Jumaat, 15 November 2013

HOT! Dunia Akhir Zaman, Bila Sekolah dilarang Ajar Agama!

Dunia akhir zaman. Bila fikir duniawi lebih dari segala-gala. Atau mungkin manusia sudah lupa bahawa hidup dan diri ini hanyalah pinjaman.

Mana ada ibu bapa muslim yang menghalang anaknya dari diajar bab agama Islam di sekolah. Kecuali dirinya tidak mengamal apa yang sekolah ajar.. ataupun ibu bapa murid tersebut rasa pelajaran bab agama tak penting bagi pelajar tersebut.

Bermacam kita boleh andaikan kes ini, sebab ianya amat pelik dan membuatkam kita sangsi.

Selama Mc hidup ini pertama kali Mc dengar waris melarang sekolah mengajar agama Islam pada murid muslim.

Pelik.. pelik..

McTheory:
Pihak sekolah boleh laporkan perkara ini kepada pihak jabatan agama Islam.. sangat curiga..

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dalam surat tu pak dia kata,dia nak ajar sendiri agama kat anak dia. Dia tak percaya pada pihak sekolah untuk ajar anak dia. Satu perkara yang menarik untuk difikirkan.

Tanpa Nama berkata...

Syiah ke apa ni. Mintak jabatan agama pantau. Maybe staff gomen .

haria king berkata...

Mohon dipaut http://mediaharia.blogspot.com ke dlm bloglist tuan.

Tanpa Nama berkata...

itu hak dan tanggung jawab dia. saya pun tak setuju sesetengah ustaz dan ustazah ajar agama kepada anak saya - sebab tu saya keluarkan anak saya dari Sekolah Kebangsaan.

Saya dapati Sekolah Kebangsaan dah jadi terlajak landasan, ada yang nampak dah macam madrasah.

Patut dikembalikan sistem dulu... sekolah kebangsaan tumpukan ilmu sains dan matematic. sekolah Agama ibu bapa hantar dengan pilihan sendiri waktu petang di Johor atau kalau di Kedah dulu, hari Sabtu pelajar belajar AlQuran dan ibadah.

Tanpa Nama berkata...

Eloklah keluarkan kalau tak setuju dengan kurikulum sek,hantar je anak mana sek yang kita suka..cuma be etika,masuk rumah ikut je law org tu..

maae berkata...

Elok lah tarbiah si bapa ini dahulu..

Tanpa Nama berkata...

Elok hantar anak encik ke skolah yahudi di israel ya..kalau x cukup biaya bole mintak dkt anwar mungkin dia sangap menolong

Tanpa Nama berkata...

Rasanya sekolah tu buat terlalu banyak aktiviti keagamaan atau amali sehingga mengabaikan subjek akademik yg lain. Ini menimbulkan kerisauan ibu bapa terhadap prestasi pencapaian anak2 mereka. Bagi yg ada kebolehan seperti bapa tersebut (mungkin seorang ustad), dia sanggup mengambil tanggungjawab mendidik sendiri perkara keagamaan demi untuk melihat anaknya mempunyai masa yang cukup untuk mentelaah pelajaran di sekolah.

Tanpa Nama berkata...

Celakalah bapa mcm ni.
Dunia sibuk mcm skrg dgn macam2 pancaroba, percentage masa utk Agama kita pulun nk tambah tp bapak bodoh ini nk kurangkan peluang anaknya belajar Agama.

Wpun bapak bodoh ini seorang sheikh atau ostad (mgkin syiah atau sesat lain), pendidikan formal Agama di sekolah suatu nilai baik. Dn Rasulullah menngajarkan kita supaya berada dlm majlis2 ilmu spy kita dekat dgn Allah..

ini apa ini? dirumah bapak bodoh ini hebat spt suasana zaman para sahabt kah sehingga tk perlu lg belajar Agama di sekolah?

Takut dgn perkembangan akhir zaman ini.. uamt Islam telah dicabut satu persatu keimanan dgnb 1001 alasan pemuas nafsu sekular dan logik bodoh!

Tanpa Nama berkata...

Beritahu dia...aktiviti agama adalah aktiviti ko.kurikulum...semua diwajibkan...kalo tak nak..p tukar sekolah lain...

Tanpa Nama berkata...

Mungkin dia ni orang kuat PAS. Sebab Nik najis saja yg boleh mengajar agama hingga berjaya ke syurga.

Tanpa Nama berkata...

bapak dia tu anak haram hasil dr zina kut..jadi dia haram kan aktiviti agama utk anak dia..tukar jd rakyat indon bro..semua boleh tunggang tebalik

Abdul Rahman bin Bidin berkata...

Pagi di SK belajar agama, program agama dll. Ptg pergi KAFA belajar agama lagi, malam mengaji quran, Masuk universiti belajar agama lagi, kat surau dengar ceramah agama TAPI budak melayu jadi pelesit juga, rempit juga, penagih juga. Biarlah belajar agama tu selfservis dan tanggungjawab keluarga saja. Sekolah yang malas menggunakan program agama untuk guru-guru malas berusaha kearah kecemerlangan akademik pelajar. TanpaNama 3.48 , sedap awk celakakan orang... awk memang celaka!! dah siasat ker sebab-sebab dan keadaan disekolah tersebut? Awk dah hebat macam suasana di zaman nabi ker?