan Pemuda PAS itu cepat mendapat reaksi dari golongan bukan ulama, bila ulama dituduh gila kuasa. Ingatkan dalam parti yang mengaku sebagai parti Islam, mereka tak berebutkan kuasa, rupanya ada juga perbuatan adu domba untuk merebut kuasa ni.


Eloklah... PAS buatlah lebih banyak lagi Ijtimak. Maka akan lebih banyak le lagi adu domba di kalangan pemimpinnya. Namun begitu, bukanlah apa yang dirumuskan diakhir Ijtimak itu yang penting buat pemimpin PAS, tetapi ialah berapa yang mampu dikumpul hasil dari perkumpulan-perkumpulan yang besar seperti itu. Atas sebab itulah, kerja-kerja menadah kopiah ini tak akan ada noktahnya dalam PAS. SUMBER SINI

Tiada ulasan: