Khamis, 27 Mac 2014

INFO! Kenapa Ikhwanul Muslimin Mengharapkan Pertolongan PM @NajibRazak?



Kenapa Ikhwanul Muslimin mencari PM Najib untuk membantu mereka dan bukan Anwar? Perkara ini didedahkan oleh blog Sangkakala jari9

Usaha untuk menghancurkan Gerakan Islam Ikhwanul Muslimin hari ini di Mesir sangat jelas. Mahkamah di Mesir baru baru ini telah menjatuhkan hukuman mati kepada 529 penyokong bekas presiden Islamis Mohammed.

 Mereka didapati bersalah atas tuduhan kononnya menyerang dan membunuh anggota polis mengikut laporan BBC.

Terdapat 1,200 lagi yang menunggu hukuman. Hampir semuanya adalah ahli Gerakan Ikhwanul Muslimin. Ikhwanul Muslimin adalah sebuah gerakan Islam terbesar di zaman moden ini.

Seruannya untuk kembali kepada Islam sebagaimana yang termaktub di dalam Al-Qur’an dan As-Sunnah serta mengajak
kepada penerapan syari’at Islam dalam kehidupan mendapat tentang hebat daripada golongan Islam yang berfahaman sekular.

Kemampuan Ikhwanul Muslimin membendung arus sekularisasi di dunia Arab dan Islam sangat ditakuti oleh golongan Islam yang bertopengkan US dan jahiliyyah moden.

Pemahaman Ikhwan terhadap Islam bersifat universal, tidak mengenal adanya pemisahan antara satu aspek kehidupan dengan spek lainnya terutama politik.

Syaikh Hasan al-Banna pengasas Ikhwanul Muslimin telah mengatakan, “Gerakan Ikhwan adalah dakwah salafiyah, thariqah sunniyah, haqiqah shufiyyah, lembaga politik, klub olah raga, lembaga
ilmiah dan kebudayaan, perserikatan ekonomi dan pemikiran sosial.”

Dalam Risalah Ta’alim, Hasan al-Banna berkata, “Rukun Bai’at kita ada sepuluh. Karena itu hafallah baik-baik.

Iaitu: Faham, Ikhlas, Amal, Jihad, Berkorban, Tetap pada pendirian, Tulus, Ukhuwah dan percaya diri.” Kemudian beliau berkata, “Wahai saudaraku yang sejati! Ini merupakan garis besar dakwah Anda.

Anda dapat menyimpulkan prinsip-prinsip tersebut menjadi lima kata, yaitu : sederhana, membaca Al-Qur’an, shalat, sikap kesatria dan akhlaq.”

Sayyid Quthb, dalam bukunya Khashaish al-Tashawwur al-Islami wa Muqawwimatuhu, memberikan gambaran tentang pemahamannya dan pemahaman Ikhwan.

Lambang Ikhwan adalah dua bilah pedang menyilang melingkari Al-Qur’an, ayat Al-Qur’an dan tiga kata: haq (kebenaran), quwwah (kekuatan) dan hurriyyah (kemerdekaan).

Gerakan Ikhwan dimulai di Isma’iliyyah kemudian beralih ke Kairo dan dari Kairo tersebar ke berbagai pelusok dan kota di Mesir. Akhir tahun 40-an, cabang Ikhwan di Mesir sudah mencapai 3000 dan tiap cabang memiliki anggota yang cukup banyak.

Ikhwan meluas ke negara-negara Arab. Ia berdiri kukuh di Suriah,Palestina, Yordania, libanon, Iraq, Yaman, termasuk Malaysia dan lain-lain.

Kini anggota dan "fikrahnya" tersebar di berbagai penjuru dunia dan menjadikan Ikhwan satu-satunya gerakan Islam terbesar di dunia yang mampu menyatukan segala perjuangan dan umat Islam.

Perkara sangat ditakuti oleh musuh Islam sekiranya Ikhwanul Muslimin mempunyai tampok pemeritahan seperti Mesir. Pasal itu gerakan menghancurkan Islam yang juga didalami oleh orang Islam sendiri dan dunia Arab suatu yang sangat mengaibkan.

Mereka, nama sahaja Islam tetapi 'perangai' adalah musuh Islam tidak saling tumpah macam Yahudi dan Nasrani.

Malaysia pun akan mengalami nasib yang sama jika sekiranya Islam menguasai tampuk pemerintahan. Sejarah pengkhianatan tidak akan padam kerana itu adalah sunatullah.

Kini mereka memerlukan bantuan dari kerajaan Malaysia untuk menyelamatkan mereka dari kekejaman dan pembunuhan pejuang pejuang Islam di Mesir.

21 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mintak tolong Anwar?
Adehhhh macam ni lah Anwar tu siapa dalam negara skg?
Kenapa tak mintak mahathir jugak?
Kenapa bukan nik Aziz?

Jawapannya mudah aja sebab diorang bukan yg mengapalai atau mengetuai kepimpinan negara ni.
Nak arahkan keluarkan pistol pun tak boleh lah brother...

Jadilah logik sikit benda ni pun tak dapat fikir ke?

Udah2 lah tu memuliakan orang jangan jadi pegampu lah bro.

5rus Antu berkata...

Huihuii bro mintk cermin dri dl....sndri yg memulia kn pliwat n mengapu tu.....

5rus Antu berkata...

Huihuii bro mintk cermin dri dl....sndri yg memulia kn pliwat n mengapu tu.....

5rus Antu berkata...

Saluran diplomatik perlu angkt senjata ke bro?! Lawak ler ko nie

5rus Antu berkata...

Sendri komen tk logik bro.....hahaaaa

Tanpa Nama berkata...

Nuar berahim penjubo..
Nuar berahim peliwat..
Nuar berahim penipu..
Hahaha
Senjata nuar (bar council) dah makan tuan.
Kapal sink tak dpt tolong.Ambiga tak dpt tolong...
Presiden bar council dah jadi pengkhianat...
Ayo yo mana mau lari nuar...
N.ajih sokong nuar liwat jubo...
Hj adi sokong nuar liwat jubo..
Mat sabun sokong nuar liwat jubo..
Mahpus sokong nuar liwat jubo...
Wekkkkk..muntah...

Tanpa Nama berkata...

Sokong u bro. Mereka tu pelewat semua...pelewat jubo
Pelewat agama
nama je Melayu tapi skutu dengan bangsa2 malaun haram jadah!!!

Tanpa Nama berkata...

ikhwanul minta tuntutan keadilan mahkamah. kalau minta dgn anwar alamat, tambah teruklah 'keadilan' mahkamah yg akan mrk terima. sbb anwar yg telah mndapat penangguhan kes lebih 60 kali, dijatuhi hukuman penjara 5tahun, namun masih lagi bebas tanpa apa2 sekatan smntara menunggu rayuan di mkmh pskutuan, semua ini keistimewaan dan keadilan yg bebas yg diterima anwar, anwar anggap sebagai kezaliman dan ketidakadilan....
jd mungkn bentuk hukuman mahkamah mesir ke atas ikhwanul adalah satu bentuk keadilan yg dicari anwar... tidakkah bodoh utk dapatkn pertolongan dari org yg menganggap hukuman mhkmh mesir itu sebagai keadilan dan kebebasan mahkamah!!! sbb tu mrk tak cari anwar.

Tanpa Nama berkata...

Huhuhu macam bahasa kau mulia cermin diri saudara...

Ada agamakan?
Kau saksi ke?
Kau menyaksikan?

Dia liwat dah jatuh hukum dah pun so kau boleh gembira.

Ekonomi negara out apa cerita.
Apa kaitan dengan Anwar pulak.

Semua benda salah annuar hahahahah.
Sedarlah orang tak sokong bn sebab pemimpin yg bodoh tu aja

Tanpa Nama berkata...

Manusia bila tak pandai membezakan contoh

Tanpa Nama berkata...

Hahahah
Ye sokong peliwat sokong dap yes.

So apa masalah kau hahahaha
Melayu lah sangat hahahahha
Menang sorak kampung dan negara tergadai. Pendatang makin banyak.
Hutang makin besar dengan dasar tak guna otak

Tanpa Nama berkata...

Patutnya bukan penyokong ikhwan muslimin yg kena hukum bunuh .....tali annuar kalo kt sana rasanya dah lama kena hukum tembak.

Tanpa Nama berkata...

Tnpa nma 10:14ptg.. kalu kao keja forensik @ ade kwn rapat keja forensik, bru kao tau apa bukti yg ada utk mngaitkan pesalah tu. Bukti kukuh pun dia cuba mngelak lg. Lg 1, Dia cuma upah "lawyer hebat" saje utk memanipulasikan fakta + peristiwa. Tnya la beradik ko kalu ade keja lawyer kat lembh klang sna yg ikut sertai kes ni, konfom dia pun angguk kpla. Sudah2 la bang, stakat dgr dia ceramah & bca fb, xyah la nak komen mggunung sgt.. tq.

Tanpa Nama berkata...

Camna pndatang x rmai kalu dah kita sndri xmau keja. Ada brape kerat org msia yg snggup keja tgh pnas? Pnjat sna sni? Pndtg tau >siang keja.. mlm tido.. siang esk keja smula. kalu kita d msia, keja susah skit xmau. pg keja, mlm g brjimba. Esk pg dah berat mata nak keja.. ( tlg lihat dr mata burung, bkn dr katak bwh tmpurung..)

Tanpa Nama berkata...

Anu 5.48pm

Kenapa ko tak tanya ikhwanul minta tolong indon ke, atau negara islam lain,

Malasyia juga jadi pilihan, itu menunjukkan betapa hebatnya negara kita dibawah pimpinan BN.

Tanpa Nama berkata...

Lor memang
Dah jatuh hukum...

Biar ajalah..
Bagi aku kalau kau tak tgk dengan mata biar aja..
Katalah mahkamah dah jatuh hukum.
Habis cerita.

Kau pun sama setakat baca utusan tak payah rasa dah penuh dengan fakta kes.

Ok nasihat ni tau.

So mamat tu dah akan dipenjara.

Yang bab ekonomi ni macam mana pulak?

Tanpa Nama berkata...

Aik kau sokong pendatang?

Mesti kau ni pun bangla umno jugak hahahahah.

Isu malas tak malas tu kau tanya diri korang asyik harap projek aja.

Isu rakyat malas so perlu ke bagi pendatang masuk.
Project ic lah berbagai.
Agak2 lah jual negara pun.

Hidup melayu..
Jual tanah felda...
Hidup melayu
Jual tanah Johor pada singapore

Bodoh masih buta

Tanpa Nama berkata...

Perghhhhh perghhhhh perghhhhh

Apa yang hebat?
Ekonomi?

Kepimpinan?
Pembaziran?

Malaysia cuma bersikap terkecuali dan ahli oic lah and salah satu negara islam.

And if negara ni bagus pun sebab rakyat yang bantu termasuk cina dan India.

Bukan umno dan barisan ye saudara.
Malaysia aman sebab rakyat nak aman walau sakit hati.

Susah betul cakap ngan minoriti ni.

Banyak rakyat dah sedar golongan minoriti ni masih sengal.

Dont worry anak muda Sabah Sarawak dah mula sedar...
Tgk berapa lama bn boleh bergantung dengan orang sana.

By the way apasal Sabah tu mundur sangat?
Bukan negeri tu kaya ke?
Satu lagi projek barisan nasional hahahaah

Tanpa Nama berkata...

Aku dah byk baca ulasan ko dlm byk blog,tp malangnya data yg ko dpt adalah dr anwar al juburi yg diambil waktu dia dlm kabinet pd 1997..satu lg,ko ni bukan islam sebenarnya mungkin india.

Tanpa Nama berkata...

Dalam banyak blog?
Hahahah

Satu lagi propaganda...
Bukan islam?
Aduh berat tuduhan saudara tu...

Kau tak ada bagi fakta langsung lah Bai...
Tiba2 kata aku India aduhhh

Kan kata Malaysia hebat...
Pasal apa?
Semua hebat bagi kat bn tarik subsidi salahkan rakyat...
Itu macam ke?

Agak2 lah bro
Ekonomi teruk dan hutang negara bertambah...
Apa cerita?
Ketirisan menjadi2...

Apa kes projek lembu diam aja dah?
Itu wang rakyat wang negara...
Bukan duit umno or bn...

Com on nak cakap guna fakta...
Kalau tak suka orang kritik kerajaan kata kat depa jangan jadi kerajaan...
Asri the best...

Jangan risau aku islam ok saudara.

Tanpa Nama berkata...

korang cakap je lebih
kalau dah pandai sangat speaking je la
jangan nak tunjuk bodoh sangat yang korang tu macai
ny tak semuanya jadi macai
pergi mampus laaaa