Ahad, 2 Mac 2014

#HOT! Ustaz Azhar Idrus Makin Lama Makin Mengarut!


Azhar Idrus berceramah di Medan Ilmu, tapi bercakap tanpa ilmu....

Kenyataan Azhar Idrus yang terbaru mengenai BR1M menampakkan kecetekan ilmu pengetahuan dan kefahaman beliau mengenai fakta sesuatu perkara. Paling tidak sebelum membuat sebarang kenyataan, buatlah rujukan terlebih dahulu ..

Kenyataan Azhar Idrus ada 3 komponen:-

1. BR1M tidak setimpal dan ia merupakan HAK RAKYAT

2. Kerajaan Malaysia ada harta, kekayaan ini perlu dapat SAMA RATA

3. Rakyat bayar cukai jalan, kereta, beribu-ribu tetapi dapat RM600 sahaja

Apa punya mengarutlah kenyataan ustaz ini...

Pertama, BR1M bukan hak rakyat. Kalau BR1M hak rakyat maka sudah tentulah di setiap negara lain di dunia pun ada BR1M dan sebelum-sebelum ni juga WAJIB adakan BR1M, jika tidak hukumnya berdosa. BR1M bukan hak rakyat, sebaliknya hasil daripada kebijaksanaan dan kemurahan hati kerajaan Barisan Nasional (BN) di dalam menguruskan ekonomi dan membantu kebajikan rakyat.

Kedua, SAMA RATA. Azhar Idrus mungkin terlalu seronok untuk bercakap sampai tak sedar, nada bercakap tu dah macam sosialis dan DAP pula. Kembalilah kepada Islam ustaz, dalam Islam, Islam tidak menganjurkan hasil kekayaan ini dibahagikan secara SAMA RATA, sebaliknya secara adil. Siyasah dalam Islam adalah Siyasah al-Adilah, iaitu siasah yang berteraskan dan bermatlamatkan keadilan.

Azhar Idrus juga perlu faham, bahawa cukai yang dikenakan bukan hak rakyat. Membayar cukai bukan seperti menimpan duit di dalam tabung atau di dalam bank. Duit yang disimpan dalam tabung adalah hak penabung, tetapi duit yang digunakan untuk membayar cukai bukan hak pembayar cukai dan mereka boleh mendapat `refund' sepenuh di akhir tahun.

Sebaliknya cukai adalah SALAH SATU daripada sumber pendapatan kerajaan; dan di dalamnya terdapat hak pembayar cukai, hak rakyat termasuk yang tidak membayar cukai dan hak pemerintah, iaitu hak untuk menguruskan pendapatan negara berdasarkan polisi yang digariskan dan diluluskan.

Ketiga, kenyataan "Rakyat bayar cukai beribu-ribu tetapi hanya dapat RM600 sahaja" adalah kenyataan yang mencerminkan kedangkalan dan kecetekan pemikiran Azhar Idrus dan berunsur FITNAH.


Elok Azhar Idrus fahamkan carta Bajet 2014 ini baik-baik. Cukai yang rakyat bayar BUKAN UNTUK BR1M SEMATA-MATA2

Apa yang rakyat dapat lagi sebenarnya dalam Bajet 2014....

Dalam Sektor Pendidikan - Apa yang rakyat dapat?




Apa lagi rakyat dapat?

Inilah masalah bila golongan seperti Azhar Idrus ni bila malas membaca. Sedangkan Rasulullah saw pun diperintah Allah swt untuk membaca - `Iqra' - Azhar Idrus ni nampaknya macam tak nak ikut Rasulullah saw dan perintah Allah la pulak...

Malangnya begitu ramai yang menganggapnya benar kerana kononnya ia datang daripada seorang yang mempunyai ketinggian ilmu luar biasa. Latar belakang Azhar Idrus .

Tu laaa... jangan suka sangat panggil orang "bod..doooh" ..... tak baik.. dosa..

Sumber Tun Faisal

53 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa nak diharapkan dari seorang ostat taraf raja lawak? Lulus pun takat STPM jer ! Jenis ostat bodo...
Lawaklah lagi banyak-banyak dalam ceramah, dalam masjid! Stupid buffalo....

Tanpa Nama berkata...

Azhar Idrus tu meme bod oooh. Aku x iktiraf mangkok tu sebagai ustaz sebaliknye lebih sbagai saorang pemfitnah dan pembohong dan pelawak basi sahaja.

Tanpa Nama berkata...

Sapa yang mendengar dan percaya pada kata-kata ustaz bengong ni turut sama lah macam dia. cakap sedap mulut. kajian tak buat. dia dah jadi bahan ketawa orang. tu lah cakap lagi orang bodo. kan dah kena kat dahi sendiri.
PNS

Tanpa Nama berkata...

Tak pernah minat dia ni.. asik buat lawak je..

Tanpa Nama berkata...

Azhar ni, dah la tak cari ilmu yg buatkan dia tak tahu banyak benda. Lepas tu tidak bersyukur atas nikmat yg dirasai. Bila dia bercerita kat org lain, yg mendengar pun turut tidak bersyukur atas nikmat yg dirasai.

Dia ingat dia bayar petrol RM2.63/liter. Mungkin dia tak tahu, bila dia dok rumah buka lampu, kipas, tv, peti sejuk kerajan persekutuan ada beri subsidi. Dia tak sedar kut bila isteri-isteri dia masak, gas masak, minyak masak, gula, tepung dll semuanya ada subsidi dari kerajaan persekutuan.

Agaknya dia nak macam Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor yg janjikan air percuma. Tapi buka paip air takde. Kena tunggu lori dtg, beratur, isi dlm baldi lepas tu bawa sendiri naik tingkat empat. Baru tadbir negeri Selangor yg maju pun dah susahkan rakyat. Kalau memerintah melaysia agaknya muflislah macam Negara Greece. Nak habiskan harta Negara, maklumlah RM600 sikit sangat.

Tanpa Nama berkata...

Dari awal lgi dia muncul dh ngarut..ckp suruh sdrhana tpi dia hidup dlm kmewahan...org yg tau pasal hukum tak stuju dgn dia..

AnaQarbana berkata...

Kalau semua cukai yang dikutip dari rakyat di kumpulkan dan dikembalikan kepada rakyat secara sama rata...maknanya kerajaan tidak dapat@boleh melaksanakan pembangunan kerana cukai yang di kutip habis di kembalikan kepada rakyat walaupun ada rakyat yang tak bayar cukai...maknanya...tak ada jalan raya...tak ada sekolah....tak ada hospital....tak ada PDRM, tak ada ATM...semuanya tak ada....inilah yang dimaksudkan oleh UIA... ustad bodoh..inikah yang dikatakan ustza@ulama pewaris Nabi.........memalukan....hanya orang bengong je yang gunapakai cakap UIA ni..

Tanpa Nama berkata...

dia ustad ka? negeri mn iktiraf?

Tanpa Nama berkata...

bila ustad nak berpolitik gitu le jadinye..ustad mungkin pakar agama tapi dia bukan pakar ekonomi...
tidak mungkin kita akan menjadi pakar dlm semua bidang...
oleh itu serahkan tugas pada yg pakar..jgn sibuk campuri kepakaran org lain...jgn rasa diri pandai sgt walaupun bod doww...

Ali Hassan Ismail berkata...

Ini lah dikatakan 'HORSE STUD'(ostat)
JENGLOT

adat kamal Gamco berkata...

Betul BRIM Hak Raayat...Kerajaan perlu jaga Raayat..
Cuba Tgk negara lain..cuba tgk kebajikan Negara Lain...Banyak Contoh..untuk dibuat perbandingan..Tak mahu bercerita panjang lebar.Kekayaan Negara Harus Di Nikmati Bersama Sama..Kerajaan Yang Memerintah Atas Dasar pilihan Raayat..Kerajaan Memerinta ..Bukan Party..

Tanpa Nama berkata...

Dunia, bnyk mana pun mana ada yg cukup.

Tanpa Nama berkata...

UIA.. Usetan Ikut Anwar...ada tiga bini dari hasil pembohongan orang2 bodoh mesti ada yg dimain belakang punya ?! ..memang Raja Lawak punn..Yang dengar syarahan dia pun adalah orang2 bodoh sahaja !!

Tanpa Nama berkata...

Meriah nampak ..hehe..ingat hampa semua ada ilmu tinggi sangat ke dok kutuk2 ustaz ni..Bertaubatlah dan kembali kepada Islam, baru hampa semua tau maksud sebenar UAI..belajarlah jd orang berilmu..jangan rugi ja hidup kat dunia yang sementara ni dgn buat benda-benda yang boleh mendatangkan kemurkaan Allah..Istighfar banyak2 wahai saudara2 seislam ku..

Tanpa Nama berkata...

'Kita lantik kerajaan hari ini kerana Malaysia ada harta'aiseyman orang yg mcm ni ke lantik/pilih kerajaan yg ada skrg,selalu ceramah selit politik nk jatuhkan kerajaan je!

Tanpa Nama berkata...

Duduk lah di negara lain tenguk macam mana keadaannya, asyik nak tunjuk pandai aje.

Tanpa Nama berkata...

Duduk lah di negara lain tenguk macam mana keadaannya, asyik nak tunjuk pandai aje.

Tanpa Nama berkata...

Cukupkan kuota keempat baru dikatakan setimpal dok rok chetong..

Tanpa Nama berkata...

Ustaz bahalol

Tanpa Nama berkata...

Blog yang penuh macai...

Statement dia langsung takde salah.
Memang hasil pendapatan negara hak negara and hak rakyat.

Tak kira dari mana sumbernya pun...

Ambik contoh syarikat lah yang ada pemegang saham...
Ada director...mcm menteri lah dia akan buat dasar and set hala tuju.
Kemudian ada pengurus tak kisah lah executive ke apa ke... Pengurus ni lah umpama penjawat awam.
Yang memastikan dasar ini dicapai.

Ok bila syarikat untuk korang rasa lah keuntungan itu milik syarikat ke milik orang yang uruskan?

Jawapan dia adalah milik syarikat lah Labu... Bila milik syarikat sekali gus merupakan milik pemegang saham.

Ok kalau syarikat pinjam duit lah bagi tujuan nak besarkan lagi?
Kau rasa2 kalau syarikat rugi kan?
Siapa punya duit yg hilang?
Sekali lagi jawapannya ialah pemilik saham lah Labu...
Dalam konteks sebuah negara yang menangung dia adalah rakyat.

Harta dalam negara ni ditadbir aja oleh bn...
Bukan harta bn.
Semua harta negara ini adalah harta rakyat....

Ini konsep mudah sila faham..

Dan menjadi tanggungjawab kerajaan bagi rakyat senang...
Macam syarikat bagi dividen...

Sebab tu..
Jangan pilih kerjaan penting tembolok kroni aja... Kesannya subsidi yang ditarik balik adalah contoh kerajaan tak takbir ekonomi dengan baik.

Jangan lupa baca statement mahathir ok

Sekian

tukang telek berkata...

Kau lagi satu bangong mcm ustaz boo dow kau jugak.

tukang telek berkata...

Ni lagi satu tongoong, suka sangat dengar ustad boo doww. Ustad yg suka menghasud ialah ustad yg mengikut perintah syitan. Orang yg ada ilmu kenal sangat ustad upahan syitan ini.

Tanpa Nama berkata...

Ini bukan dari ustaz lah bahalol...

Ini memang fakta pengurusan.
Bodoh tak boleh diajar.

Emmm
Jadi nak tanya jugak
Boleh bagi tak contoh ustaz yang tak ikut syaitan???

Just nak tahu aja...
Confirm,ustaz tu pro umno

Nama samaran pun tukang telek lagi kau kata orang lain ikut setan hahaha
Kelakar lah macai

Berayuk Pula Kambing berkata...

Ostad ni perlu pergi buat dakwah dan ceramah di Yanggon Rohingya, baru dia boleh bezakan bahawa orang Islam disana tidak ada peluang untuk ketawa, bawa kereta GTI malah nak jaga bini satu dan anak 2 orang pun begitu susah...nak bagi makan atau jaga keselamatan dari dibunuh oleh kafir.

Tapi di Malaysia kamu boleh kata semua orang Islam lain BOOOWWWDOOOW!!! semua orang Islam lain metekedarah dan kumpul harta macam karooon, dan semua orang Islam lain jahil tak sama dengan kamu.

Tapi tahap ostad dan ilmu kamu hanya sebesar biji sawi dengan fahaman kamu terhad kepada kebencian kamu yang paranoid terhadap satu golongan saudara Islam kamu sendiri. Kamu membuang rasa hormat dan kasih kepada saudara Islam kamu semata mata kerana mereka mempunyai pandangan berbeza dari kamu.

Rasanya itu saja bidang ilmu yang Allah izinkan untuk kamu, tetapi kamu sudah riak dengan anugerah itu, jauh sekali dari zuhud.

Tanpa Nama berkata...

Habis tu kalau dia thap biji sawi...
Apa yang kau buat utk islam pulak?

Asal tak sokong umno aja ustaz pun korang bantai pangikut setan.

Kalau sokong umno semua tu kau kata alim ulamak
Puihhhhh
Dasar macai

Tanpa Nama berkata...

Betul...Dari rakyat kepada rakyat...tapi kutip duit ceramah pas duit rakyat kepada siapa...

Tanpa Nama berkata...

Duit kutipan ceramah?
Hahahaha

Bai serious ke?
Pada diorang lah nak buat apa.
Nak bayar penceramah ke nak guna utk parti ke apa.

Melainkan sesuatu itu diamanahkan bagi tujuan tertentu.

Bila masa pulak duit ceramah tu duit rakyat melainkan ia cuma hadiah atau sumbangan sahaja

Tanpa Nama berkata...

Maksud anda 'TIN MILO'????

Tanpa Nama berkata...

Tak lah maksud aku duit dana nfc lah...
Itu kan derma.
Hahahahah

Kuman seberang laut nampak gajah depan mata buta tuli

Tanpa Nama berkata...

ooo dana tabung memali tu ke??

Tanpa Nama berkata...

ooo dana tabung memali tu ke??

Tanpa Nama berkata...

Haah tabung memali lah lebih 300 juta tu.
Buat beli kondo penduduk memali
Sorang sepuluh biji lupa ke

Tanpa Nama berkata...

Tukang telek terang2 kerja nya ahli neraka kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Blog fitnah no.1 nak ganti Papagomo..

Tanpa Nama berkata...

Alamak banyaknya yang ilmu pengetahuan tinggi dlm blog nie...hallo bro-bro berapa byk hadis dah hafal,ilmu agama dh cukup tinggi ke??? smpai UAI pun boleh hina maki hamun mcm tu jer...???

Tanpa Nama berkata...

Ingat la Allah....

Tanpa Nama berkata...

Kalu dh jahil tu xpyah la nk mngutuk mngata kpda seseorang yg mmperjuangkn hukum Allah..ptotkah seorg islam memperlekeh seseorg yg mmperjuangkan hukum dan jalan Allah...kalau dh jdi macai pon xyah la smpai bengong..agak2 la klu nk jdi mcai pon..smpai seorg yg bnyk ilmu pn nk maki hamun...malu la ckit macai woiiii....

Tanpa Nama berkata...

Dah nama macai
Yg dia hormat cuma UMNO dan rosmah

Hakikat hidup macai

Tanpa Nama berkata...

dia belajar agama 12 tahun..lu semua mcmmana?? hehe mesti lu orang lagi lama dari UAI kan? sebab tu lu orang kutuk dia kan?? lu orang dah sembahyang taubat?

Tanpa Nama berkata...

Ostat boddo belajar agama 12 tahun tapi belajar goreng gitar 14 tahun. Hafal buku agama 2~3 biji sudah nak boleh ceramah kat masjid sambil sebut boddo bengong lebih banyak dari selawat dan beristighfar. Standard ularmak PAS.

ismady berkata...

Jangan cakap UIA macam tuh. Komen agak2 la. Nie komen tak membina langsung. Siap cakap bodoh la, apa la.

Lepas tu tak berani letak nama...Kalu berani letak nama la.

Tunggu la kat akhirat nanti...Mengata orang alim...

Tanpa Nama berkata...

Xkan lah org panggil dia Ustaz kalau tak layak. Org yang post ni pun pnggil ustaz. Kita nk kutuk ustaz ke sesiapa ke pastikan kita ni perfect. Awak tu perfect ke nak kutuk2 org. Allah maha Adil. Kalau apa yang ustaz tu ckp salah, ad lah blasannya. Tapi berdasarkan sikap awk ni, awk yang salah. Dalam islam mmg menegakkan keadilan. X belajar eh knp org Arab dahulu msuk Islam sedangkan Islam ni agama baru? Hamba2 berminat dengan Islam knp? X blajar ke?

SEBAB Islam meletakkan hak yang sama tak kita Hamba or bangsawan sekalipun. Kita tetap sama. Allah hanya pandang Iman.

Lagi satu, BR1M ni bukan guna duit rakyat ke? kalau guna duit rakyat knp org kaya x bagi? Knp bg dekat org brpendapan rendah je? Sbb org kaya dh bnyak duit so x perlu bg? Dah tu, bukan BR1M tu dari duit org kaya jugak ke? Cukai kita bayar tu untuk negara? BR1M tu untuk rasuah lah kan.

Cukai. X pernah baca hadis ni ke "Tidak akan masuk syurga orang yang memungut cukai.”" Faham2 lah ye. Terima kasih.

Oh lagi satu,Kita pilih pemimpin brdsarkan pilihan rakyat ke bangla??

Tanpa Nama berkata...

confirm semua macai umno menyalak kat ustaz2 tapi depa semua suka ustazah rosmah rambut tinggi...he he...

Tanpa Nama berkata...

Haha..korg mgata ustaz tp korg yg dot2 tu..pk2knlh ye..rasuah merata2 mggunkn wang rakyat..ustaz beljr kat mesir ko kte stpm je..ape xpelik tu...kalo x, x jd pncermh ye..kalo pm tu terbaik mentadbir negara, tp knp x bley pimpin isteri menjd terbaik juga..jgn pndg remeh dgn tidak menutup aurat tu..ade yg tersirat dsebliknye...wajib untk mnutup aurat..islm dh tentukn

Tanpa Nama berkata...

haha..mcm ni ke umat islam?? oo..contoh terbaik..maaf..

Kama Reza berkata...

Hang kuat menghina noo..kesian kat hang..

Kama Reza berkata...

Aku rasa hang lagi bodoh..

Kama Reza berkata...

Asyik hang je duk komen.. Baik hang p amik air sembahyang..p solat berjemaah kat masjid.. Makmum tak ramai kat masjid sekarang ni.. Inikan negara diperintah umat islam.. Negara islam..daripada hang duk komen kat Ustaz Azhar tu

Kama Reza berkata...

Nama pun dah tukang telek..wahai si tukang telek siapakah si bodoh sombong.. Tukang telek pun jawab.. Akulah.. Haha

Tanpa Nama berkata...

Umno bodoh dan barisan bangsat baik sgt ke......

Tanpa Nama berkata...

Kesian mak bapak kau dpt anak mcm kau ni.....dh la bodoh pas tu bangang lak tu....orng x pernah gi majlis ilmu mcm ni la....akhir zaman ni orng islam benci islam.....sapa2 yg komen ustaz azhar idrus itu la orng yg plng bodoh dan bangang dlm dunia ni...lebih bodoh dari lembu.....

Tanpa Nama berkata...

Org yg x cerdik mcm awak blhlah terima bulat2 dpd pemerintah..kne bodoh2kan pun x sedar.

Tanpa Nama berkata...

Kau sedap je kata ustaz bodoh la apa ,kau sndiri xsedar yg kau tu bodoh,msjd pn belum tntu kau dtg xD hahaha . kesian .. umat akhir zaman