Selasa, 24 Mac 2015

Mukhriz Fokus Pendidikan Seluruh Kedah


Dalam sidang media YAB Dato' Seri hj Mukhriz Tun Mahathir selepas menghadiri program SARANA PIBG Peringkat Parlimen Jerlun di Sekolah Menengah Kebangsaan Jerlun pagi tadi, YAB menyuarakan cita-citanya untuk melihat negeri Kedah menjadi negeri yang turut cemerlang didalam kesemua peperiksaan sekolah di Malaysia.

Dalam keputusan STPM 2014 bagi seluruh Malaysia, Kedah berada di kedudukan nombor dua pelajar mendapat keputusan cemerlang dalam peperiksaan tersebut.

Bagi peperiksaan sekolah yang berlangsung tahun ini, beliau berharap pelajar-pelajar di Kedah bukan sahaja cemerlang dalam peperiksaan STPM, tetapi turut cemerlang dalam peperiksaan SPM dan STAM.

Menurut YAB Dato' Seri lagi, ketika sidang medianya, Kerajaan Negeri Kedah bakal melancarkan sistem "Kedah e-Tutor'' pada bulan April ini bagi meningkatkan kefahaman pelajar di sekolah bagi memahami setiap subjek yang dipelajarinya dengan berulang kali.

Dato Seri juga berharap dengan kemudahan sistem "Kedah e-Tutor" yang disediakan Kerajaan Negeri kepada sekolah di Kedah dapat di manfaatkan pelajar semua.

- Saksikan Video Sidang Media YAB Dato' Seri Hj Mukhriz Tun Mahathir yang berhasrat agar semua sekolah di negeri ini dapat menjadikan Kedah negeri yang cemerlang dalam setiap peperiksaan.


5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...


MB Kedah ni semua benda dia nk buat.. tapi satu pun tak jadi.. tak nampak apa2..

dlu janji nk selesaikan isu KUIN.. nk bawak balik ke Alor Setar, kampus mat jenin PAS kuala ketil tu nk jual pd UiTM... last2 apa pun tadak..

bising nk jadikan Alor Setar bandaraya Ilmu..KUIN jd central, Uni penyelidikan RnD baru nk ditubuhkan pong2pang2.. senyap pi jgk..

Lepas tu hingaq pulak pasai nk tumpu Langkawi bagi naik balik.. pong2pang2.. feri ke mana.. UNESCO Geo Park pum tarak.. tinggai hampaihh..

Habih dah angan2 belah Utara Kedah.. dia mai plak belah Kulim.. habaq kata nk buat Airport.. nuu Airport International... terngaga org kampung belah2 Sedim nu... broker2 haram jadah pun mula nk isap darah... puak2 lebai PASbodo pun mula duk kira2 nk lawan... pong2pang2.. ghuyuppp jugakkk... xdk master plan apa2... gila kot duk tak duduk nk buat airport??


Ni dia MB Kedah kita... dulu kalau PAS perompak balak.. pelingkup harta merdak negeri... mai MB anak Mahathir ni tak habih2 dgn angan2.. teruk lg dr Mat Jenin.. tu la pak dia duk kerja nk cantaih org lain.. anak sendiri pun takdak apa.. KOSONG....

cakap pun takdak TANJAK sebagai pemimpin... Kedah ni kena zaman gelap...


pikiaq2 lah jgn duk jadi bodo pengampu jilat ja... UMNO Kedah oii..

Zahary berkata...

Kenapa Mukriz buat pekak je isu KUIN ni ha?
Sepatutnya jika di aMB berwibawa dia akan tutup KUIN di Kuala Ketil bawa balik ke Mergong.
AKu heran cmna MB UMNO blh tunduk dgn kerja2 jahat PAS tinggalkan.

Mcm xde telor je MB Kedah skrg.. xde hala tuju.. semua nk buat satu bend apun tak jadi.

Sepatutnya fokus satu2 isu bg selesai..
dr isu KUIN sampai isu monopoli kongsi gelap Cina dlm urusan feri.. satu pun tak boleh harap..

Yg pasti Langkawi sebagai GEO PARK akan di dtarik balik oleh UNESCO..

Harap bapak je tegas.. anak lembik..

kaki pengampu2 ramai.. lingkuppp...

Tanpa Nama berkata...

mukhriz sebenarnya macam mak dia....sti hasmah yg suka rasmi program-program saja....then gambar masuk surat khabar...populariti...
itu saja....dia bukan macam mahathir....yang tegas berwibawa dan pandangan jauh....
nasib kita la dapat mb (menteri bangang)macam mukriz ni... percaya bulat-bulat kat tajol kojol yang sah-sah hatinya orang pas tapi bertopengkan umno.... thats why kampus bermasalah kuala ketil ni diteruskan jugak dengan bangganya sbb projek ni pas yang buat pas yang dapat nama....DAN PADA MASA YANG SAMA MENUTUP KELEMAHAN PENTADBIRAN PAS DULU.... TAK DA SAPA DAH NAK KATA PROJEK KUIN KUALA KETIL PAS PUNYA BERMASALAH SEBB TENGOK LA NI STAF DAN PELAJAR AMAN SEJAHTERA BEKERJA DAN BELAJAR DI SANA....
TAHNIAH KEPADA MUKHRIZ DAN PENYOKONGNYA KERANA BERJAYA TUTUP KELEMAHAN DAN PROJEK CILOK DUIT ZAMAN PAS DAHULU.....
KAMI BANGGA DENGAN KEBODOHAN MUKHRIZZZZZZZZZ PUUUIIIHHHH!!!!!

ifazm berkata...

bila pemimpin lemah dn tak tegas mcm Mukhriz dan Najib, hanya bertalian hayatkan PUNASEHAT.. jadi otak mereka sendiri tak mampu fikir sendiri untuk buat keputusan.

Najib dan Mukhriz sebenarny aberkongsi sifat yang sama. Tun M tak marah pulak anaknya lembik dan lemah macam tu.

Di Kedah rakyat harapkan pembaharuan Mukhriz bukan menyambung kerja2 bodoh PAS terutama KUIN dan isu2 projek2 negeri.

Tajol Urus tu SESUMPAH PAS yg menipu UMNO Kedah.. Mukhriz..

Org Melayu tgh lemah dan teruk skrg.. dgn keadaan UMNO dn PAS di kuasi org2 lemah bodoh dan mudah dibeli oleh musuh2...

masa kejatuhan bangsa mungkin telah tiba.. semasa senang pakat2 riak angkuh.. lupa diri bergaduh sesama sendiri.. skrg lihatlah..

UMNO yg ada kuasa lemah mcm kena strok.. baik di Kedah atau di pusat. Manakalah PAS ibarat perempuan pelacor yg skrg ni sudha sekian lama berzina dgn DAP PKR, masa untuk REJECT dan di sepak terajang.. org2 PAS lagi bahlol dr org2 UMNO.. itulah Melayu skrg..

IBU PUSPITA berkata...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI