User Online

Politics Blogs

Seminar Autisme 2014

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Sabtu, 16 Januari 2010

ISU: BAHAYA USTAZ PAS (USTAZ MEE SEGERA!)



Kepada pembaca, anda faham apa itu mee segera? Pasti ramai yang faham bukan, satu makanan segera yang amat mudah dimasak. Dalam 2 minit dah masak dan boleh dimakan. Cuma makanan segara ni tidak baik untuk kesihatan kerana ada bahan pengawet, rencah yang tak berkualiti dan msg sebagai penyedap.

Mc bukan nak bercerita tentang makanan, cuma ini gambaran untuk makanan segera, bagaimana pula dengan ustaz-ustaz segera yang berada di masyarakat kita sekarang? Mungkin ada yang sedar dan ada yang tidak.

Ustaz-ustaz ala mee segera ni amat mudah untuk didapati. Semakin bersepah didalam masyarakat kita. Ia seperti juga mee segera, benda segera ni memang banyakla keburukannya dari kebaikkan.

Bukan Mc nak menghina orang yang pangkat ustaz. Mc cuma nak pembaca dan masyarakat menjauhi ustaz-ustaz mee segera yang tidak mempunyai tauliah ustaz, tetapi lagaknya pandainya Masyallah. .serupa belajar di Al-Azhar daa.

Ustaz-ustaz begini banyak dalam Pas, maunya tidak. Tandatangan borang Pas, pakai lebai atau kopiah, pergi masjid 4 atau 5 kali, mengadap terlopong mulut kat ceramah Pas, takbir tak tentu hala, tiba-tiba esok naik pentas cakap pasal agama. pehh. .tak segera ka nama dia tu.

Ustaz segera yang maksudkan ini sebenarnya golongan yang berlagak alim dan kononnya pandai dalam agama, sedangkan jika diselidik latar belakangnya. Sekolah Menengah pun tak lepas, kursus tauliah dan pengajaran agama Islam pun tak pernah pergi tapi bersyarah bukan main terer, hentam sana, hentam sini, kiranya bab agama dia sorang saja la pandai, orang lain semuanya tak betul, dahsyat-dahsyat.

Bila dalam masyarakat, golongan ni yang pakai lebai dok lepak kat kedai kopi sambil main dam atau dok belek tiket ekor (4D), pastu dok kutuk sana-sini, itu tak betul, ini tak betul.

Golongan ustaz segera ni di peringkat pemimpin pula lagi bahaya. Bila sesuatu isu keluar kita akan lihat golongan ustaz-ustaz segera ni la yang akan bagi fatwa yang bukan-bukan dulu. Biasa la tin kosong akan berbunyi kuat dari tin yang penuh. Kosong serupa otak mereka juga.

Contoh ustaz-ustaz segera ni serupa Mat Sabu, Mahpuz, Akhil Hayz, dan banyak lagi dalam puak Pas. Tauliah agama takdak, tapi bab agama, mereka ni memang pakar. Mufti atau tokoh agama yang dilantik pun kalah. Apa mereka cakap semuanya betul tak pernah la dia kata tak betul.

Oleh itu Mc harap masyarakat Malaysia lebih cerdik memilih yang mana intan yang mana kaca, yang mana tokoh agama sebenar dan yang mana ustaz segera. Mufti Perak Dr. Harussani, Ustaz Jamil Khir Baharom, Ustazah Mashitah dan ramai lagi tokoh yang dilantik merupakan tokoh agama yang sebenar dilantik oleh kerajaan dan mempunyai tauliah untuk mengajar agama.

Jauhkan diri dari ustaz mee segera kerana mereka ini pemusnah masyarakat dengan dakwah mereka yang songsang dan syok sendiri, dakwah mereka hanya untuk kuasa, duit dan parti Pas semata-mata.

MctHeory:
Boleh dikatakan, benda segera ni memang tak bagus, patut buang je jauh-jauh.

11 Komen Pembaca:

Jeffry berkata...

TU YG ARCHBISHOP KHALID MENGAMUK ARI TU X DPT TAULIAH JD PENCERAMAH SBB DIA NI TARAF UST MEE SEGERA LA TU. AHHH DIA PUN MMG X LAYAK DI PANGGIL UST MEE SEGERA PUN TP PENCERAMAH CELAKO! KEHKEHKEH

MctHeory berkata...

Betui tu bro. . Kalid bukan segera, tapi dia ustaz gereja cilaka! hahaha. .

Tanpa Nama berkata...

memang benar sekarang ni lebeh ramai ustaz mee segra drpd ustaz bertauliah...100 peratus ustaz mee segera ini dilahirkan oleh party pas yg berlagak kononnya semua ahli dan pemimpinnya org2 alim belaka secucuk dgn selogan cipta party ikutan nya pas membangun bersama islam, pas party islam sebab itulah pakai jubah pakai kupiah simpan janggit sejemput sudah memenuhi syarat utk jadi ustaz!!!!...lepas tu ustaz yg bangang ni sanggup gantung kat leheh gambar teoh beng hook mati dan ada semua ustaz mee segera ni setuju kalimah Allah di lanyak2 ole kristien.....punyalah bangangnya ustaz mee segera ni...kesian anak bini mak bapak adik beradik serta keluarga mereka disesatkan oleh mereka demi nafsu syaitan mereka....teruskan lah perjuangan sesat lagi menyesatkan kpd kaum keluarga kamu...Na'uzubillah buat keluarga kami dlm party umno sememangnya amat takut membuka telinga utk mendengar ajaran sesat lagi menyesatkan drpd ustaz mee segera keluaran party terlopong pas "o" ini...sherry said

MctHeory berkata...

kah kah kah. . u r rite sherry. . best la u!

PUTRA MERDEKA berkata...

salam Mc,
ustaz dapat tauliah dari tok guru sesat seperti nik najis, itu sebab ada ustaz khalwat bilik 121, ustaz kristian khalid, ustazah eli bogel, ustaz bunyamin blue film, ustaz angkat kain depan puteri, ustaz bakar chik imam sembahyang jumaat tak baca fatihah, ustaz mampoz dll lagi..
semuanya penjual agama dan penggadai akidah!

Tanpa Nama berkata...

saya sokong Tuan Mc 100% - PAS banyak ustaz mee segera ... nak tambah sikit pakai jubah pakai kupiah simpan janggut sejemput mukanya betul2 macam kambing nak kena sembelih atau unta kat padang pasir

MctHeory berkata...

Kah kah Kah! - Mc ketawa je. . kah Kah Kah

sesenang sesuka berkata...

Itu masalahnya. kata orang "mengaji tak ketengah dan tak ketepi". Ini lah punca yang membuat kita sesama muslim tak bertegur sapa. Yang kita buat, ustaz segera kata HARAM, tapi bila dia orang buat BOLEH dan Halal. Umpama Imam Nikah Kawin dalam cerita Musang Berjanggut

sesenang sesuka berkata...

Itu masalahnya. kata orang "mengaji tak ketengah dan tak ketepi". Ini lah punca yang membuat kita sesama muslim tak bertegur sapa. Yang kita buat, ustaz segera kata HARAM, tapi bila dia orang buat BOLEH dan Halal. Umpama Imam Nikah Kawin dalam cerita Musang Berjanggut

Tanpa Nama berkata...

Yang menulis kat sini ape kurangnya.... Macam lah agama tinggi sangat....

kelabu asap berkata...

tanpa nama 12:25 ni mungkin pecacaipas....

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review