Selasa, 13 Mei 2014

HOT!! Mat Said dan Sekutunya Pengkhianat Parti!!


Mat Said Mengkhianati Janjinya sendiri.

Selepas PRU13 Dato Sri Ahmad Said telah mengakui beliau gagal membawa UMNO Terengganu. Malah laporan dari seluruh bahagian pelbagai peringkat di Terengganu meminta agar Ahmad Said berundur. Satu perjanjian telah dimohon oleh Ahmad Said agar YAB PM memberikan beliau setahun tempoh bagi menguruskan beberapa pekara sebelum meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar Terengganu.

Pekara ini telah pun dimaklumkan kepada Duli Tuanku Sultan Terengganu sejak setahun yang lepas dan mendapat perkenan Tuanku. Apabila cukup tempoh setahun yang dipersetujui oleh Ahamd Said kepada Duli Tuanku Sultan dan YAB PM beliau enggan berundur dan memungkiri janji untuk berundur dari jawatan Menteri Besar.

Untuk makluman majlis pernikahan anak Ahmad Said telah berlangsung pada minggu lalu. Ahmad Said dengan sengaja mengedarkan kad jemputan perkawinan anak beliau pada 17 Mei ini semata mata mahu mendapatkan simpati ahli UMNO dan juga rakyat sedangkan beliau tahu tempoh beliau memegang jawatan Menteri besar akan tamat pada 12hb Mei 2014 mengikut perjanjian yang telah dimeterai.

YAB PM Dato Sri Najib telah melakukan yang terbaik bagi memastikan UMNO dan Barisan Nasional negeri Terengganu kekal relevan. Tindakan untuk menukarkan Ahmad Said bukan satu tindakan yang terburu buru kerana ianya sepatutnya telah berlaku setahun yang lalu. Namun atas tanggungjawap dan keperihatinan YAB PM beliau mempersetujui permohonan setahun yang diminta sendiri oleh Ahmad Said.

Jelas pada kita semua, bahawa tindakan Ahmad Said adalah amat tidak wajar dan tidak seharusnya berlaku. Beliau juga seharusnya sedar bagaimana kedudukan beliau memegang jawatan Menteri Besar setelah Idris Jusoh disingkirkan selepas PRU12. Jadi hari ini ianya berbalik kepada prinsip perjuangan parti ataupun jawatan. Ahmad Said sewajarnya mejelaskan pekara sebenar kepada rakyat.

Jika Idris Jusoh ditolak sebagai Menteri Besar kerana tidak mendapat perkenan Tuanku Sultan dan bagaimana pula kali ini apabila Tuanku Sultan perkenan Yb Raziff sebagai Menteri Besar?

Dato Sri Najib Razak bukan seorang yang semberono ataupun kejam. Ahmad Said sewajarnya mengikuti contoh tauladan bekas MB Terdahulu Idris Jusof yang tetap setia bersama parti UMNO walaupun tersingkir dari jawatan Menteri Besar. Apa yang dilakukan YAB PM adalah untuk kebaikkan seluruh rakyat negeri Terengganu, UMNO dan Malaysia.

Update:

Berita terbaru kononnya ketiga-tiga Adun ni masih menyokong UMNO. Sudah tentu ada perbincangan sulit diantara mereka dengan pihak tertinggi parti.

Apa pulak drama yang nak jadi lepas ni? hmm..

17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nak duit lah tu. Kepentingan diri diutamakan.

Tanpa Nama berkata...

Dgn cinabeng bin main lagi berpujuk rayu!!dgn Melayu...Realiti UMNO liberal masa kini

Tanpa Nama berkata...

Ajib Gor hanya berani dgn Melayu saja dgn cinabeng langsung takda teloq. MCA dgn Gerakan yg dah tk relevan kerana dah tak ada pengikut masih nk pelawa jawatan dlm kabinet. apakah tk ada cara lain nk tukar Mb, apasalah nya tunggu PRU nanti.tk ada masaalah sengaja cari masaalah.
Kalau ini terjadi di Kedah saya akan jadi orang pertama keluar Umno.
zainol_56.

Tanpa Nama berkata...

Blog ni suka buat cerita palsu, last tuduh orang pengkianat. blog memfitnah...anak kedah tulin bukan jadi munafik. aku pun ahli UMNO tapi tapi atas pagar je teropong tengok...

Unknown berkata...

Dengan Nama Allah SWT
Bila tang kena batang hidung sendiri berbagai reaksi dan komen mengutuk ADUN yang keluar parti UMNOBN . Dulu semasa di PERAK bukan main puji permainan kotor BN merampas pentakbiran PR .Ingat .... Allah SWT Maha Berkuasa .. jika kau berlaku zalim .Allah SWT akan balas atas perbuatan jahat atau permainan kotor kau @ UMNOBN . Bertaubat lah sebelum ajal menjemput

Tanpa Nama berkata...

Sudah la bg je terengganu tu kat pas .umno dah gagal . dlm parti sendiri pun x leh nk handle.najib gelojoh buruk perangai.letak jawatan la najib bagi muhyidin pulak . najib dh gagal .lebih teruk dari gagalnya mat said majoriti 2/3.

Tanpa Nama berkata...

Sebelum mengata dan menuduh elok disemak dahulu fakta. Mungkin sdra blogger boleh melihat isu dalaman Umno Terengganu bermula era Idris Jusoh. Tengok juga hubungan Istana Tganu dalam hal ini.

Saya bukan ahli umno, namun saya anak terengganu. Sbg rakyat saya senang dengan mat said kerana dia orang kampung. Tidak seperti idris jusoh yang ala-ala elit.

Rakyat Tganu rata-rata 'orang kampung'. Ramai yang berpendidikan, tapi masih ada jiwa kekampungan. Kami rata2 x suka orang 'gong' (sombong) berlagak spt pemimpin semasa era Idris Jusoh.

Mungkin benar Mat said tandatangan surat perjanjian, namun apakah puncanya yang membawa kepada surat itu? Siapa dalangnya? Mengapa?
Maybe Mr Blogger can shed some lights instead of just accusing Mat Said n his loyalists sebagai pengkhianat.

Jangan tuduh saya sebagai pengampu dan sebagainya kerana saya sudah lama bermastautin di ibu negara, namun saya gembira dengan apa yang dicapai oleh orang-orang kampung saya semasa di bawah Mat Said. Mat Said tahu cara untuk dekati orang kampung kerana dia pun orang kampung. Tak perlu PhD untuk pikat hati rakyat di Terengganu.

Tanpa Nama berkata...

Najib berpegang pada janji..
setahun tetap setahun....
tapi mat said cuba memungkiri janji nya sendiri....
elok la manusia spt ini mssuk pkr...
spesis suka kelentong putar belit tak layak berada dlm umno...berambos...

Tanpa Nama berkata...

Bagos...
umno telah dpt meyingkirkan saki baki
spesis jaga tembolok sendiri...
pg masuk pkr...hanya di situ selayak nya..

Tanpa Nama berkata...

Ini spesis klw kalah baling kerusi ni...
masuk pkr paling lawak...

Tanpa Nama berkata...

Apa nak susah ahmad said boleh tubuh parti baru tengok setakat mana pengaruh dia.

Tanpa Nama berkata...

Pengomen yg kata DS Ahmad Said itu pengkhianat termasuk admin..jangan jadi pencacai tahap spesis lembu bodoh..

Agakx lah kalau nak tulis kat sini.

Tanpa Nama berkata...

anak terenganu kata md Said pemimpin yang memahami rakyat kenapa orang Kedah sibuk nak mencemuh Md Said

Tanpa Nama berkata...

Bg aku Rosmah juga yg untung sbb laki dia masih berkuasa wpun teruk nak mampos dh tadbir Malaysia.. statik.. jd pencacai Cina.. terang2.

APa MCA dna Gerakan mahu semua Najib tadah.. tp kalau dr UMNO Najib buat2 pekak.

Isu Mat Said ini stau kebodohan Najib. Parti UMNO skr bukn sekuat dlu.. so jgn cari pasal utk jolok sarang2 tebuan.

Man ayg tk kelihatan jelas wbk masalah atau bukan kes2 jenayah spt Rasuah atau sivil lain, jgn duk kacau. Sbb isu2 mcm ni akan untungkan pembangkang.

Kena pulak Terengganu menang dgn tipis. Kenapa Najib terlalu bodoh lbh percayakan punasehat dr pikir kesan besar. UMNO skrg dibenci teruk oleh golongan2 muda. So jgn cari musuh dr dalam.

Najib yg sepatutnya letak jawatan sbb dia GAGAL dlm transformasi UMNO dn BN. Najib mentadbir negara cukup LEMAH dan MEMBOSANKAN.

Isu MH370 juga menjelaskan Najib seorng yg bodoh dan tiada akal panjang serta tidak bertangunggjawab. Dia shj yg pandai2 akhirkan kes MH370 dilautan Hindi sedangkan habuk pun tarak.. dr situ pun jelas Najib seorng yg tak konstruktif dlm buat keputsan.. dia berada dlm awangan dan syok sendiri dan memaksa rakyat terima mimpinya sbg realiti.

Najib harus diundurkan secara terhormat sebelum bermula gerakan dr dlm UMNO yg akan jatuhkannya secara KASAR.. awaslah jgn ingt Obama dtg malaysia, naik kereta bersama Obama.. beliau sudah lupa tanah dan bangsa..


Najib pasti akan terima balasan atas ketidak adilannya jika ia benar2 berlaku. Rakyat biasa hnya jd mangsa mainan politik BN dan PR...!!

Tanpa Nama berkata...

Hj Jamaluddin.. ko tu yg harus bertaubat dan suruh pemimpin macai2 ko bertaubat dulu.. terutama Hadi Awang dan Nik Najis.. dn yg palg jahanam sekali buat dosa dan kerosakan tanpa malu dan henti ialah ANuwar Ibrahim Laknatullah..

toksah masuk sini nak nasihat UMNO.. pergi nasihat parti Munafik PAS dlu betulkan Syahadah kenai Tuhan dlu.. bru ckp bab lain.. HUDUD pun jd alat mainan.. nama Allah jd gadaian.. awta hang rasa ahli sorga dh ke puak2 hang??

macai2 PAS yg duk jd pencacai DAP kafir tu tk suruh bertaubat ka??

bodo punya macai.. nk suruh bertaubat tp dia sniri maki org lain..hang tu baik mana??

PAS tu maha kotor lg celaka pelingkup Kedah.. roboh Madrasah.. rompak balak.. tu hang rasa baguih ka???

Hj Jamaludiin.. ludah muka hang balik la..!!

hah! berkata...

Mad Said mungkin salah, tetapi Najib yg terjerat...............siapa pandai dan siapa bodoh?

chenz berkata...

Choi.. suma komen guna "tanpa nama". Apa barang.