Khamis, 5 Jun 2014

HOT!! Menteri Kabinet Akan di Rombak!! - @NajibRazak


Topik panas yang menarik, malah kenyataan ini akan membuat beberapa menteri tak boleh tidur malam. Dah tentulah menteri yang prestasinya tak menentu, akan dikeluarkan dari kerajaan Malaysia. Betul tak?

Baca dulu berita dibawah,

Rombakan Kabinet yang dinanti-nantikan, akan dilakukan sebelum bermulanya bulan puasa, dijangka akan melihat dua menteri baharu dan memberi kesan kepada sehingga tiga menteri yang sedang berkhidmat ketika ini. 
Sumber Putrajaya berkata, Perdana Menteri yang kembali semula selepas kejayaan lawatan beliau ke China, sedang meneliti butiran lebih terperinci mengenai perubahan itu yang pastinya akan melibatkan Presiden MCA dan Gerakan. 
Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai dan Presiden Gerakan, Datuk Mah Siew Keong yang memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan yang akan diberikan kerusi dalam Kabinet. 
Dengan sambutan yang begitu baik diterima beliau sewaktu di China, dan potensi yang luas bagi perdagangan antara Malaysia dan China juga ada keperluan untuk mewujudkan perwakilan Cina dalam Kabinet. 
Najib juga dijangka akan mengisikan tiga jawatan timbalan menteri ‘yang masih kosong’ sejak pilihan raya umum lalu. 
Jawatan berkenaan adalah Kementerian Kewangan, Kementerian Pelancongan dan Jabatan Perdana Menteri. 
Menurut sumber Putrajaya yang sama mencadangkan bahawa seramai tiga menteri yang sedang berkhidmat ketika ini, dua daripada mereka adalah senior, mungkin terjejas di dalam rombakan itu. 
Menteri-menteri tersebut dari Umno tetapi sebarang rombakan yang melibatkan mereka tidak akan menjejaskan kuota Umno dalam Kabinet. 
“Ia amat sukar untuk meramalkan PM. Beliau begitu membisu tetapi beliau mungkin ada untuk bertindak balas terhadap rasa tidak puas hati di kalangan ahli Umno mengenai beberapa menteri ini,” kata sumber itu. 
Najib tidak mungkin akan mengembangkan lagi jumlah kerusi Kabinet untuk menampung permintaan bagi jawatan-jawatan itu. Kabinet sekarang ini sudah mencukupi dengan 32 menteri dan 26 timbalan menteri. 
Sementara itu, media akan memantau rapi apabila Najib akan menghadap Yang di-Pertuan Agong bagi mendapat perkenan Baginda sebelum beliau meneruskan dengan rombakan Kabinet. 
Sumber Putrajaya percaya bahawa rombakan itu akan dibuat pada bulan ini untuk memberi masa kepada menteri-menteri baharu masa untuk mempelajari dan memahami tugasnya, yang biasanya selama enam bulan sebagai tempoh dijadikan penanda aras. 
“Pada masa mereka memahami perkara dan perjalanan kementerian, ia sudah akan menjelang akhir tahun ini. 
“Adalah lebih baik pelantikan dibuat tidak lama lagi supaya Kabinet boleh diwakili kaum Cina dan semua orang boleh bergerak ke hadapan,” kata seorang pemerhati.
Beberapa menteri berkata, di sebalik spekulasi satu rombakan akan berlaku, Perdana Menteri tidak bercakap mengenainya semasa mesyuarat mingguan diadakan. 
“Kami juga ingin tahu sama ada kita akan berada di dalam kementerian kami atau sekiranya kami akan diberikan portfolio baharu atau digugurkan,” kata seorang menteri yang tidak mahu dikenali. -mStar

Siapa agaknya menteri yang akan digugurkan?? Katanya ada 3 orang menteri. Nanti kita ulas no..



13 ulasan:

UMNOreform berkata...

Aku akan LIKE jika Najib diundurkan dan digantikan dengan PM yang berwibawa yang tegas dengan undang tak pilih bulu bermuka2 pada Cina Beng dan Kafir.

Najib tidak sesuai lagi jadi pemimpin kerana beliau terawang2 dengan pemikiran yang lembab sedangkan generasi muda negara ini agresif dengan pembangkang.

Najib hanya sibuk dengan mempromosikan isterinya Rosmah dan 1Malaysia yang beri keburukan pada UMNO dan BN.

Sorry to say. Bapak borek anak rintik. Kalau PM lembab jangan haram Menteri Kabinet akan energetic..


Tanpa Nama berkata...

Harap dpt tukar Menteri Belia dan Sukan yg baru.. Mah Siew Kong pun ok..
Jauh lebih OK dr monyet Rembau sekor tu..
Harap title menantu bekas PM jer.. habuk pun tarak !@@

Tanpa Nama berkata...

Mana nak ada yang berkaliber dah dalam bee end.

Sampai satu masa tu, hampir nak guna penceramah bebas jadi menteri. Itu pun kira ok sikit dari yang ada jawatan dalam be end.

Sudahnya akan jadi menteri ayam ganti menteri kangkung. Rakyat yang sedar ni boleh menentang dalam undi je ler.

Sebabnya penyokong bee end akan terus bersyukur walaupun lepas ni harga barang naik.....

Bersyukur depan penyokong Pakatan je. Esok lusa minta bantuan kerajaan wasatiyah naikkan brim... Samalah dengan pelakon2 kat dalam bee end semuanya.

Tanpa Nama berkata...

Komen mcm org tak de otak.. bodoooo...!!

Tanpa Nama berkata...

Kikikikikiki kan dah kena bodoh, yes aku pun setuju memqng bodoh komen anon 3.41 ptg tu

Tanpa Nama berkata...

Biasa la otak anon 3:41 tu...
banyak sgt minum air lombong...
tu yg kebodohan melampau tu...

Tanpa Nama berkata...

Anon 2.09 n3.41
Kita tau orang yang sama minum klorox cuci hatitu jadi bersih.

Tanpa Nama berkata...

Ya ALLAH - bodohnya si puak Islam/Melayu LIBERAL! Awatlah YAB PM kita asyik dengak cakap penasihat LIBERAL mcm. ni?!

Kem. Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan nikan sgt penting utk kaum BUMIPUTERA, terutamanya umat Islam/Melayu - jadi aku syak ini telah diRANCANGkan dgn. amat halus, utk. MENJATUHkan Menteri Islam/Melayu YB Datuk Hassan Malek!

GERAMnya! Asyik nak jaga hati si PENDATANG KAPIRDAJAL CINA-RASIS!
Lagipun, MCAcing-GerakanKAPIR adalah DALANG-DUA-MUKAplg. MERBAHAYA! Tengoklah bagaimana P. Pinang telah lama dimusnahkan utk Bumiputera Islam/Melayu dr. sebelum DAPBANGKAI lagi!

Makcik Sambal Belacan.

Tanpa Nama berkata...

Jgn. kita TERPERANGKAP - dgn. perancangan halus si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM!

Lihat di http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2014/06/skandal-rm40juta-hassan-malek-mungkin.html , Skandal RM40Juta : Hassan Malek Mungkin Digantikan Dengan Mah, Oleh Sungai Rapat, June 3, 2014!

Makcik Sambal Belacan.

Zanial Sha berkata...

Klu DS Najib unfur nak ganti dgn sape? anwar lg xleh pakai... kit siang? Lg xguna! Hj Hadi? Jdi MB teganu pun...! Bukan Teganu lg maju malah go stand...

Tanpa Nama berkata...

Undur Najib ganti dengan calon dlm UMNO jugaklah bodoh oii.. takkan dlm UMNO dh kering kontang xde pelapis.

yg ko pegi sebut peliwat negara sbg calon PM kenapa? puak2 dajjal PR tu payah sebutlah bukn layak pun.

Najib skrg ni mabuk dgn kuasa bersama dgn bininya. Punasehat2 yg makan gaji utk melingkup negara.

So sblm rombak kabinat rombak PM dlu.. mana sejarah Melayu PM jd balaci Cina ketuk gendang tahun baru cina.. Najib sorang je yg bahlul. so dia xperlu nk pertikai prestasi Menteri kalau dia sendiri pun xbetul.

Tanpa Nama berkata...

Dah tak da lagi ka pemimpin yg berkaliber dan berkarisma dlm UMNO selain najib ? UMNO akan bungkuih ka kalau ditakdirkan najib mati esok ? Pemimpin parti pembangkang boleh jadi PM ka skrg ni Kalau kato bodo hg marah.....

Tanpa Nama berkata...

Penang tu mamak penang yg dok pelingkop...biaq padan muka depa...biaq pakat jadi anjing menyalak bukit dlm dewan tu.