Khamis, 25 April 2013

HOT INFO! Bertuahnya Rakyat Sanglang Calon Macam Ustaz Fathul Bari.. #TahanPerlis


Serius Mc cakap, bertuahnya badan rakyat Sanglang dapat calon YB macam Ustaz Fathul Bari ni. Ternyata beliau cukup bagus dan sempurna untuk dijadikan wakil rakyat malah jika diizinkan Allah, beliau layak dijadikan exco Kerajaan Negeri Perlis.

Rugi la kalau rakyat Sanglang tolak Ustaz Fathul Bari ni. Seorang ilmuan muda hebat, dan disegani. Mc percaya beliau mampu membawa perubahan Sanglang kearah lebih baik.

Jom kita tengok video Ustaz Fathul Bari berkempen politik..


McTheory:
He he he.. tak macam ceramah politik pun..

40 ulasan:

Awanama berkata...

Untung memang untung golongan ni dah di sebut pun. Aku ada satu soalan untuk ufb ni

Aku tanya bab hukum
Apa hukum pemimpin islam tolak hudud????
Apa hukum menyokong yang menolak hudud ni???

Tu aja.
Ufb ni kalau sembang dia aja betul, habis semua sejarah ditafsir ikut sedap dia aja.

Ulama semua salah kalau bab umno semua betul, dalam Malaysia ni lah ikut media ustaz yang betul cuma ufb and pemimpin jiwa islam cuma umno hahahahaha

Tanya dia soal rasuah dia akan ada nas dia untuk bagi halal, tanya bab apa pun akan keluar nas dia. Pecah amanah umno apa semua apa cerita ufb. Hang buta ke apa

Masuk kingofgoblok banyak info boleh baca.

Umno bela melayu, umno sendiri apa maksud dia United malay national organisation bahasa apa ni????

Ufb semoga kamu diberi hidayah jangan jadi benteng umno


Awanama berkata...

Hukum tu hang tanya. Semua org Islam tau.
Yg aku tau semua ckp PAS betul org lain salah. Hoi hang dah tengok sependa putih ka. Itu saja hang dah x blh jawab

Malaysian Cybertrooper berkata...

Kepada Tanpa Nama 25 April 2013 11:45 PTG

1) Siapa yang tolak hudud?
2) Siapa yang nak jual Kalimah Allah?
3) Siapa yang menurunkan tandatangan dalam perjanjian Pakatan Rakyat membenarkan kalimah Allah digunapakai oleh orang kafir?
(Untuk pengetahuan saudara, ada 6 orang sewaktu majlis tandatangan itu. 3 menandatangani dan 3 lagi menjadi saksi).
4) Siapa yang buang perjuangan untuk Negara Islam menjadi Negara Berkebajikan? Dan siapa pula yang mendesak?
5) Islam mana yang mengajar kita boleh mengkafirkan seseorang itu sewenang-wenangnya?

Tentang "United Malay National Organisation" Pula....
6) Tahun bila UMNO ditubuhkan?
7) Sebab Apa UMNO ditubuhkan?
8) Mengapa PAS keluar dari UMNO?
Adakah Islam melarang penggunaan bahasa asing?
Sekiranya saudara menjawab "iya" maka seharusnya kita semua berbahasa Arab, kerana dizaman Rasulullah belum wujud lagi bahasa Melayu.

Kalau tak tau jawapan bagi semua soalan diatas ni tak payah la nak kondem orang. Banyak-banyakan buat kajian dan jangan dengar cakap orang semata-mata. Kalau saudara rasa saudara beragama Islam, banyak-banyakan lah mengkaji... Jangan tersalah langkah,
Nanti penat nak menjawab dialam barzakh. PRU 13 ni bukan sekadar politik lagi, ianya sudah menyentuh aqidah kita semua.

http://mycybertrooper.net.ms/

Awanama berkata...

Kepada Tanpa Nama 25 April 2013 11:45 PTG,

Aku pula ada beberapa soalan utk hang:

1. Apa hukum para pemimpin PAS tak siasat orang kanannya yg didapati berzina dgn jelas muka & badannya dlm video yg diedar oleh Angkatan Muda Keadilan (AMK) PKR?

2. Apa hukum pemimpin tertinggi PAS biar kes orang kanannya ditangkap berdua-duaan dgn bini org dlm keretapi?

3. Apa hukum menyokong peliwat, penzina, & penyokong LGBT?

4. Apa hukum bergabung dgn PKR (Anwar Ibrahim) yg terang2 sokong Israel?

5. Apa hukum tokok tambah hukum hudud menurut cara PAS berbanding yg asal (al-Quran)?

6. Apa hukum biar maksiat (zina/pelacur bertudung & tak) berleluasa di Kelantan?

7. Apa hukum biar arak dgn mudah & berleluasa di jual di kedai2 serbaneka spt 7-Eleven di Selangor selepas PR kuasai Selangor?

8. Apa hukum biar Melayu yg memang Islam dipengaruhi masuk Kristian di Selangor tapi bila Hasan Ali & JAIS serbu...terus Hasan Ali dipecat oleh PAS semata-mata kerana beliau perjuangkan Melayu & Islam drp diKristiankan?

9. Apa hukum doakan sesama Islam & Melayu (iaitu UMNO) K.O.?

10. Apa hukum mengkafir UMNO yg sesama Islam dgn PAS?


Tu aja...walaupun sebenarnya banyak "hukum" yg aku & rakyat lain nak tanya.

UMNO nama saja Melayu tapi Melayu memang Islam & dalam Perlembagaan parti UMNO tu sendiri turut membela agama Islam (bukan Kristian ek!).

Awanama berkata...

Bro kau ada buktiker dier ni tolak hudud... Jgn cakap macam org bodoh.. Bagi aku yakin 90 percent dr umno sokong hudud. Tp ia xsenang dilaksanakan kerana keadaan keliling. Dan aku juga org umno yg sokong hudud... Dari kau yg mempermainkan hudud skejap nk, sekejap negara kebajikan, pastu hadi ckap hidud 0.001 shaja dlam syariat islam.. Pastu nk biat lak blk. Kene sound ngn karpal terdiam.. Mcm yoyo pulak kau buat hukum islam tu... Lebih baik diam kalau korg pon xyakin dpat laksanakan.. Tetapkn pendirian kalau betul2 nk buat.. Kalau ilmu kau da bnyk pergi berdebat dgn ufb..

Unknown berkata...

SIFAT2 YAHUDI .. SEIRAS BUDAYA POLITIK KOTOR UMNO?

“Wahai Rasul Allah! Janganlah engkau menanggung dukacita disebabkan orang-orang yang segera menceburkan diri dalam kekufuran, iaitu dari orang-orang yang berkata dengan mulutnya: "Kami tetap beriman", padahal hatinya tidak beriman; demikian juga dari orang-orang Yahudi, mereka orang-orang yang SANGAT SUKA MENDENGAR BERITA-BERITA DUSTA; mereka sangat suka mendengar perkataan golongan lain (pendita-pendita Yahudi) yang tidak pernah datang menemuimu (Nabi SAW); mereka ini MENGUBAH SERTA MEMINDA PERKATAAN-PERKATAAN (DALAM KITAB TAURAT) itu dari tempat-tempatnya yang sebenar. Mereka berkata: "Jika disampaikan kepada kamu hukum seperti ini maka terimalah dia, dan jika tidak disampaikannya kepada kamu, maka jagalah diri baik-baik". Dan sesiapa yang dikehendaki Allah kesesatannya, maka engkau tidak berkuasa sama sekali (menolak) sesuatu apapun (yang datang) dari Allah untuknya. Mereka ialah orang-orang yang Allah tidak mahu membersihkan hati mereka; bagi mereka kehinaan di dunia, dan di akhirat kelak mereka beroleh azab seksa yang besar.” (Al-Maaidah 5:41) |

“Mereka sangat SUKA MENDENGAR BERITA-BERITA DUSTA, sangat SUKA MEMAKAN SEGALA YANG HARAM (rasuah dan sebagainya). Oleh itu kalau mereka datang kepadamu, maka hukumlah di antara mereka (dengan apa yang telah diterangkan oleh Allah), atau berpalinglah dari mereka; dan kalau engkau BERPALING DARI MEREKA maka mereka tidak akan dapat membahayakanmu sedikitpun; dan jika engkau menghukum maka HUKUMLAH DI ANTARA MEREKA DENGAN ADIL; kerana sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berlaku adil.” (Al-Maaidah 5:42) |

“Dan engkau lihat kebanyakan dari mereka berlumba-lumba pada MELAKUKAN DOSA dan PENCEROBOHAN serta MEMAKAN YANG HARAM. Demi sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah lakukan.” (Al-Maaidah 5:62)

“Alangkah baiknya kalau ketua-ketua agama dan pendita-pendita mereka MELARANG mereka dari mengeluarkan PERKATAAN-PERKATAAN YANG DUSTA dan dari memakan YANG HARAM? Sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah kerjakan. (Al-Maaidah 5:63)

Awanama berkata...

Aku tak kata dia tolak hudud bro baca lah betul2 kau tu jangan jadi bodoh.

Jelas aku tulis pemimpin kau tolak hudud apa kau tak tahu ke???
Nak kata tak,membaca kau ni macam ada jugak ilmu.

Bacalah pasal kebajikan apa maksud kebajikan ada dalam surah al baqarah lah bro.
Bila kau baca nanti kau faham lah kebajikan tu merangkumi apa. Tak tahu baik diam... Baca dulu ok.





Bila dalam perhimpunan agung umno ada bincang pun nak laksana hudud. Kau cakap macam zaman nabi takde penentagan dari puak kafir.

Korang cakap pasal ketuanan melayu islam nak buat pun takut, bincang pun tak. Korang sokongan umno atas dasar parti ke pemimpin kalau kata parti memang bodoh sebab parti tu platform aja.

Kalau pasal pemimpin lagi lah hampeh, jelas dia orang islam and kata hudud takkan dilaksanakan di Malaysia.

Apa lagi yang kau nak nafi?????

Awanama berkata...

Betapa beratnya tuduhan tanpa membawa saksi sehingga turun ayat al-Quran dalam surah an-Nur ayat 4-5 yang bermaksud : "Dan orang-orang yang menuduh wanita-wanita yang baik-baik (berbuat zina) dan mereka tidak mendatangkan empat orang saksi, maka sebatlah mereka (yang menuduh itu) dengan 80 kali sebatan, dan janganlah kamu terima kesaksian mereka buat selama-lamanya. Dan mereka itulah orang-orang yang fasik.”



Ulama memberi tafsiran bahawa mereka yang membuat tuduhan tanpa empat orang saksi walaupun mereka telah bertaubat selepas membuat tuduhan maka hukuman tetap dijalankan keatas mereka (80 kali sebatan) dan persaksiannya tidak boleh diterima selama-lamanya, hanya sifat fasik akan terhapus apabila mereka bertaubat.



Sahabat yang dimuliakan,

Terdapat satu kisah benar berlaku dizaman Imam Malik rahmatullah alaih bahawa seorang wanita (Jurumandi Jenazah) telah terlintas dihatinya menuduh wanita ini (mayat tersebut) berzina maka tangannya telah melekat dikemaluan mayat wanita tersebut.



Seorang telah meninggal dunia. Ketika Jurumandi Jenazah mencuci kemaluan mayat, tangan Jurumandi telah melekat di kemaluan mayat. walaupun telah dicuba berkali-kali untuk menarik tangannya, tetapi masih tetap terlekat di kemaluan mayat.



Setelah beberapa lama masa berlalu, dan masih tiada jalan penyelesaian, maka masalah ini telah ditanya kepada ulama yang ada. Sebahagian pendapat ada yang berkata supaya menyiat kulit tangan Jurumandi supaya tangannya dapat dipisahkan dan ada yang membangkang kerana kasihan kepada Jurumandi.



Sebahagian berkata supaya dipotong kemaluan mayat ada yang membangkang kerana ia adalah menyeksa jenazah. Mereka saling bantah-membantah dan tidak dapat mencari jalan penyelesaian. Kemudian mereka teringat bahawa ada ulama yang lebih faqih daripada mereka iaitu Imam Malik rahmatullah alaih, lalu mereka pergi dan bertanya kepada Imam Malik rahmatullah alaih akan masalah ini.



Ketika mereka sampai berjumpa Imam Malik, beliau sedang mengajar ilmu kepada orang ramai lantas Imam Malik rahmatullah alaih menyarankan supaya disebat Jurumandi itu dengan 80 sebatan.



Maka mereka pun menyebat Jurumandi tersebut. sebaik sahaja sebatan yang ke-80 selesai, maka terlepaslah tangan Jurumandi daripada kemaluan jenazah.



Setelah selesai jenazah tersebut dikebumikan maka Imam Malik pun bertanya kepada Jurumandi apa sebenarnya yang telah berlaku.?



Berkata Jurumandi : "Ketika aku mencuci kemaluan jenazah, terdetik di dalam hatiku bahawa mungkin jenazah ini telah berzina. Secara tiba-tiba tanganku melekat dan tidak boleh ditarik keluar."



Semua perkara berlaku dengan izin Allah SWT, bahawasanya Allah SWT ingin menunjukkan kekuasaan-Nya bahawa tidak boleh seseorang mukmin itu prasangka buruk kepada saudaranya yang lain.



Di dalam kisah di atas, Jurumandi hanya membuat tuduhan di dalam hatinya sahaja, tiada siapa (manusia) pun yang mendengarnya. itupun telah dianggap bersalah dan perlu dibersihkan melalui 80 sebatan.


Sekarang aku nak tanya hang yang dah tgk sangat video tu hang berani jadi saksi ke?????
Ini soal hukum bro jangan buat main
Kalau hang yakin hang jadi saksilah.

Aku hatta kalau video orang umno pun aku tak boleh kata dia buat sebab tanpa saksi.

Awanama berkata...

Hang dengar ceramah maza bab kalimah Allah ni ye???

Zaman nabi berjanjian antara islam dan kafir pun dah digunakan
Adakah Nabi jual kalimah Allah????

Sebab aku takut hang tak tgk aku bagi link ye punya sayang aku pada hang

http://m.youtube.com/watch?v=KSarhU9HFpY

Jangan lupa tgk.

Bab negara kebajikan hang rujuk al baqarah tentang maksud kebajikan ye, ia tak sama langsung dgn kebajikan pendidikan moral.
Baru hang komen semula.

Siapa yang nafikan ayat Allah apa hukum nya mengikut al Quran hang jawab tau

Awanama berkata...

Bab hukum ni aku tanya hang lah yang lain aku dah cuba jawab kat atas

Bab ni aku tanya hang jadi dah lebih 50 tahun umno perintah hang patut tanya pemimpin hang benda ni.

Pemimpin yang hang sokong, yang hang pertahankan.

http://islamthetruth.wordpress.com/2010/01/26/ciri-kaum-munafik-menolak-hukum-allah/

Hang baca lah link ni. Hang pandai kan

Awanama berkata...

Bila karpal,sound pasal hudud mana,korang orang umno yang 90 peratus nak hudud????

Kau biar kan aja????
Ini soal agama kau sendiri.
Kapal tolak hudud tak lah pening sangat huhuhu semoga Allah berinya hidayah.

Yang Islam ni tolak hudud kata takkan dilaksanakan di Malaysia... Ni pun semoga Allah bagi hidayah

Apa jawapan hang????

Tak payah lah cakap bodoh ye????
Nak balas balas macam normal hang kata orang bodoh tapi aku buktikan hang tu lah yang bodoh.

Awanama berkata...

Ini jawapan aku semua ni aku Yang balas, kenapa

Sekarang hang berani jadi saksi kata dia berzina ke bro????

Maka tampilah 😊

McTheory berkata...

boleh dak aku nak tanya pula, kenapa pas ubah dasar utk berkawan dgn Dap? kalau UMNO dikatakan tak perjuangkan Islam. Apa Pas buat selama ini utk perjuangkan Islam? Kenapa hudud tak dimasukan dlm manifesto Pakatan? kenapa pas tak lagi perjuangkan negara Islam? kenapa Pas keluar dari UMNO dulu? kalau bukan gilakan kuasa!

Awanama berkata...

Bab hassan Ali tu aduh, jika benar jalan dia tak lah dia kelam kabut,
Nak berjuang demi agama aku pun sokong.
Ini kene pecat terus lari kat umno aduh bukan umno tempat dia kembali tapi Allah. Itu hal dlaman pas korang baca utusan memang takkan faham punya.

Soalan 1 hingga 3 aku dah jawab.
Soalan 5-10 kau baca jawapan aku kat atas dan link tu jawapan dah ada.
Inikan tanggungjawab semua apahal kau ni macam keadaan negeri tu jatuh pada kerajaan negeri

Apa punya pemikiranlah kau ni. Meh dtg kl tgk islamnya umno hehehehe.

Plus Kelantan ni ada isu kerajaan pusat tak bayar royalti sebab tu ada masalh sikit nak buat pembangunan. Tapi still berjay walau banyak kenangan.
syukur kita mintak tolong Allah bantu bukan umno bagi rezeki tapi Allah.

Bab Anwar ejen Yahudi aduh
Kau cari syarikat bumiputra ni
APCO Worldwide
Hahahahaha

Awanama berkata...

Baca and tgk semua link yang aku bagi
Dgr cermah ustaz maza, bab boleh ke berkerjasama dengan bukan Islam. Boleh ke kita bagi senjata bila dalam peperangan.

Kau tak baca ke pa kata harun din????
Harun din,kata nak hudud ke tak????

Kita lawan,umno dulu,lain selesai kemudian,
Musuh ni dulu nak kasi tumbang slow2 lah.

Ayah pak lah sendiri keluar umno atas dasar apa???
Sebab orang nak undang-undang islam tapi kerajaan tak nak laksanakan
Ini sejarah takkan kau tak tahu.
Tapi korang kata bab kuasa

Masuk dalam,jemaah baru kau faham perjuangan pas, arwah fadil noor kata pas bukan tempat cari kemewahan tapi nak tegak syiar islam sahaja

Awanama berkata...

Panas... Panas ikut gaya kau buat entry hehehehe

Aku nak tanya admin blog ni yang bijak pandai, kau jawab soalan aku ni.

Oh sebelum tu the enemies of my enemy are my friend.

Aku nak tanya lah biar semua yang baca blog kau ni baca, kalau kau berani jawab lah dengan kebenaran.

Boleh ke DAP gubal undang-undang negara dengan sekadar KERUSI PARLIMEN yang dia ada hatta kata dia menang semua sekali pun.

Mampukah DAP,mengubah undang2 yang sedia ada and mansuhkan hak istimewa orang melayu dalam perlembangaan yang mana by the way still kene perkenan Agung.

Kau jawab aku nak tgk, kau yang bercakap pasal negara fahan atau tak benda ni?????

And berani ke kau jawab.
So apa jawapan kau mr mc theory

Awanama berkata...

Zulkifli Noordin Dakwa PAS Telah Kafir Pada Allah

http://m.youtube.com/watch?v=-dpSCvpUy20

kat you tube tajuk ni....

Zaman nabi perjanjian diantara Islam dan kafir pun ada mula dengan perkataan Dengan nama Allah.
Ini ceramah maza

http://m.youtube.com/watch?feature=related&v=pId-_L2zTGk

Berhati2 cik zul bila bercakap....
Korang tgk siapa calon umno yg korang akan undi.

Korang fikir lah. Adakah nabi tak tahu surah al iklas?????
Sibuk sangat nak hentam PAS si zul ni bahaya betul ucapan.

Komen lah ye lepas tgk dua link ni.
Jangan pulak pasal umno kau nafikan kebenaran.

Awanama berkata...

Bila aku kata dia zina. Hang baca ka apa aku tulis.
Bab hudud hang p tanya anwar, khalid ibrahim, salahudin, khalid samad. Depa kata apa.

Awanama berkata...

Habis tu video tu pasal apa hahahaha baru hang takut????

Yang hang suruh aku tgk sgt tu.

Oh bab hudud pulak dah????

Awanama berkata...

Semak betul,ada lagi cacai Pas ni. aku tolong jawab kat untuk Mr Mc. Mampu kalau Dap naik jadi PM. Ada teori yang mengatakan, kalau Anwar menang, dia akan bawa masuk semula Singapura kedalam Malaysia.

Andaikata Singapura masuk Malaysia ia akan membuatkan majoriti kaum cina bertambah. Malah Lee Kuan Yew juga pernah kata, sebelum mati, dia teringgin nak jadi PM di Malaysia. Dulu dia tak sempat sebab Tunku dah buang dia. Kali ni kalau BN kalah Pakatan naik, rasanya sempat kot.

Andaikata kalau singapura tak masuk pun, Anwar tetap goyang, sebab peguam anwar kali ni diketuai oleh Karpal, maknanya semua kesalahan anwar ada ditangannya, termasuklah meliwat.

Senang sikit Dap nak kontrol Anwar bila dia jadi PM nanti.

Awanama berkata...

Malang nasib orang Sanglang kalau Ustaz nie menang PRU 13,
Kalau dia jadi Calon kat Kedah kita kasi bungkuih awai-awai lagi..
sebab dia nie bila cakap yang salah pun dia kata betui?
Macam mana boleh terpilih jadi Pemimpin...xdak orang lain dah ka...atau BN ketandusan Pemimpin..?

Awanama berkata...

Bab hudud nanti kami settle sesama,kami lah dalam,pakatan.

Kalau tanya najib dah ada jawapan dah pun

Sekarang ni nak,hapuskan dulu parti korup ni bab lain nanti handle.

Awanama berkata...

Aku nak takut apa. Mengapa nak mempertahankn moral pemimpin yg diragui tetapi pada masa yg sama menyerang pihak yg lain.

Awanama berkata...

Kalau tanya Anwar, dia pun taknak hudud, takut kena rejam. Tanya mat sabu, tanya stopa ali, geng tu semua takut.

Awanama berkata...

sudah jelas terbukti pakatan haram ni,melakukan zina depan mata kita, siap ada video tapi penyokongnya masih tegakkan benang yang basah.

kalau benar itu bukan stopa, kita buat ujian liar detector, lepas tu kita suruh dia bersumpah laknat, dan report polis keatas video tersebut. itu baru cara orang menafikan.

kita suruh anwar juga buat benda yang sama, ada berani?

Awanama berkata...

Fathul bari sejuta lebih bagus dari Nik Aziz. mengelirukan umat Islam di Malaysia dengan dakyah songsangnya

Awanama berkata...

Fathul Bari nie orang Kedah,BN Kedah xmau dah kat dia,Kat Kedah dah xlaku...pasai tue depa lempaq dia p Perlis,tue pun kot-kot bulih menang?
Tapi Rakyat Sanglang pun dah kenai sapa dia...Ustaz dua alam...
Percaturan tue silap sebab Ustaz nie pun akan bungkuih kat Sanglang.

Awanama berkata...

Maaf kan sya mcelah, pada pendapat sya la, di dalam BN tlah terbukti Umno bejaya memimpin parti kompenen nya spt MCA & MIC tetapi dlm PR masih blum pasti siapa yg yg bleh memimpin parti komponen nya, klu Anwar jd PM pon di khuatiri mjadi kuda DAP sbb Karpal tlalu byk mnyimpan rahsia Anwar, klu Hadi jd PM pon dah tentu Perlaksanaan Hukum Hudud mjadi tentangan dr DAP & PKR. Bkn apa blum menang lg depa dh x sepakat dlm byk menda, masing ada visi masing2. Maaf kan saya krn skadar mberi pendapat

Awanama berkata...

Moral apa???? Sekarang ni hang kata itu dialah betul????

Moral mana yang hang dok kata ni????

Pasal video tu ke????
Sekarang apa masalah ngan video tu???
Hang kata itu dia ke???
Hang ada saksi
???? Kemukakan lah saksi hang

Awanama berkata...

Hang bagus cakap pasal moral mesti hang tau kes port Dickson?????

Aku bukan takat tahu pasal kes tu aku kenal,pegawai polis bertugas hari tu dan pegawai agama masa benda tu jadi.

Agak2 kau lah macam mana tu????

Pun begitu aku tak nak cakap apa sebab bukan aku Yang nampak.

Awanama berkata...

apa yang pencacai pas tu mengarut ni..pemimpin tertinggi pakatan sendiri dah kata hudud xkan dilaksana jikalau pakatan menang.mahfuz,mat sabu pun bersetuju dengan dap...umno x penah menolak hudud tetapi perlukan persetujuan semua kaum kerana nak berlaku adil dan mengelak kan kekeliruan...zaman dan moden dah jadi video tu pun boleh jer jadi sebahagian bukti janji kita benar2 cam muka persalah tu.anwar tu agen yahudi..ko tgk kawan2 dia semua yahudi berkepentingan.org imf pun kawan baik dia,al gore,salman rushdie pun kawan dia.

Awanama berkata...

Tuhan kristian dengan ALLAH adalah berbeza..jadi haram kita bagi sesiapa pun gunakan khalimah ALLAH untuk kegunaan mereka..royalti apa?tengku razaleigh sendiri cakap kelantan x layak dapat royalti kerana kawasan minyak tu jauh 100 batu dari daratan kelantan..dapat wang ehsan pun dah patutnya bersyukur..kalau kerajaan pusat x bantu dah lama dah kelantan tu terus mundur..nak bina infrastruktur pun tunggu kerajaan pusat buat...masjid pun kerajaan pusat yang buat...ni pun kerana kesihan kat rakyat kat kelantan tu

Awanama berkata...

Macam aku kalau kau yakin betul kau berani jadi saksi zina tu ke???

Bab teori ni macam2 lah teori lepas satu satu lah teori korang.

Oklah aku layan teori korang. Andai kata lah berlaku macam tu kene tahu jugak berapa kerusi parlimen yg akan wujud nanti.

Takkan semua dap nak,amik aduh korang tak habis2 nak ugut tak habis2 nak,bodohkan orang.

Tak payah nak kata macai ke apa, apa bapak kau tak ajar sopan santun ke apa. Kalau tak boleh bincang elok baik kau diam.

Setahu aku lah teori2 ni just nak takutkan melayu hakikatnya pemimpin umno terus kaya. Orang kampung pun dok takut. Pemimpin umno lepak aja ngan orang cina takde masalah pun cina lobi

Tanah iskandar cina singapore beli takde pulak puak UMNO nak bising.

Now nak kaitkan dengan pakatan dengan penaklukan cina,pulak umno oh umno kelakar

Awanama berkata...

Em dalam,kitab hindu pun ada nama Allah. Aku rasa kau baca link youtube yang aku bagibtu baru kau faham.

Bercakap tanpa ilmu ni macam sia2 aja, lagi berat takut salah.

Oh sentuh bab royalti pulak puak umno ni mcam2.
Oklah kalau itu alasan untuk kat kelantan

Dulu masa Terengganu kenapa tak. Dapat royalti??? Dapat wang ihsan pulak??? Patut duit tu diberi??? Ha apa alasan kau???

Bab Kelantan tu so siapa yang layak??? Kau tahu tak umno sanggup bayar duit tu pada Thailand punya dengki pada pas.
Padahal, gas tu dari minyak perairan Kelantan, kalau kau nak percaya kata ku li apasal tak digali minyak tu????) kenapa cuma ambik gas nya hahahahah

Sebab itu milik negeri kelantanlah itu pun susah nak faham ke umno tak nak Kelantan maju pun begitu negeri umno jugak negeri miskin Sabah perlis Sarawak ke korang saja buat tak tahu????

So umno cuma,mampu ambik gas melalui Thailand ada faham ke???
Gas datang dari mana??? Kalau bukan minyak????
Minyak tu kat mana????

Dah dapat jawapan????
Lepas ni banyakkan membaca media selain media umno

Awanama berkata...

Cantik bahasa and bro macam,ni aku suka, berbahasa.

Oklah macam,ni,lah
Aku bagi faham
Yang di tentang sekarang ialah korupsi di dalam umno.

Itu matlamat utama or in management short term goal untuk pru13

In longer term kita akan perjuangkan semua tu memang patut cita2 kita umat islam mendukung syiar islam.

Kita ada parlimen bro siapa nak,kudakan siapa ni jangan samakan semua selagi tak berlaku semua ni teori

Tapi apa yang umno buat dah berlaku pun, ni yang kita nak,hentikan. Korupsi dan salah guna kuasa.

Kau tahu tak dah berapa tahun negara kita belanja defisit????
Kau tahu tak apa maksudnya tu????
Umpama orang berniaga tapi rugi tiap hari.
Lepas tu apa jadi????

Ramai lagi dalam,pe ada pas ada pakatan kenapa korang bacul sangat dan di momok,umno pasal dap ni????

Awanama berkata...

I LOVE USTAZ FATHUL BARI VERY MUCH...DON'T ASK ME WHY ?..

Awanama berkata...

Apala yg kecoh2.. Dah la guna tanpa nama.guna la nama betl.. Org2 pas ni terlalu taksub dan buta sejarah.membaca malas.tafsir ikt sdp sndiri.. Kalau pkatan menang, anwar jd pm. Takkan lama.anwar akan d gulingkan. Hati kafir dap bukan baik. Mcm mana anwar jath?nti akan ada usul pm ble dlantk dlm kalangan bukan melayu.. Plembagaan d ubh.. Bl lulus anwar akn dgulingkan.bukn sush nk jathkan anwar sume rahsia dlm tgn karpal.. Apa pun mrk ble ubh tmasuk sempadan pilihanry yg menguntgkan dap.melayu yg bodo tak bsatu

Awanama berkata...

Nama aku faizal so ada masalah?????
ubah perlembagaan kejadahnya tulah tak tahu pasal parlimen nak cakap pasal gubal undang-undangnya

Cuba lah tgk kerusi pulak setakat dap tu campur annuar sekali pun belum cukup aduh.

Betul,cakap ngan hangpa takde guna nak jelas macam mana lagi semua kene momok dek pemimpin yang masing2 kaya hangpa entah macam mana.

Kroni makan berjuta duit negara hangpa dok layan aduh kesian kesian.

Umno sila masuk pas kalau hang kata nak bersatu jangan mintak pas masuk umno jadibkalau hang bijak cuba bersatu dalam pas, tapi orang umno mesti taknak.

Mat taib pun. Dah masuk pas bekas pemimpin hangpa sendiri, berapa ramai orang besar umno dah cakap pasal,masalh umno ni????

Hang tu bukak mata kasi celik sikit. Apa pemimpin hang kata semua hang percaya teori ini itu hahahahaha.

Benda asas parlimen pun tak faham nak cakap pasal politik lah gubal undang2 lah,
Jangan lah hang tunjuk hang punya geliga kat sini
Mesti nak 2 per 3 sokongan dalam parlimen lah aduh.

Hahahahaha korang memang kelakar
Tak tahu buat macam tahu,
Tak betul tapi berlagak macam betul
Hahahahaha kene di perbodoh pemimpin sendiri

Check bil kerusi lah bro berapa pas berapa umno and berapa pakatan.

Serious korang memang tukang ampu bodoh aja, fakta pun salah teori aja lebih dah tu banyak andaian.

Kau rasa pemimpin kau takde rahsia ke hahahaha

Oklah aku dah faham cakap ngan puak dunggu ni macam mana pun takkan faham hahahahahaha

Panas panas panas hahahaha

Awanama berkata...

Nak election baru hudud keluar balik dlm ceramah pas pis pus. Lepat tu sunyi sebab kena sound dgn big brother dap. Boleh blah lah penyokong pas totok

Anak Bakai Kedah. berkata...

Salam,Cakap Pasal Kerusi Pas,
saya nak tanya Pencacai Umno,cuba semak betul2...Kerusi CALON BUKAN MELAYU yang dipertandingkan didalam PRU 13 2013 ini,siapa yang paling ramai BN ka Pakatan...Tapi apa yang Najib dok meraung siang malam kat TV3 suku dan tipu orang kampong,Jika Pakatan memerintah Melayu akan jadi kuda DAP.
Orang kampong terus percaya?...macam mana DAP nak memperkuda orang Melayu,sebab orang Melayu Dalam Pakatan lagi ramai pada DAP..

Sebagai Orang Melayu kita jangan mudah tertipu dengan Pemimpin yang ada PHD didalam bidang tipu menipu orang kampong ....fikir dan renungkan..bila dah ada jawapan..jangan lupa 5hb nie Pilih Pakatan...Insya Allah...