User Online

Politics Blogs

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Rabu, 27 Januari 2010

APA YANG PELIKNYA DENGAN HARAKAH!



Mc nak ceritakan satu cerita yang pelik tapi benar berkenaan portal tersohor pemusing pembangkang, iaitu Harakahdaily. Sedang ramai rakyat Malaysia mengikuti cerita tentang blogger kurang hajar si Aduka tu. Harakah sekali lagi buat magik dalam penyampaiannya.

Menteri Penerangan Rais Yatim kata kalau si Aduka dah minta maaf secara rasmi didalam blognya, beliau minta si Aduka tidak usahla didakwa, kerana dia sudah minta maaf.

Mc percaya, semua akhbar dan portal laporkan benda yang sama. Bila pergi melawat harakahdaily ni, kenyataan Rais Yatim sudah tukar pula. Apa yang ditulis oleh harakahdaily yang haram ni, Rais menyuruh pihak berkuasa menahan si Aduka. Tidak pula diceritakan Rais suruh lepaskan kalau Aduka dah minta Maaf. Pelik!

Hari ni, bila Mc pergi lagi untuk mengesahkan aktikel berkenaan, lagi pelik! Aktikel tu dah hilang pun, dah takde lagi dalam Harakahdaily. Cepat betul sikaki pusing Pas ni buat kerja. Benda macam ni pun diorang boleh alih cerita.

Apa yang ditakutkan nanti, bila ahlul-ahlul Pas yang hanya baca portal pembangkang dan tak baca sumber lain. Mereka akan mendakwa Rais bersikap kejam keatas blogger yang menyokong pembangkang.

Sedangkan kita semua tahu, Rais Yatim siap suruh lepaskan si Aduka kalau dia dah minta maaf. Mc harap sesiapa yang suka baca harakahdaily tu. Henti-hentikan je la. Banyak cerita betul yang dipusingkannya jadi tak betul.

Kolumnis harakah yang syok sendiri. Mengulas tah hapa-hapa tah. Kajian yang kononnya dibuat mereka, amatlah merapu. Kenyataan-kenyataan pemimpin pembangkang didalam harakah bagaikan syok sendiri saja.

Mc tengok harakah jenis baling batu sembunyi tangan. Weii. .berani buat, berani tanggung la. Memang patut harakahdaily di panggil haprakdaily atau haramkahdaily!

MctHeory:
Dari akhbar harakah, sampaila ke portal! Memang haprak tak sudah! Korang tak cerita ke pasal kek arifahmi beli kat nik ajis sampai rm2000 lebih tu?

4 Komen Pembaca:

aku.manusia.biasa berkata...

skong...ingat lagi cerita org kene pedang samurai di bagan pinang..bukan main cerita lg..bila blogger pro kerajaan mula letak kt blog masing2 dan menunjukkan penipuan--contoh,xde luka wpun baju koyak,dan dianalisis oleh seorg dokotr menunjukkn kesan luka dan darah xlogik..--tengok2,terus hilang dari harakhadaily...pro pmbangkang asyik mempersoalkn ketelusan media perdana sekarang..apakah harakah tu da ckup telus???lupakan je la

Jeffry berkata...

SLM BRO...RAMAI DH TAU PORTAL SERAKAH TU TEMPAT TABOR FITNAH..CIPTA FITNAH..TP BAGUS JUGAK. SEKURANG2NYA INI JUGA BLEY JADI SENJATA KITA NAK BALUN BALIK KAT PUAK JUMUD TU KEHKEHKEH..BALUN BRO..KASI BALUNNNN!!!

Tanpa Nama berkata...

Harakah memang haram jadah!

Tanpa Nama berkata...

biarkan rakyat yang menilai dan membuat pemilihan akhbar mana yg boleh di percayai serta boleh dibuat panduan....sekali dua boleh lah harakah nak kelentong rakyat...aku rasa ahli ahli pas tak baca harkah ni, diaorg tau semua yg dituliskan hanyalah fitnh semata...aku pernah tengok kat kedai kedai berlambak harkah yg tak dibeli oleh pelanggan...tapi akbar akhbar perdana spt utusan m'sia,berita harian tak cukup...inilah perbezaanya...jiran aku yg party pas tu pun baca akhbar utusan tak baca pun harkah!!!!....harakah akhbar pemusnah dari tulisa jari pememfitnah punyai sikap yg tidak amanah dan akhirnya negara punah ranah!!!!!

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review