Sabtu, 23 Januari 2010

BLOGGER LAHANAT! BUDI BAHASA BUDAYA KITA! MELAYU AKAN PUPUS DALAM 50 TAHUN!



Mc hari ni hanya mengeluarkan posting yang bersifat kebangsaan dan bukanya politik sebagai menghormati Al-Marhum Sultan Johor yang mangkat.

Mc ada membaca blog lahanat yang mengaku melayu dan menghina Sultan. Mc tak sanggup menulis namanya dalam blog Mc kerana Mc jijik nak menekan keaboard mengeja namanya.

Orang seperti ini jangan ditegur, jangan dibantah. Biarkan, dan buat laporan polis. Mc memperingatkan semua pembaca, budi bahasa budaya kita. Dimana bumi dipijak, disitu langit dijunjung.

Walau kita marah, dendam atau tiada kena mengena dengan kita, tetapi kita tetap saudara sesama Islam. Mc tak tahu la blogger tu Islam ke tidak, tapi cara penulisannya seumpama dia tu takdak agama langsung!

Kalau ada 1000 orang lagi orang melayu macam ni Malaysia. Nescaya melayu akan pupus dari segi budi bahasa dan pekertinya. Umpama buah ada kulit, tapi di dalam isinya kosong.

Nama dengan i.c saja melayu, tapi nilai melayu dalam dirinya sudah pupus. Umpama melayu yang bukan melayu. Nauzullbilah. .

2 ulasan:

10 BUDAK HITAM berkata...

Salam Ukhwah dr 10sibudakhitam.blogspot.com,

10 Individu telah dihadapkan ke mahkamah dan telah dijatuhkan hukuman atas kesalahan mengeluarkan kata-kata kesat dan menghina SULTAN PERAK di laman web Sultan Perak.

Inilah hukuman yang telah dijatuhkan.

Sekiranya MENGAKU BERSALAH , denda Rm10,000 SAHAJA. Tetapi sekiranya diminta dibicarakan, dan didapati bersalah, denda RM25,000 atau 3 Tahun Penjara. Pilih beb!

McTheory berkata...

Thanks for dat info 10SBH.