Jumaat, 17 April 2015

3 Sayap UMNO Kedah Saran MB 'Jangan Keluar Kenyataan'



Malah dalam Sidang Media mereka menyokong penuh kepimpinan Dato Seri di Kedah dan tidak mahu ada anasir luar yang mahu menganggu perpaduan didalam UMNO disini.

Dalam kenyataan bersama petang tadi, mereka turut menyokong Presiden UMNO YAB Dato Seri Najib Razak dan Pengerusi Perhubungan negeri Kedah.

Namun demi kebaikan, mereka menyarankan Dato Mukhriz tidak memberi sebarang kenyataan buat masa sekarang dan akan datang, demi perpaduan dalam UMNO.

Kerana mengikut mereka Dato Mukhriz setia pada pimpinan parti, jadi tidak ada masalah untuk beliau berdiam diri dalam permasalahan diantara YAB PM Najib dan Tun Dr M.

Namun semuanya bergantung pada Dato Seri Hj Mukhriz sendiri samaada mahu berdiam diri atau memberi sebarang kenyataan kepada media.


Video Sidang media tiga sayap Pergerakan UMNO Negeri Kedah yang diketuai oleh Dato' Shaiful Hazizy Zainol...
Posted by Mukhriz Mahathir FC on Thursday, April 16, 2015

8 ulasan:

ZamanAkhir berkata...

Syabas Tun Mahathir Mohamed
Pada usia dh dekat dengan kubur..
ko berjaya pecah belahkan org Melayu dalam UMNO

Takde ribut takde perperangan ko lancarkan peperangan sesama sendiri dalam parti sendiri.. betapa gembiranya musuh2 di luar sana

Yang belum tentu menang sudah jadi arang, yang kalah seperti Najib sudah jadi abu..

Tak semena2 MB Kedah juga terlibat, Kedah yang aman damai dan taat pada pemimpin berpecah ketaatan dan akhirnya di ambang percakaran. Melemahkan Melayu yang sedia lemah

Aku langsung tidak akan hormat kau lagi wahai Tun Mahathir..

Apalah sangat jasa 23 tahun dulu tapi di ketikan ini menjadi perosak.

Menjadi munafik seperti Abdullah bin Ubai.

Kau tak serang musuh bersungguh2 tetapi kau serang pemimpin yang sah dilantik oleh rakyat..

Syabas Tun, ko berjaya lemahkan UMNO dari dalam.

Apa sebenarnya yang kau kehendaki aku sebagai rakyat pun tak faham.. dari Almarhum Tunku Abdul Rahman sehingga Tun Abdullah Badawi, semuanya menjadi musuh kau..

Bukan Lim Kit Siang atau Lim Guan Enag atau Mahfuz Omar yang kau jadikan musuh atau berperangan sebaliknya dengan KJ, dengan Najib... dengan org2 Melayu dalam UMNO yang kau tidak suka..

Apalah nasib aku sebagai rakyat dan bangsa Melayu menjadi mangsa kerakusan orang seperti kau wahai Tun Mahathir..

Kedah Darul Aman negeri yang tenang dan aman, kau goncangkan bersama dengan dendam dan kerakusan kau, belum puas agaknya 23 tahun + 10 tahun kau mengatur politik UMNO dan Malaysia.. kau masih bernafsu besar..

Kau tidak boleh terima perbezaan zaman dan kaedah, sebab kau rasakan kau lah pemimpin paling hebat.. itulah tipu daya syaitan pada kau yang membisik sekian lama..


Aku kecewa dengan kau wahai Tun Mahathir Mohamed.. No more proud of you..

-SAHOCA-rian..

Tanpa Nama berkata...

bro....malaysia ni bukan pusaka najib n rosmah.....lingkup malaysia semua kena tanggung...bangang punya apple polish

Tanpa Nama berkata...

yang atas tu pencacai najib dan rosmah gemuk.

rembat duit rakyat berbillion2,kemudian kena marah dengan Tun M,hang mengelabah naik angin

Tanpa Nama berkata...

Dear Sahoca-rian,

1. if you are born and raised in kedah, it is most unfortunate that kedah has an ungrateful sona like you yang mudah lupa dan maaf....ZURANG AJAR

2. if you are a muslim malay and an umno member, no wonder you blind loyalty (albeit small role) has caused umno going to the dogs.

3. neither am i a fanatic follower of mahathir nor am i idolising him but the hard fact is this man has valid concerns about you and the country. Once umno falls in pru 14, do not regret.

4. those close to mahathir have disclosed that he knows a
lot more of 1MDB and Altantuya's problem based on documented evidences given by trustworthy and those patriotic citizens. Mahathir is not a person who reveals content of damning documents....remember azizah's letter?

5. why on earth wahid omar appeared today about concerns of debt repayment of 1MDB, exactly the same issue raised by mahathir????

6. Nak bodek tak menjadi masaalah tapi jangan hina orang yang telah berjasa pada rakyat dan negara.

7. Saya bukan orang semenanjung tapi orang malaysia timur yang sangat menghormati mahathir walaupun beliau bukan maksum.

8. yang pecahkan orang melayu dan berkuburnya umno adalah orang macam anda...

Wallahuaklam

SolitaireHunter berkata...

Setuju Mukhriz jangan letak jawatan sehingga odit tehadap 1MDB terjawap

Tanpa Nama berkata...

Apa masalah kau...Tun M yg bnyk berjasa kau perlekehkan...kau nak sokong najib tu hak kau...tak payah nak spin ....najib tak boleh jawap soalan Tun...kau tolong jawab lah

Tanpa Nama berkata...

Berpecah belah bermula lama dah dan akan menjadi kenyataan. Persoalannya bila. Itulah lah yang Tun M hendak mengelakkan dengan tukar pemimpin.

Tanpa Nama berkata...

Wahai oghang Kedah terutama wakil-wakil rakyat yang konon berkhidmat untuk rakyat, yang nampak lebih kepada opportunist. Kedah pernah kalah dan tak heran akan tumbang lagi di PU akan datang. Sebab apa sebab oleh wakil-wakil rakyat yang jenis parasit dan bongkak. Lihat dulu reaksi rakyat Kedah keseluruhannya bukan keputusan wakil-wakil rakyat yang test market untuk kepentingan diri. Sekira rakyat Kedah tiada masalah dengan kepimpinan tertinggi Kedah sekarang kenapa perlu diusik. Kedah pernah kalah PU dan akan kalah lagi kalau tak pandai dengaq kehendak rakyat Kedah kesekeluruhannya dan bukan daripada wakil rakyat parasit.