Sabtu, 24 Mei 2014

HOT!! Apa Pulak Ds @MukhrizMahathir Buat Kat Pasar Malam Ni? #MBmesraRakyat #HanyaDiKedah



Semalam Menteri Besar Kedah, Dato Seri Mukhriz Mahathir turun walkabout di Pasar Malam Taman Nuri petang semalam, beliau beramah mesra dengan para pengunjung dan peniaga di situ.

Ternyata sambutan yang diterima oleh pemimpin mesra rakyat ini disambut baik oleh peniaga dan penduduk.

Rata-rata terkejut, kerana tak pernah ada seorang Menteri Besar turun ke Pasar Malam bersama mereka. Lebih-lebih lagi dalam keadaan yang tidak ada langsung protokol.

Layan gambar MB Kedah di Pasar Malam Taman Nuri,








Itu cerita semalam, pagi ni Dato Seri Mukhriz turun lagi, kalau semalam Dato Seri Mukhriz mengejutkan orang Taman Nuri, pagi ni beliau sekali lagi walkabout disekitar pekan hari, di Pokok Sena.

Ternyata pendekatan begini lebih berkesan dan lebih dekat dihati rakyat. Meluangkan masa bersarapan pagi dikedai kopi bersama penduduk tempatan.

Sambil berbual, penduduk disitu juga boleh mengutarakan masalah setempat utk beliau bawa ke agensi atau pentadbiran Kerajaan.

Layan apa yang terjadi pagi tadi,






















Selepas walkabout disekitar Pekan Hari, Dato Seri Mukhriz singgah sebentar melawat Adun Dato Mad Lebai yang baru kehilangan Ibundanya.




Dah habis kenduri di rumah Dato Mad Lebai, Dato Seri Mukhriz dibawa ke kedai kopi untuk meluangkan masa bersama orang kampung di sekitar sana.








Pelbagai reaksi secara terus yang diterima oleh Dato Seri Mukhriz. Jarang benar, dan belum ada Menteri Besar Kedah mampu melakukan sepertimana beliau lakukan.

Sepanjang kegiatan turun padang yang beliau lakukan ini, bermacam ragam yang kami sendiri saksikan. Ada yang tersengih bila melihat Dato Seri Mukhriz, ada yang tersenyum simpul, ada yang tak berkata-kata, terpaku. Namun bila seorang pemimpin turun padang macam ni, semestinya rakyat akan suka dan rasa ia akan lekat dihati sampai bila-bila.

Cara Dato Seri Mukhriz ni akan menjadi sejarah baru pemimpin Kedah. Siapa sangka, mungkin nanti bila orang tanya, MB Kedah mana yang paling disukai. Akan ada jawapan yang dan gelaran untuk Dato Seri Mukhriz. Tentulah.. MB mesra Rakyat!


McTheory:
Terbaik Dato Seri Mukhriz.. teruskan momentum ini.. 

8 ulasan:

anti-LGBT , PR dan Ad-Dajjal berkata...

Bravo DAto Sri.....keep up the good work....also hang kena ushakan jugak untuk rapat dengan pengundi muda, Depa ni yang penting sebenarnya kalau tak nanti depa nanti habih kena kerabat dek DAPpigs yang gunapakai pengkhianat Melayu macam gundik LK Sial tu....

Tanpa Nama berkata...

Mesra rakyat pun bagus juga Dato' tapi paling penting masalah rakyat tu kena diselesaikan segera.

Satu lagi, tolonglah bawa masuk banyak bisnes ke negeri Kedah supaya ramai ada kerja dan ekonomi pun meningkat.

Tanah rizab melayu terutamanya di pekan2 tolonglah ganti semula. Biar ramai melayu di pekan.

Tanpa Nama berkata...

Makin lama, makin teruk keadaan UMNO Kedah. Saling tikam-menikam. Ajaran bapak die kot

Tanpa Nama berkata...

Rugi mampoih aku x jdi p pasaq mlm tmn nuri ptg kmarin..hehe

Mohd Firdaus Abdullah berkata...

DS its time to pull back kedah folks to back to kedah. Pls provite more business opportunity n new career plan in kedah. Believe u r t right person to do it.

Mohd Firdaus Abdullah berkata...

DS its time to pull back kedah folks to back to kedah. Pls provite more business opportunity n new career plan in kedah. Believe u r t right person to do it.

Tanpa Nama berkata...

Bodo la yg komen 4.19 tu.. cerita bab MB turun jumpa rakyat dia kalih pasai tikam menikan.. bodo kerja nk buat fitnah.. mesti pencacai dyana DAP ni!! Anwar dgn Nik Ajis tu tk buat dosa ka?

dh nk tlg selesai masalah rakyat dgn ccara plg rendah diri dn berkesan serta jauh dr org tgh yg suka menipu lah Mukriz turun terus jumpa rakyat..

awat bodo sgt ingt MB tu ahli sihir ka apa.. sekali turun semua malasah selesai??

Zaman PAS dlu buat apa? la kira elok byk dh MB mau jumpa org2 kt lantai tanah... bukn duk syok dlm pejabat ja..

Bg peluang baru sepenggal tk sampai duk bising dah puak2 bodo ni.. dh bgtau dh MB tgk masuk pelaburan ke kedah KHTP, di Bukit Kayu Hitam bandaya Getah.. sabaq la.. bukannya jin aprit terus jadi bila sebut..

Kedah ni ramai puak bodo.. yg duk tukang hasut tu xblh maju..

hrb MB Mukriz lawan puak2 bodo ni dgn berkesan.

Go Mukriz Go!!

Tanpa Nama berkata...

...mukriz mai la melawat institusi pengajian islam kat taman wira tunaikan janji-janji manis pru lepas tuu..jangan dok manis mulut saja tunaikan...mukriz kalo hg mai pasar malam ada pasar tani pon ada dekat-dekat sini.