Isnin, 28 Disember 2009

BERITA: POLITIK KELANTAN HURU-HARA!



Akhirnya Politik di Kelantan bergolak lagi, kerajaanPas N.ajis telah menunjukkan wajah sebenarnya, n.ajis lebih mementingkan kekayaan keluarga dari kestabilan politik dan kerajaan di Kelantan.

Berita terbaru yang diterima ialah mengenai penguguran dua setiausaha menteri besar n.ajis. Menantu N.ajis Ariffahmi (CEO PMBK) telah mengunakan kuasanya dengan mengantikan kedua-dua setiausaha terbabit dengan ahli keluarga mereka yang terdekat.

Semalam Husam, anak didik n.ajis, didalam blognya membayangkan betapa pentingnya kekeluargaan dijauhkan dari pentadbiran kerajaan, walaupun tidak dinyatakan secara terus, cara penulisannya seperti merujuk kepada pentadbiran Kelantan yang lebih kepada kekeluargaan atau dalam bahasa sebenarnya KRONI! yang selalu Pas tujukan kepada UMNO.

Pentadbiran Pas di Kelantan seperti sampai kepenghujungnya, apabila pertikaian diantara exco-exco dan pemimpin Pas yang lain, masalah peribadi Dr. Rosli juga telah mengegarkan pentadbiran Pas Kelantan. Nik Amalina pula selalu campur tangan dengan menyalahkan pemimpin-pemimpin Pas yang lain, sambil membela suaminya yang juga menantu kesayangan n.ajis.

Nampaknya Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) sudah menjadi pentadbiran kekeluargaan, 'family bussines'. Ariffahmi yang dipaksa letak jawatan nampak seperti lebih kepada menguatkan lagi kuasa pentadbirannya.

Sebelum ini Ariffahmi didesak oleh pemimpin-pemimpin Pas yang lain, supaya meletakan jawatannya (CEO PMBK) dengan segera, bagi mengelakkan cakap-cakap belakang dan kritikan keatas pentadbiran n.ajis.

Ariffahmi memberi masa selama tiga bulan sebelum meletakan jawatan secara berperingkat. Namun sekarang, kelihatan Ariffahmi seperti mencantas pihak-pihak yang dianggap penentangnya dalam PMBK dan mengantikan dengan kroni-kroni terdekat. Ikuti berita terbaru selepas ini!

MctHeory: Puhh. . panas-panas. . best betul mengikuti cerita drama di Kelantan ni. Mengikut orang dalam di PMBK, hari ni banyak lagi kejadian akan berlaku dan kemungkinannya pihak-pihak atasan Pakatan Rakyat akan turun meredakan keadaan jika keadaan bertambah teruk.

Isu kroni dan rasuah sudah mewarnai pentadbiran Pas di Kelantan dan juga negeri lain. Dahulunya isu-isu ini selalu ditujukan kepada UMNO dan pentadbiran Kerajaan Pusat. Lupakan Pas kepada kejatuhan Pak Lah (BN) disebabkan campur tangan keluarga dalam kerajaan? Ini menunjukan, Pas Kelantan dan tinggal nyawa-nyawa ikan.
aminn. .

Tiada ulasan: