Ahad, 19 Januari 2014

HOT! Isu Pindah Kuala Ketil 'Staff KUIN' PIJAK Pas Kedah!! #HanyaDiKedah


Kononnya Pas Kedah nak cucuk staff KUIN supaya menyokong mereka. Maka mereka pun berbondong-bondonglah menghina kerajaan BN Kedah sambil mencucuk api kemarahan pada staff KUIN yang lain.

Namun reaksi dan tindakbalas dari staff KUIN amatlah berbeza, kerana dari awal lagi, segala perancangan 'bodoh' dibuat oleh kerajaan Pas sendiri!


Baca reaksi dari Berita KUIN


1.Kerajaan mana yang bina KUIN di Kuala Ketil tanpa memikirkan kepayahan dan kesusahan kakitangan yang menetap di Alor Setar sedangkan tanah di Suka Menanti diwartakan sebagai Kampus KUIN yang baru???

2. Kerajaan mana yang telah mewujudkan sebanyak-banyak anak syarikat sehinggakan keadaan kewangan KUIN menjadi tunggang langgang???

3. Kerajaan mana yang didenda oleh syarikat persendirian dan KPT kerana salah tadbir urus???

4. Kerajaan mana yang menendang para pensyarah tahfiz ke Yayasan Islam???

5. Kerajaan mana yang buat potongan gaji tetapi tak sampai ke pihak bank sehinggakan ada staf yang disenarai dalam CRISS dan CTOS???

6. Kerajaan mana yang menaikkan yuran pelajar???

7. Kerajaan mana yang terburu-buru berpindah sewaktu asrama dan masjid belum siap???

Butakah anda???Pekakkah anda??? Jadi tulislah berkenaan KUIN dengan menggunakan kepala otak bukannya kepada lutut. Mungkin ada baiknya anda diam......dan diam.....dan diam....itu lebih baik.

McTheory:
Haaa.. kan dah kena.. hahaha..

17 ulasan:

Awanama berkata...

Puas main kepala kotei lepas tu salahkan UMNO. HamPAS betul.

AnakPekanAloqStaq berkata...

Ya Allah kembalikanlah KUIN ke Alor Setar dan kembalikanlah kegemilangan ilmu KUIN seperti di zaman kegemilangannya. Semoga Allah izinkan kawasan Suka Menanti dijadikan kampus tetap KUIN, moga terpelihara bandaraya Alor Setar ini dgn Bandaraya Ilmu.. terhindarlah maksiat dan berkat mencurah2..

Aminn ya Robb..

Mohon Dato Seri Mukhriz lebih tegas dan jgn flip-flop dengan pujuk rayu Tajul Urus Exco bertopeng PAS..

Wallahualam..

Awanama berkata...

Kesian PAS memiliki pemimpin taraf bharal yg tk mampu urus tadbir sekecil KUIN...Malang Kedah dibwh pimpinan parti HamPas sblm ni...rakyat kedah ramai yg telah menderita kerana ditadbir pemimpin pas kedah yg mempunyai tahap kebodohan akal yg tiada tandingan ni....

Awanama berkata...

Pemimpin PAS? nk cerdik apanya kalau pagi petang duk MENIPU ckp BOHONG.. hentam UMNO tanpa pakai akal..

Itu tak kira lg spesis pemimpin taraf SRP.. lagak mcm PHd.. mula lah byk bohong dr banyak fakta.. kena pula penyokong depa@pencacai main ikut ja.. mata depa tau taji UMNO ja..
nah sepenggal perintah Kedah.. apa hasil?? hasilnya botak Hutan Pedu beribu2 ekar.. hasilnya beli mercedez.. hasilnya pelingkup KUIN.. bina kampus di kawasan gelap.. kampus cacat.. tanggung hutang..

itylah spesis ckp pandai.. PASngok

Awanama berkata...

masalahnya dalam KPT pun belambak yang anti kerajaan dan puak PR..sbb tu byk kes sabotaj pasal isu kuin ni.... comfirm depa nak kekalkan kampus PAS kuala ketil....pak arab pun ramai yg nak berhenti sebab tak mau pi kuala ketil yg umpama dok dalam hutan estate....konon nak bangunkan kuala ketil...kuala ketil sumber ekonomi apa yg ada?kalu nak harapkan semata-mata kuin memang takkan maju la...uum sintok ada ka 5 star hotel? shopping complex? puak2 pas ni keja nak bandingkan uum ngn kuin... sedar tak yg uum tue IPTA! kemasukan melalui borang UPU tp kuin? berapa byk IPTS yg dok kawasan hulu? semua kemudahan tak ada.... uum dulu bt kuartes dulu pastu asrama baru naik bgunan pentdbiran...tp kuin buat pailang memandai mandai buat bgunan pentadbiran dulu....asrama? kuartes? dalam mimpi pun jgn harap la nak ada...kedah sejahtera pala nenek hg! yg mukhris pun satu bahalol.... dah tau byk puak2 PR dalam kuin awat tak pi cantas? hg tak takut ka nanti PRU akan datang isu kuin akan tikam hg dr belakang... jgn main2 dgn staff kuin....ingat sejarah balik! pasai isu kuin la PAS jatuh!!!!!!! hg mau ka kami kalih hg plak!!!!!

Awanama berkata...

KUIN dulu cemerlang sehingga Al-Azhar pernah iktiraf ijazahnya..
skrg apa ada?
Buat kampus Kuala Ketil ni entah mimpin apa puak PAS pi buat di kawasan paria estet..

strategi nk bangunkan suatu kwsn dgn kampus kena bijak. Kuala Ketil ni 'tgh2' jalan.. bukan hujung jalan mcm Sintok yg potensi besar utk jd kampus utama.

Syg sekali Mukhriz pun dh termakan dgn air liur Tajul Urus talibarut PASngok.. elok la pkt 2melingkup.. rakyat yg rugi..

Awanama berkata...

mukhriz sedar ka kuin ni bakal jatuhkan dia pula?

Awanama berkata...

segala huru hara ni angkara hj BESAR ni. KUIN mesti singkirkan orang ni dan rakan seangkatannya di Kuala Ketil dari KUIN . Dia boleh hidup dua alam. PR n BN. Dialah pelakon utama.

Awanama berkata...

harap tidak terpatuk dua kali.. ingat staf KUIN! Derita lalu jangan dibiar berulang. Dah dapat 13% dan lain-lain. Jangan bimbang! KUIN takkan pindah ke Kuala Ketil. Semuanya atas faktor kewangan. Kewangan KUIN tak mengizinkan. Kalau pindah, GAJI akan masalah pulak.Kerajaan Negeri ada banyak komitmen lain. Pelajar semakin berkurangan. itu yang sebenarnya.

Awanama berkata...

Yang bawak BN menang Kedah pd PRU13 ialah Dato' Bashah. Dia dah mula buat strategi untuk menang Kedah balik sejak Pas perintah Kedah pada Mac 2008. Dia yang patut jadi MB. Mukhriz jadi MB cara mudah. Dia banyak tak tau apa-apa hal di Kedah terutama Kuin. Kuin makin ceramuk la ni. Penasihat EXCO pun orang PAS. Staf Kuin bertungkus lumus bagi BN memang supaya dapat kekal di Kampung Mergong Alor Setar yang banyak kemudahan untuk staf atau pelajar. Pelajar yang suka ke kampus Kuala Ketil kena ingat mrk hanya berapa 3 - 4 tahun saja di situ walhal staf terpaksa tinggal sepanjang tempoh perkhidmatan. Pelajar tidak tahu yuran akan naik di sana RM350 walau di sini RM200. Bila pelajar dan waris marah, Pas akan ambil peluang hentam MB dan BN. Mukhriz dah banyak buat silap pada Kuin terutama hal rektor. BN dulu ambik rektor background pengajian islam tapi mukhriz merosakkannya bawa masuk orang ekonomi. Tuhan murka hal ini. PM bagi Kedah kpd Dato' Bashah semula untuk meyelamatkan Kuin. Bapak hebat tak semestinya anak hebat juga...insan Marhain

Awanama berkata...

Isu Kuin menangkan BN pd PRU13. Isu Kuin juga akan kalahkan BN pada PRU yang akan datang. Pelakon sama pengarah lain-lain. Staf Kuin mari bertindak.

Awanama berkata...

BERSIH Kuin diminta bertindak tak kira zaman mana Pas atau Bn. Siapa ganti Azki? Arif @ Taufik?

Awanama berkata...

ketua bersih kuin sekarang ni ialah ustazah azlina

Awanama berkata...

Ya Allah...Selamatkan INSANIAH dari mereka2 yang tidak bersifat kemanusiaan.

Awanama berkata...

INSANIAH duLu DaN SekaRanG uMpAMa LaNgiT dAn BuMi.."KEBAHAGIAAN DUNIA AKHIRAT"

Awanama berkata...

la ila ha illa anta subhanaka inni kumtu min azzhalimi..amin

Awanama berkata...

dari bg ustazah azlina baik bagi kat ustazh rohani...hahahaha dua2 cakap tak serupa bikin....dulu zaman pas boleh depa dua ekoq ni sound kalu tak suka pas boleh brenti dr kuin...hhhaaaa la ni bn dah pegang kalu tak suka bn boleh berenti la woiii..... ludah ke langit ke muka sendiri extra taik burung lg hahahahaha