Ahad, 15 Disember 2013

PANASS!! Berapa Banyak Kerajaan Kedah Kena Kencing Ni? #HanyaDiKedah

Apa benda ni?




Semalam Mc ada terima call dari seorang sahabat yang datang berkunjung ke Langkawi, sahabat ni bertanyakan satu event dari kerajaan negeri dan kementerian pelancongan Malaysia. Kalau tak salah Mc, event ni bertaraf nasional. Maknanya ini event untuk tarik orang datang bercuti ke Langkawi.


Mc cakap kat sahabat tu Mc tak tahu menahu dan tak terlibat langsung.

Sebenarnya Mc tak kisah, lantak la event apa pun depa nak buat. Bukan ada kena mengena dengan Mc pun. Cuma lepas pada tu Mc terbaca di facebook, twitter dan blog mengenai event Langkawi Natural Magikal yang mempunyai pelbagai masalah.

Ada yang kata event tu pinggirkan tenaga kerja tempatan, macam yang Mc baca di blog Aktivis Pendang Jr dan Keris7Lok. Betul ka?

Setahu Mc, event tu dihandle oleh anak Langkawi sendiri, Aznee Mansor adik kepada pelayar negara Azhar Mansor. Cuma Mc taktau la pulak Aznee tu bawa geng mana bekerja di Langkawi. Sebab ramai juga orang Langkawi kata depa tak terlibat dengan event yang menelan hampir 10juta tu.

Bagi pendapat Mc, ianya agak rugi la bila event sebesar tu tidak menguntung dan ketepikan tenaga kerja dari Langkawi sendiri. Jangan kata anak Kedah, anak Langkawi pun diketepikan, memang tak patut langsung.

Ada orang kata cukuplah si Aznee tu orang Langkawi. Tapi apa guna kalau kepalanya saja orang Langkawi tetapi bawahannya dipenuhi dengan orang yang diimport dari luar. Berilah peluang kepada anak tempatan menonjol dan mencari rezeki.


Kemudian ada pulak blog yang komplen mengenai consultant yang dilantik oleh kerajaan negeri untuk mempromosi event tu menipu dalam membuat kerja promosi. Bermakna, mereka tidak melakukan dengan jujur dalam membuat promosi event terbabit.

Blog yang mendedahkan penipuan tu pembaca boleh baca di SINI dan blog Medan Tempur Kedah juga membuktikan bahawa sememangnya orang yang dilantik oleh kerajaan negeri untuk mempromosikan event tersebut menipu dalam kerja yang diamanahkan kepadanya. Nak baca klik SINI.

Sebagai pengiat media sosial pro Kerajaan, Mc pun agak terkilan kenapa pemimpin kita ni mudah benar kena tipu dengan orang yang taktau buat kerja. Apakah mereka hanya mempercayai pada kaki bodek, kaki ampu, kaki jilat dan kaki yes bos semata-mata?

Ahh sebelum terlupa, blog Sangkakala juga ada mencoretkan sesuatu yang menarik untuk kita baca. soo kalau nak baca boleh klik kat SINI.

McTheory:
Tegur kerana sayang.. pukul kerana peduli..

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

umnghok memang banyak kroni besa la.

Tanpa Nama berkata...

Sama gok ngn geng2 fukatan DAP(P.Penang), PKR (Selangor), PAS (Kelantan).... bagi projek kat kroni2..

Tanpa Nama berkata...

Azhar mansor tu org peeghelih laa bro

Tanpa Nama berkata...

PASbongok tu tabung anak yatim pun balaih.. kroni Nik Najis buat dosa pun tk kena tangkap.. sapa heran??

Kapochi berkata...

Event menelan belanja berjuta, tdc bagi 5 juta dan kerajaan negeri 2 juta, duit dah pun diluluskan dan dimasukkan ke dalam account penganjur sebelum event mula . Mana ada prosedur begini, semestinya ada pemantau dan bayaran dibuat setelah habis event and post mortem. Apakah ada yang makan duit? Tujuh juta untuk event yang tak sediakan apa bagi pengunjung.. Hanya penuhkan kocek penganjur. Apa kata MB Kedah?