Rabu, 4 Jun 2014

HOT!! Menteri Kempen Perangi Orang Tengah (Lintah Darat) Petani dan Nelayan Wajib Baca!! @IsmailSabri60 #Dsis



Sejak akhir-akhir ini, pelbagai bantuan daripada pihak kementerian pertanian dalam membantu meningkatkan taraf hidup para petani, penternak dan nelayan di dalam negara, disamping beberapa program lain yang dilihat mampu memberikan impak positif terhadap golongan sasar itu.

Di bawah ini adalah video-video penting bantuan pada para petani, pesawah dan nelayan. Serta kemudahan yang akan golongan ini perolehi daripada pihak kementerian.

ANTARA KEMUDAHAN UNTUK PETANI




FAMA SEDIAKAN KEMUDAHAN UNTUK PETANI 




Pihak orang tengah memang bijak menipu mereka. Pada mula nya mereka diberi in modal, wang, dahulukan wang jika perlu, tetapi pada akhirnya nya petani, penternak dan nelayan dipaksa menjual hasil mereka dengan harga ditetapkan oleh hm orang tengah sesuka hati.


LAFAZ IKRAR JIHAD MEMERANGI ORANG TENGAH 




Masalah inilah yang menyebabkan nelayan, petani dan penternak tidak maju dan hidup dalam kemiskinan.

Dengan adanya pelan strategi pemasaran yang baru oleh kementerian dan usaha memperbanyakkan produk untuk pasaran antara bangsa diharap jihad ini akan berjaya.

Semalam pada 24 Mei 2014, Dato Seri Ismail Sabri berada di RTC Gopeng Perak untuk melancarkan kempen Jihad Memerangi Orang Tengah untuk sub sayur sayuran dan buah buahan.

RM60 BERBILION RINGGIT DICURAHKAN KEPADA PETANI PENTERNAK DAN NELAYAN.





Harap dengan strategi pemasaran yang baru ini akan menjadikan anak anak muda berminat dalam bidang ini sebagai kerjaya mereka yang memberikan mereka pendapatan tinggi.

Kalau tak beberapa nak faham.. tengok penerangan dibawah,


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Lintah darat ni sapa lagi klw bukan
cinabeng..

Tanpa Nama berkata...

PAS sokong cinabeng skrg ni menjilat2 kaki cina.. wpun tahu cina tidak pernah pun nak bantu org Melayu. Padi depa syok jual kat Cina.. lepas tu kutuk BERNAS.. sbb puak PAS ramai yg buat bendang.. last2 tak senang mana duk celah kangkang cina..