Selasa, 5 November 2013

INFO! PRK Sungai Limau Kita Kalah Kerana?



Rasanya ramai yang menunggu komen daripada Mc mengenai PRK Sungai Limau ni. Sebab kekalahan BN di sini. Kekalahan di Sungai Limau sebenarnya sudah dijangka. Cuma jika kita menang, ia merupakan bonus kepada UMNO/BN.

KIta tak rugi apa-apa pun di Sungai Limau tu, kerana dari awal ia merupakan tempat kubu kuat Pas. Bila dipanggil kubu kuat, sudah tentu agak susah kita nak tembusi kawasan terbabit. 

BN kalah pada PRU yang lepas di Sungai Limau dengan majoriti 2700++, kemudian selepas 4 bulan PRU, ada pulak PRK, BN dapat mengurangkan majoriti sebanyak hampir 1700, apabila kali ini Pas hanya mendapat majoriti 1084.

Itu baru 4 bulan, cuba bayangkan jika UMNO/BN terus fokus kepada Sungai Limau selama 4 tahun ni. Sudah tentu peluang untuk merampas semula Sungai Limau akan menjadi kenyataan. 

Pas tak kuat sebenarnya di sini, faktor yang sebenar ialah hubungan kekeluargaan dan pengundi sempadan Sungai Limau yang tidak dapat dikesan oleh jentera parti UMNO. Jika kita lihat pada statistik, Pas hanya betul-betul kuat di Bukit Besar, Sungai Dedap dan Matang Buloh. Tempat-tempat yang menyumbang undi Kepada Pas, sekaligus menjadi deposit tetap Pas untuk mengekalkan kuasa di Dun Sungai Limau.

Ada blog kata, BN kalah disebabkan faktor cina? Apa yang Mc boleh beritahu, di PRK Sungai Limau, cina kembali kepada BN. Walaupun bukan 100%' tetapi 70% undi mereka diberikan kepada BN, soo jika ada yang kata BN kalah disebabkan cina, benda tu adalah mengarut. Nampak sangat dia taktau apa-apa mengenai PRK Sungai Limau ni.

Cuma Mc agak berbangga dengan Jentera BN kerana berjaya tembusi beberapa kubu kuat Pas seperti Bukit Besar, Bukit Chorus, Kampung Tualang dan beberapa tempat lain. Walaupun Kalah tetapi ada hikmahnya.

Bab jentera UMNO/BN, Mc tabik spring kat jentera siber, wanita, puteri dan penerangan UMNO. Semuanya memainkan peranan yang cukup penting. Penyelarasan isu juga bagus sehingga Pas terpaksa menjawab dan menipu mengenai gambar calon Pas.

Cuma agak kecewa dengan jentera Pemuda yang dilihat kurang membantu. Jentera Pemuda bahagian dan tempatan sudah allout, tetapi jentera Pemuda pusat banyak menghabiskan masa ditempat lain dari berkempen di Sungai Limau.

Bab Pemuda UMNO kita cerita lain kali.

Apa pun terima kasih pada semua kerana sudi membantu jentera kami di Kedah.



Walaupun kalah, secara peribadinya dan moralnya kita menang!

Tahniah Pas kerana berjaya mengekalkan kuasa di Sungai Limau.


McTheory:
Pesanan kepada Pas, buat kerja cara Islam laa.. teruk sangat perangai orang Pas ni.

32 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SAYA NAK UCAP TAHNIAH KEPADA SEMUA JENTERA BN DI SUNGAI LIMAU. SEBENARNYA, KITA TAHU KAWASAN ITU KUBU PAS TETAPI JENTERA UMNO BERJAYA MEMBUATKAN PAS PANIK. GOLONGAN ATAS PAGAR MAJORITI BERALIH KEPADA BN. SEBAB ITU MAJORITI DAPAT DIKURANGKAN. CUMA. SAYA SEJAK AWAL LAGI TIDAK PERCAYA LANGSUNG KEPADA KHAIRY. KEHADIRANNYA DI HUJUNG KEMPEN SEBENARNYA MEMPUNYAI AGENDA TAK BERAPA ELOK TETAPI NASIB BAIK KEBIJAKSANAAN DMM YANG MENGEKORINYA MENYEBABKAN DIA TAK BERPELUANG MEJALANKAN AGENDA KOTORNYA. DMM DAH TAHU PERMAINAN KHAIRY SEMASA DI JERLUN DULU. TAPI YANG BUSUK TETAP BUSUK. NAMPAKNYA, TUAN SENDIRI NAMPAK KEADAAN ITU. ANYWAY. TAHNIAH SEMUA JENTERA BN KECUALI PUAK-PUAK KJ DARI PUSAT.

Dan Kuala berkata...

Assalamualaikum Bro,

Mohon linkkan Blog saya. Selamat Berjuang. Terima kasih.

nakhodakuale.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Salam, bg org luaq Kedah atau yg xtau apa pasai Kswn Sala, Sungai Limau jgn memandai2 nk salahkn jentera UMNO BN yg komited, tersusun dn gigih berkerja, ini sudah kehendak dn Takdir Allah! Dn asbabnya kwsn ini yg lubuk totok PAS PALING TAKSUB TEGAR dlm Kedah selain Pendang Bukit Raya. Budaya org situ yg adatnya dikatakn mahu pd Islam tlh berjaya diambil ruang dn doktrin sekian puluh tahun oleh PAS hari demi hari melalui ceramah, propagnda msyrakt yg hnya PAS shjlh pejuang Islam, UMNO ialah hasil penjajah British yg tolak Islam. Hal ini sebati dgn darah daging kelurga org PAS sehingga jika UMNO betul skalipun prasaan bersalah akn wujud jika undi UMNO. Bg mreka xundi PAS spt tlh tolak ISLAM, HUDUD, dn hal Agama lain, wpun PAS mmg xbuatpun..

Hebatnya perang saraf PAS selam berpuluh tahun tnpa UMNO belajar ubah dn ubati penyakit ini melalui kajian khusus dn ikhlas... Fikrlh

Kasihan MB Mukhriz, byk bebanan dn cbran wpun bru beberapa hari jd MB Kedah..

Tanpa Nama berkata...

Azeez rahim punca kekalahan BN di Sungai Limau, Semuanya gara-gara susu basi yang diedarkan.. ni lah yang dikatakan "kerana nila setitik rosak susu sebelanga", orang macam azeez rahim ni patut ditukar ganti dengan yang lain..

http://no2azeezrahim.blogspot.com/2013/11/azeez-rahim-susu-basi-punca-bn-kalah-di.html

hangkedee berkata...

Slogan Berani hijrah diluburkan oleh.2 juta utk cinabeng.Dendam kesumat....???

Tanpa Nama berkata...

Wei lembu cai 7.14, bpak ko dku ade hutang dgn azeez rahim ke? Ke mak ko penah mengorat azeez tp kn reject... Bodoh punye statemnt ske cr salah org lain, PAS xbg apa2 perah duit tbung milo lg.. Xde pulak cai nmpk?

Tanpa Nama berkata...

Hangkedee klu xduduk di sekitar Sg Limau xpyh nk bg hujah ngok nk slhkn kempen, bkn soal jnji 2 juta, PAS jilat cina sampi ke lubng najis ttp menang, bkn soal 2 juta tp soal ketaksuban cai2 PAS! Ko tu ape sumbngn pd parti? Atau cai sblh sana jgk?

bluk berkata...

apa yg xbtoinya.realitinya pngumuman tpm nk bg 2juta kt cina buatkn ramai pngundi atas pagaq yg fedup ngn umno.nk harap apa lg kt umno kalo pm n tpm xhabih2 bengap nk tagih undi cina.kemon la,pngundi cina xsampai 2k,xsalah pon kalo xlayan puak ni.yg kuaq ngundi pon xsmpi 1k.xphm2 lg?kasi ajaq skali skala la.tp apa tpm buat??bmadah bulan bintang.so scr xlgsg pmimpin umno da anta msg,demi undi 2k cina pon kami sgup bg 2juta apatah lg undi bjuta2 cina pru14 nnt.pnyokong yg undi bn pru13 dulu bukn mtk byk pon,just mtk ajaq skit ja cina ni.bukn tunduk trus mnerus.kalo hampa org umno rs org melayu xamik pot isu cina ni,silap besaq la.org melayu makin lama mkin resah,tinggai nk mletup ja ni..

Tanpa Nama berkata...

bluk hang merepek apa ha?
Awat PAS duk jilat luibang Cina still dpt majoriti..??? tlg jwb?

Isu org Melayu skrg bukan isu tlg Cina sgt tp isu IDEOLOGI..
isu TAKSUB.. klu dlm hati tu dh taksub mmg buat lah apa baik pun tetap tolak..
itu lah asas isu di Sungai Limau.

Soal Cina itu faktor kedua.

Pencacai PAS mmg skrg syg Cina Kafir sbb tu isu Kalimah Allah SWT skrg kita xkuat pertahan sbb ostad PAS sokong Gereja.

Isu UMNO janji 2 juta pd Cina jgn jd alasan bodoh utk tutup isu sbnr yg tidak dikaji selama ini jnetera UMNO - PERANG PSIKOLOGI PR kpd pengundi.

Mereka menguasai perang ini. biarpun ceramah hanya beratap khemah usag, siap kena derma tin milo utk haprak2 PAS lg tp knapa mereka snggup beri?? undi??

itu pokok Asas.. bodoh la pengulas2 pro UMNO ni bertingkat2..
sakit tempat lain duk selak tempat lain.. itu org PAS gelak selak kain tnjuk kemaluan sbb org2 UMNO ngok tk faham isu sbnr.. lg best suka salahkan pimpinan.. org PAS mana ada salahkan pemimpin wpun kaki kongkek..

ngok.. selamanya ngok.. mcm ko la BLUK.. nick pun lambang bodoh!

Tanpa Nama berkata...

Org pro UMNO ni perangi suka kuutk dh slh kan pemimpin ckup tebal!

Org PAS pemimpin duk penuhkan temolok, kaut duit derma..sikitpun merka xpeduli..jnji UMNO BN mesti diganyang sampai mati (tgk pakcik tua bodoh pelucah dr Trg tu semasa kempen 3 hari lepas).

Org UMNO cpt goyah sbb tu tk berkat.. tk kuat dlm medan perang.. masuk je musuh cucuk jarumm last 2depa katok/perang balik sesama sndiri.. kutuk PM lah, TPM lah.. Mukriz lah.. calon lan.. apa punhya bodo mentaliti mcm ni.. padanlah PAS bodohkan rakyat pn tetap menang sbb perangai org UMNO sndiri suka gocok dlman..

suka cari isu utk timbuk sesama sndiri.. musuh punyalah suka dgn cara bodoh org2 UMNO ni.. mereka xpyth nk susah payah sgt.. Azeez Rahik yg baik pd rakyat pun org UMNO sndiri yg parasit utk jatuhkan dia..


buangla sifat bodoh makan diri ni wahai org2 pro-UMNO. xkn menang dan teguh mana kalau asyik salahkan pemimpin. ambil lah iktibar mcm mana kekuatan PAS wpun mereka kalah spjng masa dlu2 tp mereka tetap jilat pemimpin- Mereka teguh psikologi wpun kurang instrument politik spt media dan jentera fizikal..

org UMNO kaya dgn wang dan jentera tp LEMAH JIWA.. lembik.. xkuat smgt, hantu luar cucuk sikit je mulalah goyah.. katok sesama sndiri.. kutuk maki pemimpin.. nak mai berkat mcm mana??

Tanpa Nama berkata...

Org pro UMNO ni perangi suka kuutk dh slh kan pemimpin ckup tebal!

Org PAS pemimpin duk penuhkan temolok, kaut duit derma..sikitpun merka xpeduli..jnji UMNO BN mesti diganyang sampai mati (tgk pakcik tua bodoh pelucah dr Trg tu semasa kempen 3 hari lepas).

Org UMNO cpt goyah sbb tu tk berkat.. tk kuat dlm medan perang.. masuk je musuh cucuk jarumm last 2depa katok/perang balik sesama sndiri.. kutuk PM lah, TPM lah.. Mukriz lah.. calon lan.. apa punhya bodo mentaliti mcm ni.. padanlah PAS bodohkan rakyat pn tetap menang sbb perangai org UMNO sndiri suka gocok dlman..

suka cari isu utk timbuk sesama sndiri.. musuh punyalah suka dgn cara bodoh org2 UMNO ni.. mereka xpyth nk susah payah sgt.. Azeez Rahik yg baik pd rakyat pun org UMNO sndiri yg parasit utk jatuhkan dia..


buangla sifat bodoh makan diri ni wahai org2 pro-UMNO. xkn menang dan teguh mana kalau asyik salahkan pemimpin. ambil lah iktibar mcm mana kekuatan PAS wpun mereka kalah spjng masa dlu2 tp mereka tetap jilat pemimpin- Mereka teguh psikologi wpun kurang instrument politik spt media dan jentera fizikal..

org UMNO kaya dgn wang dan jentera tp LEMAH JIWA.. lembik.. xkuat smgt, hantu luar cucuk sikit je mulalah goyah.. katok sesama sndiri.. kutuk maki pemimpin.. nak mai berkat mcm mana??

Tanpa Nama berkata...

elok lah sama-sama kita insafi..walau marah bagaimana,etika perlu dijaga..andai rasul bersama kita,nescaya baginda tidak gembira melihat telatah kita...ada benar komem2 tuan2 dan puan2..dan umno harus ambil pertimbangan,tidak salah membantu cina,ttp islam melayu terasa hati bila banyak peruntukan diumumkan kepada mereka,adapun pas seharusnya melihat kembali syarat-syarat tahalluf siyasi,adakah apa yg dilakukan betul pada kitab2 muktabar islam..

Tanpa Nama berkata...

Dari awal pemimpin umno sedar sg limau kubu pas. Mereka kuat pd agama sangat benci benda mungkar.Bila perayu undi pas masuk rumah mrk buku u tube datuk mat kilau nyanyi sambil nari gelek juga puteri dan putera umno dok kejar itik dalam sawah.Isu macam nilah yg pengundi cukup marah sebab bercangah dgn Islam. Sbb itu cara kempen umno kena berubah.Pas pandai sebab kempen pada pengundi, tapi umno bawa menteri himpun org beribu, tapi org luar bukan pengundi. Dalam otak org pas telah ditanam yg umno tu jahat dan suka buat hal maksiat. Blehkah anda nafi dgn isu bawa artis dan ramai yg tak solat. Pos umno, tempat solat pun tak ada.Tenguk petugas pas luar datang bantu parti mrk secara all out, tapi petugas umno luar datang buat babi Q. Setengahnya lepas pergi ke Danok cari adik siam.Umno boleh menang kalau pengunnya diluar pulang. Pas panggil pengundinya dr luar, bayar kos mrk, umno tak peduli langsung.Peruntukkan turun pd ketua pdm...malangnya...perangai umno begitulah.

Tanpa Nama berkata...

UMNO alpa, pengundi2 xbleh di perbodoh2kan lagi dengan gimik2 sebab yang lepas dah menjadi pengajaran yang pahit, rase2nya PRU14 ramai melayu beralih arah, kubu PAS wat plak pertunjukan pentas cari nahas le, TPM plak janji mengunung pada puak cina, barulah padan muka, apa2 komen yang di berikan oleh saudara2 adalah bernas dan UMNO kena muasabah diri jangan melenting...

Tanpa Nama berkata...

BN kalah kerana tak Menang ...itulah sebabnya ....

shahrirhajiaziz berkata...

Cuba buat siasatan kenapa pengundi pdm bukit besar lebih ramai dari penduduk bukit besar. Orang bt besar sokong bn cuma pengundi luar yang tau ada dimana pangkah pas. Mungkin spr kena buat sesuatu untuk memutihkan pengundi seperti ini terutama pelajar pondok. Mungkin bn boleh tawan tokai dan bt pinang juga.

shahrirhajiaziz berkata...

Cuba buat siasatan kenapa pengundi pdm bukit besar lebih ramai dari penduduk bukit besar. Orang bt besar sokong bn cuma pengundi luar yang tau ada dimana pangkah pas. Mungkin spr kena buat sesuatu untuk memutihkan pengundi seperti ini terutama pelajar pondok. Mungkin bn boleh tawan tokai dan bt pinang juga.

shahrirhajiaziz berkata...

Cuba buat siasatan kenapa pengundi pdm bukit besar lebih ramai dari penduduk bukit besar. Orang bt besar sokong bn cuma pengundi luar yang tau ada dimana pangkah pas. Mungkin spr kena buat sesuatu untuk memutihkan pengundi seperti ini terutama pelajar pondok. Mungkin bn boleh tawan tokai dan bt pinang juga.

shahrirhajiaziz berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Addwin Net berkata...

Toko jualan skripsi lengkap di Jual Skripsi. Kontes seo yang menarik untuk dilihat di Itupoker.com Agen Poker Online Indonesia Terpercaya. Silahkan disimak dan di kunjungi balik ya.

Tanpa Nama berkata...

Awas dalam umno ada musuh.

Tanpa Nama berkata...

BN kalah sbb org2 kuat BN sendiri...??
ini semua perancangan musuh2 Mukriz.Dlm Umno sendiri ada puak2 yg mahu menghalang kemaraan Mukriz. Mereka ini adalh "Team Takut Mukriz"(TTM)..
Inilh Umno sekarang,peminpin yg cerdik,muda,baik dan berkebolehan DITOLAK manakala yg kaki ampu bodek,jahat ,perasuah,lembab,bodoh diangkat.
Mukriz di sabotage dh bnyk kali. T'masuk semasa pemilihn Umno baru2 ini...d sg limau bagaimn mereka men sabotage Mukriz? Dgn cara puak2 Umno sendiri menaikn harga gula,adakn GST sewaktu kempen PRK sg limau d jlnkn...dn ini menyebabkn pengundi atas pagar pangkah PAS.
DAN apabl BN kalah d sg limau ini telah memburukn lg nm Mukriz.
Puak2 ini lebih suka tengok BN kalah asal Mukriz jatuh.
Begitu juga semasa pemilihn Umno baru2 ini mereka Sangup mengangkat org yg x layak n slow n kalah dgn apa cara sekali pun asal Mukriz tewas.
Puak2 UMNO yg takut Mukriz ini gembira bl keputusan PRK d umumkn.
Kpd DS Najib wake up n bukak la mata jng t'makan dgn pujian org2 yg membodek mu...berjuanglh utk parti agama n negara.Bukan berjuang utk kepentingan peribadi...Muhyidin pn sama asyik2 dok bg bantuan pd sekolah jenis keb cina b india lebih2.. Melayu dh meluat dgn hang dh...
MUKRIZ teruskn perjuangan mu dgn penuh kesabaran. ..semoga Allah memberkati mu.

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju jg dgn pendapata corak kempen UMNO yg tk kenal adat budaya setempat.

Org Kedah cara lain dr Org Johor atau Selangor. Kena pula tempat tu asal usul kubu PAS. Lihat lah 5 penggal org Sala/ Sungai Limau tolak BN dan pilih PAS wpun mereka tau UMNO boleg bg mewah.. tp depa bukan nak sgt mewah fatamorgana tu.. depa nak Melayu dan Islam tu jelas di bawak oleh UMNO.

Mukriz dan jalankan konsep yang dah betui tp yg bangangnya bila mai jentera UMNO luar buat Sungai Limau mcm Bangsar dan Damansara.. buat konsert bertemakan gelek sana sini, esok luasa bwk nasyid pula dgn Ust Kazem, jd org Melayu Sg limau tgk UMNO ni 'rojak'.. dan tk ubah sikap.. nk pancing undi guna Agama pun sulam2..

PAS wpun byk isu tp depa bila jumpa dgn pengundi bawa cara 'asai' org Melayu sana.. ckp nada org Kg, ayat2 yg mengena dan sedap dgn cara org situ.. pemimpin UMNO merepek bila berucap.. ckp pasla bulan dan bintang.. ayat plg meluat sekali di telinga org situ ialah PEMBANGUNAN.. klu nk ikut perli depa.. FIRAUN pun buat pembangunan lg hebat dr UMNO..

UMNO kena muhasabah.. kena ubah krn Allah, bkn ubah krn nk pancing undi.

Muhyiddin pula pergi janji bukan2 pd Cina dlm keadaan mood org Melayu nk UMNO fokus pd Melayu.

Plg penting ialah jentera UMNO kena belek balik bait2 ucapan.. tgk balik rakaman ucapan pemimpin atau org UMNO dgn ucapan tajam dan berkesan pimpinan PAS..

Org PAS xberkira nk beri derma sbb mereka diasuh dgn berkorban.. org UMNO dikenali dgn elit dan lambak duit.. itu juga imej yg perlu diubah.. asasnya ialah bagaiman pemimpin UMNO faham masalah sebenar dan lakukan tindakan.

Sbrnya Mukhriz sejak jd calon di Kedah telah lama bergerak cara yg sesuai.. sbb itu dia boleh rampas kedudukan totok PAS di Air Hitam..

tp disebabkan bileau xboleh nk kawal tindak tanduk Wanita dan Puteri, Pemuda.. bawa gaya yg xbetul.. akhirnya sedikit shj swing undi, org PAS yg nk berubah akan fikir balik dua imej berbeza ini.. last2 PAS jgk pilihan..

wallahualam..

Tanpa Nama berkata...

Kalau tempat yg majoriti Melayu sbg pengundi pun UMNO masih tergila2kan Cina.. masih tebiang nk usap tengkuk Cina.. apakah akan jd di tempat yg Cina sama banyak? apakah kan terjadi paca cara UMNO jika Cina masih sokong BN? inilah hikmah Allah SWT nk tnjuk.. UMNO lupa asal usul..

bila Cina paling tadah baru nk nampak..tp tu pun masih jilat tk bersebab.. syg sgt UMNO pd Cina mcm jantan yg gila talak..

klu xumumkan peruntukan pd Cina pn.. Cina mmg sudah kaya.. Cina mmg sudah ada jaringan dana.. wpun beberapa kerat shj rumah kedai di Sungai Limau milik Cina.. tp Melayu yg ramai sbg petani tu ditundukkan oleg Cina yg sekor dua itu shj..

tp malang.. pemimpin UMNO terutama Muhyiddin masih buta hati.. mungkin terpksa ikut nafsu Najib yg masih terkenang berkasih dgn CINA...???

Tanpa Nama berkata...

Plh susah nk ckp Agama oleh pemimpin UMNO sbb kbykan isteri2 mereka tk menutup aurat dengan betul.. itu slh satu rakyat xpercaya dgn cara UMNO..

kena ubah laah.. benda wajib tk pyah hujah lg.. sempurnakanlah dlu sblm ckp pasal Islam.. sbb nmpk sgt benda tu tk tepati Islam.. mcm mana nk ajak rakyat?? mintklah hidayah Allah SWT beri isteri PM, MB Kedah dan pimpinan UMNO menutup aurat, hidup sederhana cara Melayu Islam.. Insya Allah ruh panggilan tarikan rakyat pd UMNO akan dtg dgn mudah..

Tanpa Nama berkata...

Aku benci betul dgn Muhyidin....dh la janji bg batuan pd sekolah cina selagi ada bln n bintang dh mcm perjanjian British serah Prai pd Peneng..yg sekolah kebangsaan bg sikit je 10:1.
-Di kait potong kaki arwah ustaz dgn menaikn harga gula.
-jd menteri pedidikn tp byk ubah dasar dn system pendidikn. ..ini merosakn generasi akn dtg.
Bodoh punya meteri...hey Muhyidin u step down la..dh banyak rosak system pendidikn kita...PPSMI ko mansuhkn.. pestu ambik Teacher dr America membazir je.
-yg sekolah cina makin naik2 perestasi mereka n makin cangih.tuntun mereka semua kau layan.
Kami yg penyokong UMNO Tegar ni pun malu nk mangaku UMNO d hadapn umum apabila ada keluar cerita2 tentang keBODOHan menteri kami...malu pd penyokong pembangkang...

Tanpa Nama berkata...

AKU DAH MUAK CARA ORG MELAYU BERPOLITIK, AMAT BODOH DAN TOLOL X MCM CINA, MELAYU PRINTAH MSIA DH HMPIR 60 TAHUN TP MELAYU MAKIN MEREMPAT SEBAB BODOH. TIME PRK PEMIMPIN MELAYU KEPARAT NILAA MENJILAT PONGKOQ CINA MCM HAMBA, BG HADIAH PADA CINA JUTA2 SEDANGKAN ORG MELAYU YG RAMAI DBERI SEDEQAH SEKUPANG DUA, ITUPUN KBYKN JANJI KOSONG

Tanpa Nama berkata...

PPSMI mmg patut dimansuhkn. Xsemua Muhyiddin buat tu xbetul. Yg xbetul cuma isu pergi beri bantuan sekolah Cina PRK SUngai Limau pd CinaBeng yg seciput dan totok DAP tu..

Yg lain Muhyiddin tetap bagus. Isu memperkasakan BI memangggil guru-guru luar bkn arahan beliau tp itu adalah kerja org2 atas di Kementerian yg cuba nk tiru balik zaman British dlu-byk guru2 Omputih di bawak masuk untuk English Medium Stream dn mmg penguasaan English zaman itu cukup berkesan..

ko xpyh le merepek sgt pasal Muhyiddin.. xubah mcm cai Mahpos Bean PASngok pulak jd nyer..

Tin Milo jg penuh.. ostad sapu cerah.. rakyat kena tipu psl Hudud.. itu resam tipu helah PAS!

Tanpa Nama berkata...

11:27.kite b'cerita pasal PPSMI ye..
Aku rasa ko ni otak mcm A.Samad said jugak,dok heboh pasal sastera n madah pujangga..PPSMI hnya utk subject sains n mate shj,pengunaan bahasa melayu dlm subject lain masih d guna mcm biasa.
Tp bl pembangkang mintak PPSMI d mansuhn tok Muhyidin ikut je...sbb ape pembangkang mintak?krn dlm pembangkang ada cina n mereka tak mau melayu pandai dlm 2 subjects ni.
Bl melayu dh kuasai sains n mate bangsanya akn maju n tak ketinggaln.
Hey kawan klu ko tak bekerja dlm kem pendidikn jng buat andain mcm2. N klu kau bukan belajar @ bekerja dlm bidang sains n teknologi tolong jng mempertikaikn PPSMI. ..n lihat apa kesan pd anak kau (klu ada ank) setelah melalui PPSMI sebelum ini..Apamacam?

Tanpa Nama berkata...

ASAL BUKAN UMNO !!!

Adriana Lily berkata...

✦Photo polos : Tubuh Mulus di padu dengan susu Mungil Nan Indah dan Hot.✦

✦Photo Hot : Adegan Pasien Lagi Bugil Di Depan Dokter..Mantap Susunya✦

✦SiTembem Yang Bikin Greng : Kumpulan Memek Tembem..Mlenuk - mlenuk✦

✦Obat Pembesar Penis Herbal, Obat Peninggi Badan Herbal,Pemutih Wajah Dan Tubuh✦

✦Histeria Masturbation : Abg Hitam Manis Lagi Menahan Kenikmatan Berswalayan✦

✦Ngintip Tubuh Putih Mulus Toket Kecil Bikin Nafsu.Siapakah Dia.?✦

✦Live : Vespa Putih Jadi Saksi aku ngentot Gaya Dogy Style✦

✦Live : Sepasang Abg lagi Ngentot Sambil Berdiri..keren-keren✦

✦Abg Baru Gede Yang Suka Narsis Bila Pamer Memek✦

✦Kelakuan Aneh : Kumpulan Photo Bugil cewek Gokil✦

✦Sex Party Berbagai Gaya Ngentot Yang Fantastis & Hot✦

✦Ngentot abg & Om-Om : Ngentot Hot di Dalam Kamar Mandi✦

✦Abg Lagi Maen Chat Sambil Bugil : Lagi Pamerin Memek & susu Montok✦

✦Live : video mesum ngentot di kebun✦

✦Cerita Seks : Tante Mona Yang Montok Bikin Aku Tergoda..Ehmmm✦

✦Jilat Meki : Koleksi Photo Berbagai Gaya Jilat memek..Kegelian Nih Cewek✦


✦✦✦✦----------------PHOTO & VIDEO LIVE--------------

Koleksi Photo 1000 & Video Langsung Bisa di tonton tanpa download
=======================================================✦✦✦

Nur Sofi berkata...


Awek paling nakal

Koleksi kisah-kisah pengajaran

Dari studio rakaman

Kaki-kaki lucah

Untuk yang nakal sahaja

Kalau basah, guna tissue untuk lap

Rakaman daripada seberang