Rabu, 11 Jun 2014

HOT!! Di Tuduh Dera Suami, Abby Abadi Luah Perasaan di Instagram? #DeraSuami


DERA BEKAS SUAMI - APA KATA ABBY MELALUI INSTAGRAM?

Mc pun taktau cerita sebenar, tapi bila perkara ni dah terdedah pada public, masing-masing nak mempertahankan diri. Kat bawah ni, luahan perasaan Abby bila dituduh dera bekas suaminya. Ganas hang noo Abby.. he he.. Cerita Abby dera bekas suaminya boleh klik SINI

Assalamualaikum....... Selamat Petang! ALHAMDULLILLAH......... Syukur pd ALLAH. Berdasarkan kenyataan dr Farhan kepada media di mahkamah tadi, ini penjelasan Sy. Sy tiada saksi disini. Hanya ALLAH SWT Maha Mengetahui semua ini...... Terkejut Sy baca kenyataan2 yg dibuat ini. Sehabis baik Sy tutup 'semua' cerita yg tak perlu org luar tahu sepanjang kami bersama sbg suami isteri, walaupun berbagai andaian dibuat berdasarkan kenyataan biasa Sy sebelum ini.... hari ini Muhammad Noor Farhan Che Bakar dengan jayanya mereka2 cerita utk tutup cerita yg sebenarnya. Anak3 Sy, bibik Sy, kawan2 terdekat Sy pun tak sangka yg Farhan cakap dia didera.....Walhal sebelum ini kalaupun ada bergaduh situ sana sini, tp semuanya baik2 saja. Biasalah hidup rumahtangga kan? Dah tentu ada pasang surutnya.... Sy ada msg dia cakap pasal kenyataan ini, tp dia tak jawab pula... Sy berani je nk berdepan. Jumpakan lagi senang cerita. Kenapa mesti buat kenyataan yg secara tak sedar membuka aib sendiri? Yg kenyataan dia, Sy minta duit, tak bagi Sy marah.. yg tu palsu. Amboiii! Banyaknya duit dia yer... Kata Sy baling kunci motor? Pegang kunci motor pun Sy tak pernah....... Kenapa mcm tu @cintaku_hanya_padamu yer? Setiap kali ada yg tak kena, gaduh.. bukan nk selesaikan. larikan diri... Tak balik2. Sy ajak bincang... taknak..... alih2 utk yg terakhir kali ni keluar cerita begini? Ingat ALLAH tak ni? Sejujurnya 'cerita rekaan' ini tak terjangka dek akal Sy.........Hampir 95% cerita itu di reka semata2 nk selamatkan diri dia. ALLAHUAKHBAR....Mohon ALLAH SWT jaga dia. Tak sangka cubaan dia mengaibkan sy sejauh ni............ ALHAMDULLILLAH.... Satu saja dari Sy: Untuk Sahabat2 diluar sana, Anda buleh baca, buleh dengar je apa yg dia kata... tp percaya jangan. Sebab dia mmg dah terbiasa MENIPU. Jangan tokok tambah cerita Sahabat... kalau taktahu lebih baik diam saja k........Tak selesai lagi. Banyak episod lagi ni...... Tunggu tindakan seterusnya di Mahkamah nanti. Sy terima takdir ini sebagai 'ujian' utk Sy. Wat lek Wat Peace je k 😊✌💪

Bawah ni pulak dialog luahan perasaan Abby dengan peminatnya di IG.

41 MINIT LALU - abby_abadi112 Assalamualaikum. Sy buleh buka cerita dr mula utk sahihkan semua ni.... skrg siapa yg mulakan? Farhan kan? So jangan salahkan sy..... Kalau betul sy mendera mental & fizikal dia... tak akan adalah gmbr2 kebahagian yg sy kongsikan di IG ni... dekat IG dia pun buleh tgk sendiri........ dari situ buleh fikir siapa yg memburukkan siapa skrg ni... pasal cakar tu? Sy tak dengar cerita lagi... taktahu dia cerita apa... nk sy baca dulu ye... sabar

34 MINIT LALU - abby_abadi112 Nk tutup 'cerita dia' burukkan sy pulak.. alahai... baik dah sy ni x cerita punca pergaduhan ni.. bukan sekali dalam 11 bulan ni... berkali2.. sy diamkan je... skrg dia mula, sy sambut jer..

24 MINIT LALU - abby_abadi112 Jap2 @aynaacloset dia kata sy ugut minta duit?

23 MINIT LALU - abby_abadi112 Sy bertahan.... tak nak aibkan dia.. sy x cerita apapun ttg sbb terjadi sampai bercerai berai ni... alih2 dia cabar pulak... zaman sekarang ni klau diam org agak2 sendiri jd sy akan cari jalan terbaik utk semua ni.... Tunggu & sabar ye

P/s: Tragik betul kisah hidup Abby ni.. tapi pada sapa yang mengenali Abby.. rasanya tahu siapa yang salah.

McTheory:
Apakah ini kifarah yang dipulangkan ada manusia yang berlakon baik? 

7 ulasan:

Awanama berkata...

Abby, I suka dengan perempuan yang 'garang dan cenge' . Cakaq la sampai berdaghahpun, gigitla sampai pedihpun, hempapla sampai tak leh bernafas......tapi atah katil saja.

Awanama berkata...

semua ni fitnah yg nak mnjatuhkn abby!

mana mungkin sorang muslimah yg tahap ustajah yg pernah bkongsi micropon dgn ulama pas bcramah hal akhirat. bsifat begini?

mana mungkin! ini smua pitnah!!!

Awanama berkata...

Abby ni mmg perempuan durjana.aku percaya dia yg jht.sapa lah nk abby lpas ni mmg bodoh piang.....akn bercerai juga.abby is not a good wife.ask norman n u will find the answer

Awanama berkata...

Jga lidah anda...ingt dunia ini smntra....akhirat kkal slmanya...ingt akn adanya hari pmblasan...jgn brckp ikut sdap mlut...nescya stiap patah kata itu akan diugkit smla nnti...skian

Awanama berkata...

Jgn ckp ikut sedap. Kita bukan golongan Parti Ajaran Songsang. Kita doakan dia sudah la. Mudah2 dia sedar kesilpan dia

Awanama berkata...

Sejak keluar abby marah Norman depan kamera,aku dah tahu abby ni memang tak boleh di buat isteri,sanggup maki hamun Norman depan kamera

Awanama berkata...

Cehh kena kt macai PAS.. xboleh sentuh.. dosa la.. jaga lidah la.. tp tang depa kutuk PM.. kutuk org2 lain itu bagus?? piraahhhh Abby betian ni layak kawin dgn Mat Sabu je.. kaki betina dgn mulut jahat