Khamis, 3 Julai 2014

INFO! Kedah Negeri Pertama Dapat Perhatian Dari Segi Ekonomi Jabatan Perdana Menteri! #KedahSerataRata @MukhrizMFC


Mesyuarat Kerajaan Negeri Kedah, hari ini disertai wakil dari Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Wahid Omar.

Datuk Seri Wahid Omar Menteri JPM yg bertugas diunit Perancang Ekonomi RMK11 sedang menjelajah ke negeri-negeri. Untuk mengetahui keperluan negeri mengikut bajet dan ekonomi.

Dalam sidang media Dato Seri Hj Mukhriz bersama dengan Datuk Seri Wahid Omar, diberitahu bahawa negeri Kedah merupakan negeri pertama dalam jelajah ini malah Kedah memberi beliau senarai keperluan yang agak panjang.

Berkenaan projek apa yg ada potensi, beliau mengatakan pembangunan di Lembah Bujang, antara projek pelancongan paling berpotensi. Malah ia boleh dibangunkan sebagai pusat tamadun utk pelancongan negeri.

Mengenai permintaan kerajaan negeri Kedah meminta lapangan terbang antarabangsa kedua, beliau berkata perkara tersebut perlu dibincang lebih lanjut kerana ianya melibatkan projek yang besar. Semua segi perlu diteliti berkenaan dgn infra bagaimana dgn konsep dan cara utk dibiayai projek tersebut.

Malah projek dalam penbangunan negeri juga perlu mengikut apa yg dirancang dan juga bergantung pada sumber kewangan.


8 ulasan:

Awanama berkata...

Tempat pelancong kat Pedu, Gunung Keriang,....banyak lagi serupa tak berapa nak hidup. Ada tang lain pun punyala tak terurus dan busuk.

Kat Langkawi dah jadi macam tempat orang kaya je. Atau terpaksa gi sebab kursus. Mahai sungguh.

Tambah lagi janji masyuk...

Tukar balik ke Pakatan.. Jangan tertipu dengan brimmm lagi..

Awanama berkata...

Oi anon 3 ptg, lu punya ekoq ni si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red Bean aaahh?!

PI BERAMBOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENDATANG KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-si-RASIS-no-1!

Awanama berkata...

anon 3.51. Yang betul kena bagi taula sebab tak nak orang tertipu lagi..

Hang bukan orang Kedah la tu. Sebab tu tak de hujah dan merapu macam samseng kampung dusun... Sabaq posa ni...

Awanama berkata...

Oi anon 4.07ptg, jgn. nak MENYAMAQlah!

Nampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANAS Red Bean yg. ditaja puak SYAITAN Barat-Zionis dan DAPBANGKAI, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam, pakaian & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH SWT cthnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA!

PI BERAMBOS lu punya ekoq kat KANDANG PKRSODOM/DAPBANGKAI-si-RASIS-no-1!

Awanama berkata...

Selain dari lapanganterbang bercirikan TAMADUN ISLAM, DYMM SULTAN KEDAH bersama YAB DS Mukhriz juga patut menubuhkan pelabuhan serta pelancongan termasuk "Cruise ship" bercirikan TAMADUN ISLAM dan kepunyaan industri ISLAM/Melayu sendiri - terutamanya di LANGKAWI! Lihat program KEMBARA ISLAM bersama YB Ustaz Kazim ini (yg. harapnya dpt diperluaskan utk. umat Islam global - termasuk menaja anak-anak yatim dan pelarian-pelarian Islam termasuk anak-anak pelarian Islam Palestin dan Rohingya yg. asyik malang) di - http://siemens-melayumaju.blogspot.com/2014/07/ustaz-kazim-beri-teguran-artis-bertudung.html :

Ustaz Kazim Beri Teguran Artis Bertudung

July 4, 2014

……Dalam pada itu mengenai program Kembara U.K.E. ia bakal merakamkan pengisian dakwah secara santai bersama peminat di atas kapal mewah Star Cruise ke beberapa destinasi menarik iaitu Pulau Pinang, Pulau Langkawi dan Phuket, Thailand.

Jelasnya lagi, kembara di atas kapal sentiasa menjadi impiannya dan dia bersyukur ia bakal terlaksana dengan kehadiran peminat.

"Insya-Allah kembara itu nanti melibatkan aktiviti seperti kuliyah selepas waktu Subuh dan Maghrib serta beberapa tazkirah lain seperti pada waktu matahari terbit dan terbenam.

"Malah setiap perjalanan pelayaran ini termasuklah aktiviti perjumpaan bersama masyarakat Islam di Langkawi dan Thailand," ujarnya.

Kata Ustaz Kazim lagi, setakat ini sambutan terhadap kembara itu amat memberangsangkan di mana hampir 600 peserta sudah mendaftarkan diri untuk menyertainya.

"Alhamdulillah biarpun belum menghebahkan secara rasmi namun sambutannya diluar jangkaan dan tempat kosong masih berbaki 100 orang sahaja," katanya.

Kembara U.K.E. itu akan diadakan pada 24 hingga 27 Ogos depan dan Astro Oasis bertindak sebagai penyiar utama dengan kerjasama Intratama Travel Consultant & Tours dan Pusat Pendidikan Al-Barakah.

Makcik Sambal Belacan.

Awanama berkata...

Nak bagi PAS perintah Kedah lagi. Tobat la bro. Tak serik2 lagi.

Pengundi Sik berkata...

Serik dah nak bagi PAS perintah. Jadi kaldai DAP n pecacai Parti Kerusi Reput ja puak puak nie. Ustaz Azizan sikit punya baguih pun geng PAS sendiri gak yg cantaih.Toksah dok mengarut la nak bagi balik ka PR.

Pengundi Sik berkata...

Masa PAS perintah rumput tepi jalan pun takleh nak kerat, sampah pun takleh nak kutip dok sembang apa? Jalan Sik Gurun rosak takdak sapa nak baiki. Sebab hangpa la jadi tak terurus. La ni ada gak usaha nak baiki tapi sebab hangpa dah biaq dulu ni, banyak yang nak kena buat balik dari mula.
Satu penggai ja pegang tapi hancuq habih. Nak bagi lagi? Dak la. Serik dah ooo.

Ps: Hang tu org Kedah ka?