Ahad, 8 Disember 2013

HOT! Cerita Sebenar Catatan Seorang Petugas Banjir!



CATATAN BIASA SEORANG PETUGAS BANJIR DI KEMAMAN

1. Isu makanan tak cukup langsung tak timbul, sebenarnya mangsa yang malas masak.

2. Bantuan lewat sampai kerana petugas seperti Bomba, Polis, Pejabat Daerah juga mangsa menjadi banjir.

3. JKKK, KRT dan Jawatankuasa Masjid memainkan peranan walaupun rumah dan kereta mereka ditenggelami banjir.

4. Ada JKKK dari kalangan warga emas sanggup kayuh sampan membawa mangsa banjir ke tempat selamat dan pusat pemindahan.

5. Orang kampung saling bekerjasama membantu, sehinggalah pasukan Unit Amal PAS yang datang dengan kenderaan 4x4 dan bawa bot fiber halang lalu lintas.

6. Anggota penyelamat redah arus deras banjir, demi menyelamatkan orang lain. Bot Pejabat Daerah membawa pertugas perubatan.

7. Ada pasukan penyelamat berserta bantuan makanan karam di Sungai Pinang, hanya bergantung di tali bot selama setengah jam hingga dibantu rakan yang lain.

8. Petugas pelbagai agensi di DCC banjir memberi respon kecuali pada permulaan ekoran mangsa berpindah serentak.

9. Contohnya, di Bandar Baru Bukit Mentok, penduduk 1,500 orang dan bot hanya ada sekitar 50 buah untuk seluruh Kemaman. Ditambah dengan katenah mangsa banjir yang sombong dan terlalu manja.

10. Kawasan Mak Chili terdiri daripada golongan berada, enggan berpindah awal kononnya rumah mereka dua tingkat dan banjir tak besar.

11. Apabila paras air dah tinggi, TNB terpaksa potong bekalan. Semua panik dan talian telefon tergendala.

12. Stok makanan mangsa banjir hanyalah beras, gula, kopi, susu dan wajib ada sardin. Bagi golongan berada, mungkin tidak sesuai.

13. Selepas program lawatan TPM ke Sek. Men. Keb. Banggol, MB pergi ke Giant beli semua jenis susu tepung bayi ekoran permintaan seorang ibu yang kehabisan bekalan susu.

14. MB masuk semula ke Sek. Men. Keb. Banggol walaupun lutut dia masih sakit dan berbalut.

15. Barangan di kedai runcit memang kurang sebab banyak jalan utama Kemaman-Kuantan terputus.

16. Petrol bukan tiada, tetapi tak boleh 'pump' sebab elektrik terpaksa dipotong bagi elak renjatan.

17. Maaf saya sebut, orang yang menjaja cerita fitnah ini memang layak digelar "anjing Pakatan Rakyat" yang suka menyalak dan menjilat.

Ada blogger atau puak Pakatan Haram ni nak tunjuk penempatan mangsa banjir yang diberi khemah seperti dibawah?

Orang sibuk selamatkan mangsa banjir, depa sibuk buat fitnah. Memang terkutuklah wahai puak Pakatan Haram Jadah ni!

19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum...secara peribadi, saya amat sedih dgn keadaan banjir di Pahang dan Terengganu khususnya dan di seluruh negara umumnya.
Pada saya. ... apa pun maklumat yg saya baca..saya hanya mampu berdoa. Saya amat berharap agar bencana banjir ini segera pulih. Tak kiralah siapa pun mangsanya. Semoga Allah melindungi kalian semua. Amin.

Tanpa Nama berkata...

Teruskan usaha murni membantu mangsa banjir.jangan ambil hal dengan mereka yang sentiasa dengki dan busuk hati,tak reti bersyukur dan terima kasih.Usaha orang semua tak betul tapi apa yang mereka buat dan sumbang ?melainkan menabur fitnah,biarkan mereka dengan kejahatan mereka,dosa pahala adalah ketentuan Allah jua.

Tanpa Nama berkata...

Teruskan usaha murni membantu mangsa banjir.jangan ambil hal dengan mereka yang sentiasa dengki dan busuk hati,tak reti bersyukur dan terima kasih.Usaha orang semua tak betul tapi apa yang mereka buat dan sumbang ?melainkan menabur fitnah,biarkan mereka dengan kejahatan mereka,dosa pahala adalah ketentuan Allah jua.

Tanpa Nama berkata...

Banjir terjadi kerana dosa Mahathir Mamak itu melimpah kerana tutup kes 2 bunuh oleh org2 UMNO dan yg dilakukan beliau sendiri. Selagi Melayu menyokong UMNO atas dasar perkauman selagi itulah mereka akan ditengelamkamkan oleh kuasa Illahi.

Tanpa Nama berkata...

Wei Tanpa Nama 1.28ptg.. ko ni manusia HARAM JADAH hasil tarbiah Nik Najis.. Dasar perkauman apa kalau jadi dayus kafir menghina Agama.. PAS jd barua DAP hany adiam seribu bahasa spt setan Bisu!!

Banjir di Kelantan tu dosa siapa? Dosa Mat Sabu main dgn Bini org? DOsa Nik Najis rompak dan tipu harta rakyat utk diletak nama bini dan anak menantu???

Bila undi kafir dijilat tiba2 tuduh UMNO perkauman.. nnt kaum yg dijilat itu akan sembelih kepala pencacai sprt di Serbia baru ko nk ckp UMNO tu betul??

Ko kutuk Mahathir dgn mamak itu jelas ko tu setan.. perkauman berganda.. Mamak tu Islam.. DAP tu kapir.. so apa skrg matlamat puak ko? Aku doa org mcm ko akan kena suatu hari dgn bangsa kafir.. dgn Cina kafir smpai merana ketrunan ko wahai anjing PAS DAP!! Dosa Nik Najis mempersekutukan Allah itu jauh maha jahat dr dosa seluruh pemimpin UMNO dari sebelum merdeka sehingga skrg!!

Tanpa Nama berkata...

Dalam Keadaan Macam Ni Pun Nak POLITIK Juga, Ahli Parlimen Kuantan & Marang Tak Nampak Batang Hidung Pun, Orang UMNO Tak Kata Apa Pun.

Tanpa Nama berkata...

bermukim di tepi sungai,hampir dengan laut di musim tengkujuh........tak reti nak pindah ke bila hujan lebat dalam tempoh yang lama........angin ribut lagi......dah tentu-tentu akan banjir.Awat bengong sangat orang Kuantan.Bila air dah mula masuk rumah pindah ke tempat tinggi.Jangan tunggu sampai air penuh kat leher

Tanpa Nama berkata...

yang kata banjir kerana dosa mahathir tu, bukan Islam nama dia, sebagai Islam kita kena terima Qadha dan Qadar Illahi. Kenapa lah orang seperti ini jahil sampai banjir berlaku pun kerana Mahathir, Beertaubatlah

Tanpa Nama berkata...

Bencana banjir suatu ketentuan dari Allah.Hadapi dengan sabar dan berdoa semuga semuanya selamat.Sama-sama membantu tanpa mengira bangsa dan agama.Tak perlu menunjuk-nunjuk bantuan diberi dari siapa atau parti mana.Perlu ikhlas dalam semua perkara.Sesungguhnya tangan yang mmberi dengan ikhlas adalah lebih baik dari yang menerima.Tangan kanan memberi sorokan tangan kiri.Jangan jadikan bantuan yang diberi sia-sia tanpa pahala.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 1.28 banjir kerana adanya peliwat

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 1.28 banjir kerana adanya peliwat

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 1.28 banjir kerana adanya peliwat

Tanpa Nama berkata...

Kalo iya pn buat lah persedia'an ini x cuba buat mcm jepun memang ada d'sediakan tempat teduh dlm dewan (bilik plastik) cuba wt cm tu kn okey...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 1.28,iblis jenis apa yg dimerasuk kau?? Org sibuk dgn banjir,org sibuk nak bantu,kau sibuk menyalak pulak.

Ishak Ujang berkata...

Testing

Ishak Ujang berkata...

Ok. Ada nama
. Kenapa tak berani paparkan nama?

Ishak Ujang berkata...

Tanpa Nama semua tu pemalu orangnya

Ishak Ujang berkata...

Testing

SentiasaPanas berkata...

Patutlah selama ini Puak Pembangkang asyik menabur fitnah dan sanggup mengkafirkan sesama Islam, akhirnya terbongkar sudah puak Syiah telah menyusup ke dalam Parti Ajaran Sesat Tersebut.