Rabu, 24 April 2013

PANASS!! Pendedahan Isteri Calon Pas Disyaki Seleweng Duit Maktab Mahmud?! #TukarKedah #SaveKedah


Sudah dua hari Mc membongkarkan pendedahan laporan audit Maktab Mahmud yang dilihat bermasalah, sehingga disyaki menyeleweng. Nak baca boleh klik SINI dan SINI.

Hari ni Mc dah janji nak dedahkan nama-nama pengetua yang ada kaitan dengan calon dan pemimpin Pas Kedah. Kenapa Mc nak dedahkan? Pada yang tak tahu tu, tengok dulu laporan audit dibawah,



Ni muka depan, rasanya ini yang takdak masalah kot.. he he..


Keterangan audit.. takdak masalah juga..


Ini semalam dah Mc dedahkan, dah mula nampak ada masalah.. baca dalam petak merah!


Ada masalah pengurusan diatas, tapi tak penting sangat, kita belek lagi meh..


Haa.. masalah sudah sampai, tengok dalam petak merah diatas. Hampir semua pembayaran bermasalah. Ada baucer bayaran, tetapi tidak ada resit! Duit Maktab keluar beli apa agaknya? Shopping ka?


Helaian ni paling banyak masalah, Maktab Mahmud Sik, duit keluar, resit takdak! Maktab Mahmud Alor Setar, langsung tak ada audit, dokumen apa pun takdak. Kalau telus dan tak mempunyai masalah, takkan sampai takdak akaun keluar masuk? Maktab Mahmud Pendang, ada pelbagai masalah, agak susah untuk Mc terangkan, boleh rujuk dokumen diatas.


Maktab Mahmud Pokok Sena pun mempunyai masalah yang sama. Baucer bayaran dibuat, tetapi takdak resit. Maknanya tidak mempunyai bukti pembelian. Baucer boleh dibuka atas alasan apa pun. Tetapi yang pentingnya resit pembelian tu.

Kalau macam tu, Pengetua Maktab boleh keluarkan rm10 ribu mengunakan baucer, atas alasan nak beli alat tulis sekolah. Sedangkan duit tu digunakan untuk peribadinya sendiri. Seronoknya kalau macam tu, duit Maktab dah serupa duit mak bapak depa yang punya! 

Mc tak tuduh, tapi bukti laporan ada. Kalau benar beli barang yang berkaitan dengan Maktab, sila kemukakan resit. Bukan hanya buka baucer, kalau macam tu boleh tuduh seleweng duit Maktab! Kata telus, buat kerja cara telus.



Terukkan? Nak tau siapa punya kerja yang melingkupkan, Maktab Mahmud ni? Baca slow-slow apa yang Mc taip dibawah. he he..

Dulu, Maktab Mahmud Pokok Sena, pengetuanya si Zaiton Ismail, Isteri Nasir Mustafa calon Pas Kubang Rotan, sekarang ditempatkan di Maktab Mahmud Alor Setar. Sebab pemindahan, tidak Mc ketahui.

Dulu, Maktab Mahmud Sik, Pengetuanya si Rafida isteri pada Ahmad Yahaya, Ketua Pemuda Pas Kedah. Kini Rafida telah dipindahkan ke Maktab Mahmud Pendang. Sebab pemindahan tidak diketahui.

Maktab Mahmud Baling pula, Pengetuanya nama Zaini, biras YB Nasir Mustafa.

Ishh ishh.. hampir semua pengetua Maktab Mahmud mempunyai kaitan dengan pemimpin Pas. Mc tak kisah, kalau Nasir Mustafa nak letak seluruh keluarga dia jadi pengetua sekalipun. Tapi buatlah kerja dengan amanah!

Siapa pun nak jadi pengetua Maktab Mahmud atau sebarang institusi pengajian, tolonglah buat kerja elok-elok. Jangan seleweng duit, jangan main yuran pelajar.

Tak guna mulut dok takbir, tapi dalam poket penuh dengan duit haram. Sebab tu hidup tak berkat dan sentiasa penuh dengan masalah!

Khabarnya Nasir bergaduh teruk dengan Isterinya, hingga lari pada rumah. Tengok tu...apa akibat bila seleweng duit dan makan duit haram. Bala Allah turunkann!


P/s: Pada isteri-isteri pemimpin BN yang takdak kerja, sabar sat. Lepas BN menang, kita susun semua isteri-isteri ADUN jaga Maktab Mahmud pulak! he he he..


McTheory:
Bawa seluruh keluarga hatta keturunan jaga Maktab Mahmud!! he he..

53 ulasan:

Awanama berkata...

Lain kali.....Buat kerja cara islam

Awanama berkata...

mulut ja ckp dpn org UMNO suruh buat cara Islam.. tp belakang pejabat PAS pusat.. Stopa buat kerja apa?

pastu salah UMNO.. celaka punya PAS. khinzir lg mulia dr bangsa PAS..

Unknown berkata...

NASIB BAIK BUKAN AHLI PAS.

APA KATA KITA CARI PENYELEWENGAN UMNO PULAK. PASTI LEBIH BANYAK.

SEBAB SUDAH 50 TAHUN MEMERINTAH.

PASTI ADA BERIBU KESALAHAN.

Awanama berkata...

Aku orang PAS..aku nak kata Alhamdulilah... Pahala orang yang mengata semua akan pergi kepada orang yang dikata. bukan 1 tapi semua. Alhamdulillah.. aku suke pahala je. terima kasih.

kurashan99 berkata...

Aku nkbgtau hangpa.. bangsa PAS Laknatullah ni bukan bangsa reti malu. Buat pi la dosa bertan2 pun.. makan kedarah duit ka, kaki betina ka, penipu ka.. depa tk rasa kesah apa.. sbb doktrin dlm PAS.. buat apa pun baik janji duk dalam PAS..

Sebb apa? sbb depa ni akan bertaqiyyah dgn wajah2 penipu alim. pi luaq jmpa org ja kopiah tebai dgn jubah..

Lagi satu mereka xpernah nk rasa salah atau berdosa sbb depa buat dosa akan 'bertawassul' dosa tu ataih nama UMNO.. jd klu bini depa main jantan pun itu jatuh pd UMNO jugak.. semua yg terjadi UMNO punya kerja.. depa syirik atas nama UMNO sejak dulu!

Aku kata PAS ni celaka..mmg celaka! nk tau depa celaka pi duduk join dgn depa..

org lain mengaji dep asibok maki kutuk UMNO, pi ceramah kira dh hebat dh la pasai Islam.. tgk2 tukang ceramah tu perangai loqlaq mcm Mat Sabu.. pelingkupla..

org soleh bertawassul amalan pd Rasulullah, pd wali2 dan org soleh. tp PAS? sikit2 UMNO.. depa sakit jiwa..

La Tuhan bg jiwa depa lagi sakit.. tunggulah PRU13 nnt.. menang atau kalah yg pasti PAS lingkup!

Awanama berkata...

Aku org UMNO.. aku nk kata Alhamdulillah selama 50 taun PAS maki kutuk UMNO.. kafirlah firaun lah.. mencarut siang mlm kt pemimpin UMNO..

tp la bila Tuhan kalih..hangpa buat2 tnjuk 'tawadhu'ka? pirahhhh... bapak MUNAFIK wahai anon 11.59..

kurashan99 berkata...

Pencacai PAS, unit anjing amal PAS cengei samseng dgn org UMNO ja.. tp jmpa cina mabuk, tokong DAP kecut mcm asam keping.. puak2 bacul dayus ni bini pun depa boleh 'sedekah' kt Cina kapiaq tu janji duit masuk.. kuasa dapat..

sbbtu takat nk juai Madrasah 102 taun xdk masalah.. la ni padan muka projek tu GAGAL.. terbengkalai..

ALLAH MAHA KUASA tunjuk Jijan oiii hang mampuih la nk tanggung dosa!!

Awanama berkata...

Balaihh duit...balaihh betina.. balaihh balak.. balaih duit Maahad, duit Memali lepas tu ckp Alhamdulillah? UMNO pnya krja?
celaka lah kamu wahai pencacai PAS

Awanama berkata...

Aku memang orang PAS. aku seperti korang juga satu masa dulu. Aku hentam mereka. Aku rasa bangga lepaskan kegeraman aku pada mereka. Aku rasa puas bila kutuk mereka. aku sama macam korang. xde beza. tapi...Allah tu baik..mungkin korang belum lalui apa yang pernah aku lalui lg.. Dalam pencarian yang panjang, Allah tahu apa yang ada dalam hati aku.. Allah tunjuk 2 pemimpin besar dari kedua-dua parti. Satu mengajar aku solat, tabah dia mendidik aku agama, sabar dia mengajar aku, sebab aku mmg macam korang, serius.. lepas belajar aku dilepaskan kembara jalan hidup sendiri. bulan 2 aku dipanggil perjumpaan dengan pemimpin y aku undi pun PRU lepas. of coz UMNO la, sbb aku sokong UMNO dulu. Guru aku xde pun dengan aku, tapi bila aku lihat pemimpin aku berpelukan dengan penyanyi2 Filipina yang kainnya singkat hampir terlihat seluar dalam. memang nampak pun kot. aku rasa jauh..jauh..dan jauh...Aku yakin Allah bagi aku lihat kedua-duanya bukan untuk aku buat pilihan pada pilihan raya ni. tapi untuk menilai yang mana baik dan yang mana kurang. Aku faham latah korang, sebab aku dulu pun sama. tambah bila banyak sangat sentimen sana tuduh itu, sini tuduh itu. Cuma aku boleh ckp x semua orang baik, mungkin cerita aku pun tak sesuai dengan korang sbb korang x lalui perkara y sama macam aku. cuma aku doa mudah-mudahan suatu hari nanti korang akan faham apa maksud aku.

Awanama berkata...

Ye le tu..file berkotak2 heboh si hadi mangkuk nk tunjukkan tu rakyat pong belum tgk lagi...kah..kah.kah..

Awanama berkata...

Aku jugak mcm hang..dulu aku taksub pd PAS sbb aku tgk boleh pakai sepotong dua ayat lepas tu jatuh hukum.

Guru aku habaq, pilihlah mudharat yg kecik, dr mudharat yg besaq. Pilih puak PAS yg skrg ni entah apa matlamat depa.. dulunya berdentum2 jatuhkan hukum tp akhirnya dpea yg syirik pd Tuhan.

Dosa pelok betina atau dosa main betina dlm hotel, wpun video tu dikatakan serupa.. tp masih Tuhan ampun dosa jika bertaubat.

Tp yg berserban, tp jual Aqidah, hina Ke Esaan Allah, hina RAsulullah, lepastu pakai matlamat menghalalkan cara yg haram.

Nk tumbang UMNO tkpa boleh bohong boleh fitnah.. cincin 25 juta tu kena canang cukup2 Altuya berzina dan dibunuh.. 4 saksi mana???

manusia2 ini dipanggil MUNAFIK.. org MUNAFIQ tmpatnya dlm neraka.. org FAsiq masih di ampun Allah.. wpun buat dosa mcm2..

jgn jd bodoh krn ilmu dn tksub.

Aku takkan undi puak yg berlakon dgn serban jubah tp watak sejahat Yahudi Laknatullah..

nk tau join lah masuk

Awanama berkata...

Tok guru nyanyok bagi fatwa songsang pun..ahlhamdulillah bg ahli pas totok bahlul macam ko ek...

Pemimpin pas dah terang2 byk menipu dan mencurik duit rakyat pun..ko masih nak sebut alhamdulillah lagi??? Ish.ishh...tu lah asyik berkawan dgn puak2 babi ni lah jadinya...bodoh tak boleh diajar...dah bagi makanan elok..nk pi makan taik jugak

Awanama berkata...

MB Kedah lagak angkuh ujub dia kata dia ni ijazah mesir- tp dia pi roboh Madrasah tu sapa suruh? krn Islam ka krn DUIT TEMOLOK utk kayakan sapa?

Jgn duk muhong pasai agama. Kalau buat salah tp duk pakai agama utk tutup salah ini celaka punya manusia.

Pakai HUDUD utk tarik undi tp la ni mana bunyi dh hudud? Zina kena 4 saksi. tp bila kena pd orgh UMNO xpyh 4 saksi.. tp kena pd org PR xboleh aib org lah.. xdk saksi lah..besi lah.. APA NI???

nk tipu TUHAN pulak ka???

sudahlah pencacai..jgn mai duk temberang. Setan cucuk jarum dkt2 nk mengundi ni suruh pilih puak dia jugak (Pakatan Haram)

Awanama berkata...

Aku orang PAS.. aku tak kisahpun..kalau korang nak bezakan dosa peluk betina ke dosa main betina ke. sbb dua2 dosa. tapi aku xmudah percaya apa y aku x tengok dengan mata. sbb aku memang mempercayai mata aku lebih dari mata orang lain. sbb mata ini lah yang akan menjawab depan Allah nanti. jadi aku xboleh cakap sebar benda y bukan dari pengalaman aku. melainkan aku tengok depan mata kepala aku dia main betina. barulah aku boleh bagi komen. aku x salah memang ada yang taksub. tapi kalau aku taksub, guru aku pasti sentiasa mencurah2 segala bahan2 pada aku. tapi bukan tahun ini untuk pilihan raya aku dah tinggalkan guru aku dah lama da. tapi aku yakin dia ikhlas mendoakan kebaikan untuk aku suatu masa dulu.

Awanama berkata...

typo error : x salah memang ada yang taksub. tapi kalau aku taksub, guru aku pasti sentiasa mencurahkan segala bahan2 ilmunya dekat telinga aku ni. tapi bukan tahun ini, bukan untuk pilihan raya, aku dah tinggalkan guru aku dah lama dah. tapi aku yakin dia ikhlas mendoakan kebaikan untuk aku suatu masa dulu.

Awanama berkata...

Syukur... (main2 pencacai PAS)

PAS berjaya balaih balak..UMNo dulu bodo tkpandai tarah sampai licin..

bg sepenggai lagi kami nk tarah gunung jerai pulak..duk simpan wat pa.. org UMNO ni bodo..


syukur..

KUIN dulu mana boleh buat duit.. takat bayaq gaji Sheiqul2 Mesir Al-Azhar buang duit ja.. UMNO bodo.. tk erti main duit..

la kita buat2 la pakai INSAN HOLDING..INSAN MAYA.. hangpa nk pakai duit habaq mai la kit akira.. UMNO dulu bodo... buat KUIN nk bg budak ja pandai.. duit tk masuk..


Syukur..

Dlu kt Kedah mana maju sgt..mlm2 sunyi ja.. balik dr masjid zahir ka..masjid akaq peluru ka.. lepaih mengaji kitab, Alor Setaq mcm pekan mampuih... UMNO dlu bodo.. duit tk masuk.. mlm2 sunyi.. la kita bg meriah malm2.. bukak pub disko banyak2.. ALor Mengkudu tu dlu bukan ada pa.. bendang ja.. la ada BETINA various types.. pilih ja..


Apa lagi hangpa nk tau? UMNO mmg bodo.. adaka Madrasah kecik xdk org tu depa nk simpan.. kita cerdik.. kita buat2 pakat dgn BEllaView (koni kita jdk DAP-Pennag company).. tapak tu 1,45 juta.. biaqpila puak2 pencachai UMNO nk hingaq sat.. PERKASA ka apa ka..nnt depa letih kita balaihh balik duit tu..

byk projek BellaView dgn kita.. UMNO dlu bodo.. buat rumah kecik2.. la ni kita bg Dev.Cina buat rumah 3 tingkat juai harga 3/4 juta.. kita jugak untung.. mampuih pi la sapa nk beli..janji duit masok.. UMNO bodo

UMNO dlu bodo sgt.. UUM tu luas.. duit cukai tkmau peras byk2.. kit ala cerdik..kita peras UUM cukup2.. biaq MMPUIH depa kena bayaq.. UMNO bodo.. Kita PAS cerdik..
ya cerdik bila kena bab DUIt dgn BETINA dn KUASA..

hahaha..

Awanama berkata...

anon 12.53..

ikut suka hang lah.. hang dh kena tksub cucuk dgn jarum apa nk kata kan..
kalu tnga hang taksub tu ken atgk depan mata lah.. kena ada saksi yg adil lah.. tp klu kena puak satu lg ..ni peluk betina kain jarang lah.. haram2.. ni dosa.. borong semua yg duk ada.. hahaha cerdik2.. baguih2

ikut suka hang lah..

yg aku tau PRU13 ni kalih balik la.. tktahan aku tgk maksiat berganda..pemimpin PAS munafiq.. Cina harbi duk tuggu masa nk masuk pelingkup!

kurashan99 berkata...

justifikasi mudah shj bg org yg betul2 nk cari redho Tuhan. Kalau nk pekak tuli jgk mcm bangsa Bani Israel.. terpulanglah kan.. (bangsa yg suka putar belit dpun dpn Allah dan Nabi)

Klu ada dua pilihan..satu mudharat besar satu mudharat kecil.. takkannk pilih mudharat besar? kalau dh Aqidah pun tk betui.. syirik dgn Tuhan..pakai tudung labuh smpai lutut pun Allah tk kira dah.. itu MUDHARAT BESAR-Aqidah! jwb lh dpn Allah nnt kenapa pilih org jahat yg bawk mudharat BESAR pd agama dn Umat?

Awanama berkata...

Aku orang PAS.. Alhamdulillah... cik anon.. jangan marah-marah.. senyum lebih manis dan lebih mententeramkan. xpe saya faham kemarahan tu semua. doalah semoga bukan kita berpecah belah lagi tapi kita bersatu lepas. tak kisah la parti planet mana pun, kalau Islam kita doalah semoga bersatu. Doa saya seorang tak sama dengan doa saya dan cik anon. kalau doa kita berdoa mungkin lebih kuat. marilah kita doa sungai ni bukan berpecah tapi bertemu di muara. saya tak pandai agama korang pun tahu,, cuma saya memang nak doakan untuk kebaikan kita semua. kalau bukan tahun ni bersatu mungkin tahun depan, klu bukan tahun depan mungkin tahun satu lagi. tapi saya dah niat sehingga nafas terakhir, saya nak doakan kebaikan untuk semua umat Islam bersatu.

Awanama berkata...

Insya Allah mudah2an. Tp kena ingat, jika kurang ilmu, carilah ilmu supaya tidak tersesat. Jangan tanpa ilmu buaya dikatakan singa, biawak dikatakan unta.

Nk berhukum, berhukumlah dengan adil. jangan pd si-polan A kita ckp dia peluk perempuan tanpa perlu bukti sohehg, tp pd si-polan-B yg kita suka buat maksiat kita minta bukti itu ini..

Pesanan Imam As-Syafi'e Rohimahullah..

-Tuntutlah ilmu sebanyak mungkin kerana ia dapat menjaga dan membuat kamu cemerlang di dunia dan akhirat.Ia juga amalan para Nabi, Rasul dan orang soleh.

-Iman mempunyai bentengnya bagi menghalang segala serangan yang cuba merobohkannya. Oleh itu bagi menguatkan benteng iman, keimanan perlu dibajai dengan lima perkara, yakin, ikhlas, mengerjakan amalan sunat, istiqamah, bertatasusila ataupun berdisiplin dalam mengerjakan ibadah.

WALLAHUALAM..

Awanama berkata...

Aku orang PAS.. Maaflah, tapi ini cerita betul,,ini pun pengalaman aku ni ha.. baru je ni.. ayah aku call dari felda kat Pahang. dia cakap..ada nama orang yang tidak dikenali guna alamat rumah aku sekarang sebagai pengundi. nama dia kamariah. serius wey aku tak kenal. bukan adik beradik aku. ramai rumah kat felda kena. rumah jiran2 pun. aku cakap kat ayah, dapatkan ic no,,, bukan nak marah nak cakap,, betul ke nak guna address umah aku,, xmarah pun,, cuma syarat sebelum pilihanraya kena kawen dulu ngan ayah aku. so boleh duk serumah, guna alamat pun halal. tang ni sbb aku xnak subahat jadi aku nak cakap macam tu. dengan ayah aku, aku dah cakap dah, tunggu dapat no ic pula. nak tanya SPR.

kusashan99 berkata...

ALHAMDULILLAH..Aku orang Islam, aku tidak berpaksikan parti mcm kau wahai org PAS. Bila paerti kau rosak kau pun turut rosak. Bila kau taksub kau org PAS sudah jelas kau tidak betul2 kenal Allah. wpun kau tahu PAS banyak buat kemaksiatan dan mungkar.

Usah bicara soal doa, iman, dan amal jika Aqidah mengenali Allah Ta'ala kau nak skip.. kau hanya minat pada parti.. parti pulak parti yg selewengkan Islam.

Seorng Abid pernah digoda oleh syaitan.. Abid yg sgt kuatberibadah.. Syaitan goda Abid itu dgn dtg jelma sbg ahli ibadah yg berganda hebat sampai tk makan dan tk minum. Akhirnya abid itu termasuk perangkap syaitan tadi.. godaan td menyebabkan dia telah terikut2 satu persatu buat dosa pada Allah Ta'ala dan akhirnya dia mati dlm syirik pd Allah Ta'ala (nauzubillah).

Jgn main2 dgn Aqidah (dosa Syirik dgn Allah tiada ampun) dan jgn terpesona dgn penampilan.. syaitan dh lama pakai taktik itu. Kenali Allah maka kenal lah kita siapa org yg Soleh dan benar!

Jgn taksub pd PAS wahai cik Anon.. sia2lah amalan kau jika begitu. Taksub pd Pencipta bukan pd MAkhluk!

Awanama berkata...

Pentaksub PAS, maaflah jarum hasutan kau tidka cukup tajam. Kau mula tunjuk sifat MUNAFIK. Tadi kau ckp kau nk kebenaran, bukti dan soheh. Tp skrg kau sudha mula main jarum iblis.

Aku juga boleh bawak cerita mengenai penyelewengan Majlis Syura PAS terhadap keputusan2 yg diputuskan. Aku juga boleh bawakan kau penipuan MB Kedah dan Rejim nya dlm pelaburan PKNK..

kau mahu dgr atau kau hanyalah pencacai ygmahu cucuk jarum bro?

Awanama berkata...

Modal IC ni modal zaman Tun M nk pencen dulu. Kalau ko rasa boleh jalan dgn main ic ni ko trylah main. Kot2 'berkat'

Tp perkara tipu ni berjaya pun sekejap shj sbb Allah akan musnahkan kejayaan.

SPR sudah berikan tempoh masa 2 bulan utk buat pembersihan.. bantahan oleh sesiapa..tp malangnya pencacai mcm kau dan munafik2 PAS lain tk dtg pun buat bantahan, ujar SPR..

jadi nampak sgtlah puak2 MUNAFIK PAS sgt tegar dgn ilmu iblis-iaitu ilmu fitnah dan bohong demi capai matlamat..

Awanama berkata...

Aku orang PAS... aku sokong dengan Tanpa Nama di atas.. betull.. kalau menghukum biarlah dengan adil.. dengan bukti yang sohih.. bukti aku ada,, tapi biarlah aib orang jangan buka. seeloknya kita tutup lagi baik. sbb kalau aib kita pun kita nak Allah tutup. biarlah yang menghukum tu Allah.. bukan kerja kita..itu kerja Allah..

Awanama berkata...

Aku orang PAS.. Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah.. sedang aku berkata benar mereka menghina...Alhamdulillah... Engkau yang Maha Mengetahui.. Cukuplah aku hanya ada Engkau.. Engkaulah saksi segalanya..

Awanama berkata...

ye lah kan pencacai PAS..
klu nk hukum Najib Tuya dgn C4, hukumlah jg Nuar dgn China Doll n Omega jam..

tp yg aku tgk xadil nyer.. Nuar ade byk bukti kantoi.. Tuya Najib xde sgt..

Cikgu stopa pun sama.. bukti HD lagi.. diapun xmrh2 sgt org sebarkan... so ape ekk???

adil tk Pork Nick dn PAS kasi hukum??

ADUN2 MElor ? 3 juta? ADUN perupok?? keretapi? hahaha

malu2..

Awanama berkata...

Nauzubillah semga Allah jauhkan aku dr org MUNAFIK.. org yg pura2 dgn dgn mainan Alhamdulillah tp zahirnya menyokong puak2 sesat lagi perosak agama-Mu ya Allah.

Awanama berkata...

Aku orang PAS..kalau itu pun pertuduhan untuk saya..Alhamdulillah..

Awanama berkata...

Tipu daya syaitan yg mempamerkan wajah2 'warak'.. utk dipuji.. buat2 tawadhu tp hati jahat dan penipu pd Tuhan-NYA.. moga dijauhi dr sifat MUNAFIK yg dilaknat Tuhan ini..

kasihanlah pd pencacai PAS...

Awanama berkata...

Org2 Munafik yg mempergunakan nama Allah dan Rasul itu menipu manusia. Moga dijauhkan Allah dr mereka2 ini.. yg dilaknat Allah

Awanama berkata...

Aku orang PAS.. aku xwarak..aku dah cakap..aku bukan alim warak belajar agama bagai... aku cuma nak cakap Alhamdulillah je..xkan salah? takpelah..cakap lah apapun..aku tetap cakap Alhamdulillah..

Awanama berkata...

Di luar mempamerkan wajah Isle, dibelakang manusia bermaksiat sesedap hati...itukah ciri2 parti yg juah dgn slogan Isle?

malulah pd Allah..

Awanama berkata...

Bermain2 dgn kalimah mulia Alhamdulillah utk menutup kejahatan puak2 yg merosakkan agama Allah? tidak takutkah kau pd Allah?

Alhamdulillah atau zikirullah bukan bahan pameran utk dipamerkan pada org lain? Atau kau sudah berjay adpt sifat MUNAFIK dr PAS?

Awanama berkata...

utk apa kau ulang2 pamerkan zikir Alhamdulillah? kau nk suruh aku kah menilai atau pembaca taua ALLAH TA'ALA?

Takutlah pada Allah dan jgn perosokkan diri dgn puak2 jahil lagi sesat. Nk cari Allah cari org Soleh bukan bertenggek dgn PAS yg buat kerja2 yg dilaknat Allah..bro. buka mata kau bro!

Awanama berkata...

Aku orang PAS.. saya bercakap Alhamdulillah untuk diri saya..bukan untuk puak2 yg merosakkan agama Allah. saya menyebut Alhamdulillah untuk diri saya. Alhamdulillah... kalau untuk diri saya pun tuan nak cakap pasal politik juga.. tak tau lah nak explain macam mana lagi. Alhamdulillah tuan..terima kasih tuan..

Awanama berkata...

Aku orang PAS.. tak perlu nilai saya.. baik buruk Allah yang nilai.. itu kerja Allah.. jangan buat kerja Allah.. kita buat kerja kita je.. mensyukuri nikmat Allah, Alhamdulillah.. tika senang Alhamdulillah.. tika sakit Alhamdulillah.. tika sedi pun
Alhamdulillah.. saya tulis dapat pahala, tuan baca dapat pahala.. janganlah terlalu politik sampai apabila dengar lihat orang tulis pun tak boleh... ucaplah Alhamdulillah..lain-lain serah pada Allah..

Awanama berkata...

Alhamdulillah ni pujian utk Allah SWT, tp hang pakai kt sini bukan utk diri hang kan? Kalau ikhlas utk diri hang dgn Allah, zikirlah dan yakinlah Allah Maha mendengar.

Tp hang ni declare awai2 dh pencacai PAS, jd sikit sbyk perangai karut PAS ada jugak. Main2 kalimah zikir utk tunjuk hang baik sgt ka?

Riak dlm jiwa hang akan bakar amalan. zikir hang dgn Allah Ta'ala dan ikhlas.. bukan menunjuk2 lepas tu duk tlg bela puak2 penjahanam Islam.

Harap hang sedaq la cai PAS oii.

Awanama berkata...

tkdk sapa yg duk nilai amalan org lain melainkan org tua sekoq dlm PAS tu.. Nik Najih. Dia boleh timbang semua amalan org tu..org ni.. siap boleh bgtau sapa masuk syurga ka neraka.. ini jahat punya manusia yg jd KEPALA dlm parti yg hang tgh jilat tu bro!

Hang nk tnjuk alim tp hang duduk dlm lembah jahat.. setan gelak ketawa tgk perangai hang..

nk lahir syukur bukan dgn taip dkt bloq Alhamdulillah tp hati pn tk tentu hala.. burung kakak tua lg pandai sebut ulang2, tp xdk makna.

Pencacai PAS sentiasa rasa depa baguih.. pdhal lagu tu lah.. duduk dgn perosak Islam!

Awanama berkata...

tipikal pencacai PAS.. tk malu diri dgn Tuhan.. buat benda pelik2. lepas tu ckp Isle dh.. Pak Stopa tu SU Agong PAS.. tp?? uweekkkkk

Awanama berkata...

Aku orang PAS.. takpe..katalah apapun..saya xkisah pun Alhamdulillah je.. janganlah tuan rasa sakit hati dengan perkataan mulia itu.. saya dapat 2 pahala bila saya tulis..sebab itu saya suka tulis..bila saya tulis,,saya ucap dalam hati dah dapat pahala dan tangan saya menulis dah dapat lagi pahala. tuan pun xkurang juga dapat sebab tuan baca. tak rugi pun.. kalau tuan sakit hati dengan pemimpin PAS atau mana-mana orang PAS termasuk saya tuan cerca la..tak mengapa,,tapi xperlu tuan pertikai pada kalimah itu.

Awanama berkata...

Tuan pencacai PAS...amboiiii molianya hangg... Klu nik aziz baca menangis dia sbb dia ajaq lagu lain. Tuan cai, terasa kena cerca ka?? Aikk kata hati molia.. Hati molia mn boleh sangka buruk kt org lain.. Tu hati tuan pencacai tgh berlakon dgn luaran tuan cai... Tkpalah tuan pencacai, klu tuan cai selesa dh puih jd taksub pd golongan sesat, xdk sapa boleh ubh mlainkn Allah. Tp malang skali buat tuan pencacai, bila tuan cai mengaku dn tksub dgn PAS LAKNATULLAH, sifat tuan cai kotmmn pun tetap sama dgn perangai cai dn kepala PAS yg lain... Iaitu suka main bab dosa pahala. Tuan pencacai riak jugkkn bila boleh tulis byk kali Alhamdulillah.. Sy xdk masalah apa tuan cai cuma tuan cai tkmalu ka pahala tu kerja buat Allah, bkn kerja tuan cai nk bg pahala kt diri tuan.. Malu laa sama... Tuan pencacai..

Tuan cai cuma sy tgk tuan cai nk menunjuk2 guna Allah utk diri tp tuan cai pd masa yg sama tksub pd puak yg tolak Allah sbg ROBB ESA, puak yg hina hukum Allah, sekutu pulak dgn harbi. Lagu mana tu tuan cai?? Nik nazis ajaq sy xmau kata apa la... Tp tgn tuan pegang susu, sblh tgn tuan pegang arak.. Tuan cai nk minum mana satu?? Nkmminum susu yg halal buanglh arak yg haram tu.

Sy nimkesian tgk tuan cai.

Awanama berkata...

Tuan pencacai PAS, sy sudi jua utk terus berbalas mesej dgn tuan cai. Saya kesian tgk tuan cai... Nk cari agama tp jumpa jalan org sesat. Mntk mmaflah tuan cai sy kata sesat sbb guru sy kata depa sesat. Mcm mn tk kata sesat depa angkt Syiah, angkt muktazilah, jd ahli mujasimah yg letak Allah dn kerja buat depa tu mcm xdk bekas.. Tuan cai klu nk paham tuan cai kena buka kitab Tauhid lah.. Mcm mn tuan cai nk buka kitab tauhidklu tuan cai duk perhamba diri pd musuh2 Allah..

Jd tuan cai rasa tk puas hati tuan cai boleh teruslh msj.. Sy fhm tuan cai cuba nk kata PAS ni baguih.. Tp tuan cai kena igt Abu Lahab dulu pun lawan Nabi sbb duk kata sembah berhala tu betui dah... Bila taksub dlmkejahilan jd mcm tu lah tuan cai... Hrp tuan cai jgn marah yaaa sbb kata kagu tu...

Awanama berkata...

Lg satu tuan cai, sy tgk tuan cai mmg terjangkit dh penyakit pmimpin PAS.. suka pusing. ?org tu sakit hati pd perangai jahil tuan cai yg main kalimah puji Allah tu utk bentengkan sifat cela jahat PAS..yg mn tuan cai sndiri mengaku.. Org tu sy rasa tk sakit hatipun pd kalimah Alhamdulillah... Tkbaik tau tuan cai duk lafaz molia, tp tuan cai duk suu dzon fitnah org tu pulak... sama perangai pmimpin PAS yg amt suka putar belit tu..lma2 takut Allah murka nauzubillah...

Tuan cai.. Byk istighfar, muhasabh diri, nk zikir pd Allah zikirlh dgn hati ikhlas, xoerlu nk tnjuk pd makhluk.. Bkn makhluk yg blh bg pahala, jgn tuan cai terjun lmbh syirik.. Tulis saja xdk mkna klu tuan cai msa yg sama berada dgn kesesatan PAS... Hrp tuan cai diberikn hidayah tk terus disesatkan.. Sy juga mohon Allah SWT pelihara dlm petunjukNYA dn dijauhi diri terperangkp sesat mcm tuan cai dgn PAS... Amiin

Awanama berkata...

Pencacai PAS, pembuktian penyelewengan di atas cukup jelas..ada fakta.. so kenapa mau tipu dan lari dr fakta?

Cincin Rosmah xde fakta pun cuma fitnah sj tp dicanag seluruh negara.. dosa pahala xkira dh org2 PAS ni kan bila tamak kuasa..

Awanama berkata...

hang duk fitnah orang ni hg dapat apa sebanrnya ? aku kwn dgn anak yb mak bapak depa xpernah ada masalah. hg ckap elok skit. kalau nak fitnah sbb politik baik takpayah. dosa kering ja hg dpat. ish kerja jenih terpaksa fitnah sbb politik ni mmg dh jadi kebiasaan org umno noh. moga Allah membalas segala kejahatan hg. Allah dh ckap akhir zaman islam akan menang hg tunggu

Awanama berkata...

Assalamualikum.ni nak beritahu,awak semua tau pas buat apa.tapi,adakah ianya benar?kalau awak semua tau betul pun tak payahlah duk ungkit kat internet.lagi kecoh lagi ada la.awak semua kata(kebanyakanya)pas hina,dosa tapi hampa duk kata, duk heboh sana sini, duk maki lagi,lagilah awak semua dapat dosa.saya ni bukan orang pas cuma nak ingatkan saja.hentikanlah ya.
assalamualikum

Awanama berkata...

Assalamualikum.ni nak beritahu,awak semua tau pas buat apa.tapi,adakah ianya benar?kalau awak semua tau betul pun tak payahlah duk ungkit kat internet.lagi kecoh lagi ada la.awak semua kata(kebanyakanya)pas hina,dosa tapi hampa duk kata, duk heboh sana sini, duk maki lagi,lagilah awak semua dapat dosa.saya ni bukan orang pas cuma nak ingatkan saja.hentikanlah ya.
assalamualikum

Awanama berkata...

Assalamualikum.ni nak beritahu,awak semua tau pas buat apa.tapi,adakah ianya benar?kalau awak semua tau betul pun tak payahlah duk ungkit kat internet.lagi kecoh lagi ada la.awak semua kata(kebanyakanya)pas hina,dosa tapi hampa duk kata, duk heboh sana sini, duk maki lagi,lagilah awak semua dapat dosa.saya ni bukan orang pas cuma nak ingatkan saja.hentikanlah ya.
assalamualikum

Awanama berkata...

Assalamualikum.ni nak beritahu,awak semua tau pas buat apa.tapi,adakah ianya benar?kalau awak semua tau betul pun tak payahlah duk ungkit kat internet.lagi kecoh lagi ada la.awak semua kata(kebanyakanya)pas hina,dosa tapi hampa duk kata, duk heboh sana sini, duk maki lagi,lagilah awak semua dapat dosa.saya ni bukan orang pas cuma nak ingatkan saja.hentikanlah ya.
assalamualikum

Awanama berkata...

Assalamualikum.ni nak beritahu,awak semua tau pas buat apa.tapi,adakah ianya benar?kalau awak semua tau betul pun tak payahlah duk ungkit kat internet.lagi kecoh lagi ada la.awak semua kata(kebanyakanya)pas hina,dosa tapi hampa duk kata, duk heboh sana sini, duk maki lagi,lagilah awak semua dapat dosa.saya ni bukan orang pas cuma nak ingatkan saja.hentikanlah ya.
assalamualikum

Awanama berkata...

Assalamualikum.ni nak beritahu,awak semua tau pas buat apa.tapi,adakah ianya benar?kalau awak semua tau betul pun tak payahlah duk ungkit kat internet.lagi kecoh lagi ada la.awak semua kata(kebanyakanya)pas hina,dosa tapi hampa duk kata, duk heboh sana sini, duk maki lagi,lagilah awak semua dapat dosa.saya ni bukan orang pas cuma nak ingatkan saja.hentikanlah ya.
assalamualikum

Awanama berkata...

Assalamualikum.ni nak beritahu,awak semua tau pas buat apa.tapi,adakah ianya benar?kalau awak semua tau betul pun tak payahlah duk ungkit kat internet.lagi kecoh lagi ada la.awak semua kata(kebanyakanya)pas hina,dosa tapi hampa duk kata, duk heboh sana sini, duk maki lagi,lagilah awak semua dapat dosa.saya ni bukan orang pas cuma nak ingatkan saja.hentikanlah ya.
assalamualikum