Ahad, 13 April 2014

HOT!! Pergaduhan Dalaman Punca Saifudin Nasution Bertanding Timbalan Presiden PKR? #PemilihanPKR


Semalam ada temuramah yang dibuat oleh portal puak PKR sendiri mengenai misteri Saifudin Nasution yang dikatakan tiba-tiba saja masuk bertanding jawatan Timbalan Presiden. Azmin Ali sebelum ini telah memberi komen yang mengatakan Saifudin hanyalah penyebok dalam pertandingan tersebut.

Namun ada sesuatu yang menarik untuk kita baca disebalik kenapa Saifudin tawarkan diri untuk bertanding?

Soalan: Anda cukup berani untuk mengumumkan pakatan anda dengan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar dan pengarah strategik PKR Rafizi Ramli. Rafizi pun disebut agak ragu kalau-kalau dikatakan mengenai meludah antara Selangor Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Timbalan Presiden PKR Azmin Ali. Adakah anda fikir langkah sedemikian akan mewujudkan permusuhan antara puak ? 
Jawapan: Ya , akan ada permusuhan . Apabila kita mula-mula dirancang ( untuk membentuk pakatan itu , Rafizi dan Izzah ,) termasuk ahli-ahli parti yang lain, menyedari saya pada mulanya saya enggan dicalonkan ( untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR ). Tetapi saya juga tahu bahawa pemimpin parti bosan dengan berbagai masalah yang tidak berkesudahan (yang disebabkan oleh Khalid dan Azmin ). 
Rakyat telah menyaksikan (pembangkang ) di Kedah , di mana Pas gagal menyelesaikan konflik dalaman ( antara bekas Menteri Besar Kedah Tan Sri Azizan Abdul Razak dan Timbalan Pesuruhjaya PAS Kedah Datuk Phahrolrazi Zawawi ). Masalah ini timbul kerana tidak ada yang telah diselesaikan isu ini (untuk gambar politik yang lebih besar ) dan, pada akhirnya, perkara itu telah diketahui oleh rakyat, yang dihukum dengan pengundi Pas yang dulunya member undi kepada PAS telah memberi undi kepada Barisan Nasional pada pilihan raya umum tahun lepas . 
Satu-satunya perbezaan antara PAS Kedah dan PKR ialah perselisihan dalaman yang melanda bekas Menteri Besar Kedah itu berlaku beberapa bulan sebelum pilihan raya umum, manakala dalam PKR, pertelingkahan (antara Khalid dan Azmin ) telah berterusan , walaupun selepas pilihan raya. Kami perlu berhadapan dengan isu ini sekali dan untuk semua. Sekarang adalah masanya untuk kita untuk melakukannya.

Dari pemahaman yang Mc baca, maknanya Saifudin risau PR Selangor akan menerima nasib seperti Pas Kedah. Disebabkan alasan tersebut, beliau menawarkan diri untuk bertanding dan berjanji akan menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh Azmin dan Khalid.

Caranya beliau membawa package dari Timbalan Presiden ke Naib Presiden untuk membawa harapan baru dalam PKR.

Nampaknya Saifudin bijak gunakan peluang yang ada. Guna kelemahan lawan, untuk tonjolkan diri sendiri. Bijak-bijak. Malah gabungan diantara beliau bersama Nurul Izzah dan Rafizi juga amat menarik. Kalau ikut package dan kelebihan, Team Saifudin ni nampak lebih berpeluang untuk menang.

Bab membelit ni Saifudin memang hebat. he he..

McTheory:
Cuma kali ni nampak pemilihan PKR agak lembab..

3 ulasan:

Quantum Metal Consultant berkata...

Saifuddin tawar diri bertanding atas restu pemimpin atasan..

Saifuddin menambah 'pecah' dari 'retak' yang sudah ada..

Tanpa Nama berkata...

Pulak dah
Parti tunggang langgang

Hr ni rasa nak tanding, tanding
Esok rasa x nak tanding, umum x tanding
Lusa rasa lawan org lain, lawan..
Tulat pulak, eh nak lawan bini sendirilah, so lawan !

Yg heran nyer
Penyokong2 dan ahli PKR
takkan benda bangang mcm tu x boleh pikir
Mcm beruk jr. Ikut apa tuan dia ckp
Kesian sungguh !!

Tanpa Nama berkata...

Saifuddin ni dari dulu lagi memang terkenal dgn perangai 'penakut' utk bertanding,tapi kali ini dia berubah.Apsal?.Saya berharap Allah sudah mentakdirkan parti ini akan hancur tidak berapa lama lagi.Rasanya keadaan tidak akan serupa lagi selepas pertandingan nanti,kalah jadi abu menang jadi arang ,itulah harapan saya pada parti yg hanya memperjuangkan dan mempertahankan perbuatan maksiat pemimpinnya ini.