Selasa, 12 Januari 2010

ISU RAJA: N.AJIS! ADA UDANG DISEBALIK MEE KE?



Topic Sebenarnya kenyataan n.ajis ni dah lama Mc nak komen dan tegur. Caranya menbidas isu diraja seperti ada maksud disebaliknya. Apakah maksud sebenar kenyataan N.ajis ini. Almaklumlah. .sejak Pas berkawin dengan Dap ini. Prinsip perjuangan Pas juga dah berubah. Pas dah mula menyokong sekular dan sistem republik. Cuba baca kenyataan N.ajs ini, mungkin kah ada maksud disebaliknya?

Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat, menegaskan pertelingkahan di kalangan kerabat diraja boleh mengundang padah terhadap institusi itu.

"Kita (Raja) seorang, kalau kita tak pandai jaga (bertelingkah sesama sendiri), orang peduli apa, rakyat. Kalau kita (Raja) sendiri buat kacau, rakyat kata toksahlah (tidak mahu lagi), pakai sistem lain lah pulak, celaka besarlah kita,” katanya.

Malah, Mursyidul Am Pas itu berkata, beberapa negara di rantau ini sudah tidak mengamalkan lagi sistem beraja. “Sistem beraja kita ini sebelah Malaysia saja, Indonesia habis dah, (sebelum ini) Singapura ada Sultan (tetapi sekarang) dah habis dah, di Filipina, Sultan kudrat (kuasa) dah habis,” katanya di sini, semalam.

Beliau berkata demikian ketika mengulas keenyataan Pengelola Istana D'Raja Kelantan, Datuk Abdul Halim Hamad berhubung kemelut yang melanda istana Kelantan sekarang
.- sumber B.harian




MctHeory:
Tak salah jika hanya Mc bertanya, tapi memang kenyataan N.ajis amat pelik dan sinis. Memberi contoh Negara-negara yang sudah menolak sistem Diraja. Apakah jika Pas dan Pakatan Haram berkuasa, mereka juga akan menolak sistem diraja? Dap juga sudah terang-terang memang menolak sistem diraja. Tepuk dada tanya selera. Jangan sampai ada yang mohon derhaka lagi sudahla!

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

MMG SAH LA TU BROO. DIA DH TERMKN CKP SI KOMUNIS DAP. SAJE BG HINT KAT PUAK SENDIRI MINTAK INSTITUSI DI RAJA DI HAPUSKAN..DASAR PARTI MILITAN MMG MCM TU KEHKEHKEH

Tanpa Nama berkata...

MMg sah taik palat komunis tu dh mula merasuk hati dan sanubari nabi org2 pas nih..

Patut Sultan Kelantan nyahkan saja dia dan keturunannya dari memijak bumi kelantan!!

Tanpa Nama berkata...

memang celako...celako...celako....si tua terkutuk ni...ulamak pukimak yang mengaibkan maruah bangsa,mencelarukan hukum agama,memesongkan akidah ummah...rakyat tidak akan kurang ajar jikalau pemimpin nya tahu peradaban...knpa perlu rakyat dipersalahkan sedangkan segala kebiadaban itu adalah mengikut acuan kepimpinan kau sebagai pentadbir negeri...jika kau siang malam pagi petang menghasut rakyat supaya tidak menghormat raja dan kau sendiri yg menyatakan raja sudah tidak diperlukan lagi di negara ini serta mengambil contoh kpd negara negara lain yg tak beraja dan memburuk2kan peranan raja dlm negara maka lahir lah rakyat2 yg liar dan biadab seperti sekarang ini...sehinggakan sanggup berbaring dijalan raya menghalang perjalan raja utk menjalan kan tugas negara...dimana letaknya akal yg Tuhan berikan....nik aziz/pas sekali kau menyatakan bahawa raja tidak lagi diperlukan,kami yang sangat sayangkan raja raja ini ingin menyatakan kpd nik aziz/pas yg kami juga tidak memerlukan orang orang spt kamu ini dari menjadi pemimpin kami yang menghancurkan negara...nyah lah kau orang yg menhina raja dari kerusi yg kau duduk sekarang....kami sangat meluat melihat dan menyebut nama kamu lagi....

Tanpa Nama berkata...

Ada dengar ke dari mulut Nik Aziz sendiri yang cakap tentang tak mau beraja ni...??? Jangan buat kesimpulan ikut sedap rasa aje... saya percaya kita semua mempunyai knowledge yang baik dan dapat menilai setiap laporan itu betul atau tidak.... Untuk memaki hamun orang tak tentu pasal.....takut2 di akhirat nanti kalau kita yang salah bagi pandangan kita diminta untuk memninta ampun dan maaf dari tuan punya tubuh.... Hati2 bila menulis bro.....

Tanpa Nama berkata...

MUNGKIN ADA KEBENARANNYA,SEBAB MASA RAJA KELANTAN BALIK DARI SPORE PUN TAK SEORANG PUN KELIBAT PAS TU DATANG.

MEMANG BETULLAH TU NIK AJIS DAN EXCONYA DURHAKA PADA RAJA.LEPAS NI HABISLAH DIHASUT PULAK SEMUA RAKYAT KELANTAN BENCI RAJA.

RAJA KELANTAN TERUTAMA PEMANGKUNYA KENA HATI HATI,NYAH SAJA NIK AJIS DAN KRONINYA .

TAPI JANGAN LUPA KERABAT RAJA NI HENDAK LAH DEKAT DENGAN RAKYAT SELALU.
KALAU DOK GADUH DAN TIDUR SAJA SEHINGGA MENGABAIKAN INSTITUSI RAJA
MEMANG MENGUNDANG PADAH,

JARANG DENGAR RAJA RAJA NI MELAWAT NEGERI MASING MASING.KALAU KAT KELANTAN LANGSUNG TAK ADA.
KAT JOHOR RAJA NYA BAGUS SELALU MELAWAT NEGERI DIA.YANG LAIN LAIN ASYIK MELAWAT LUAR NEGARA SAJA,
NEGERI SENDIRI TAK ADA CLASS.