Rabu, 24 Februari 2010

KHALID GEREJA MULA TUGAS SEBAGAI MUBALIGH!



PETALING JAYA, Feb 23 — Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad sendiri akan mengesyorkan pindaan terhadap Enakmen Agama Bukan Islam (Kawalan Pengembangan di Kalangan Orang Islam) 1988 termasuk soal berkaitan dengan kalimah “Allah” tanpa melibatkan kerajaan negeri.

Khalid mengambil keputusan itu selepas mengadakan pertemuan dengan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim di Shah Alam petang tadi.

“Menteri Besar mengesyorkan agar saya yang mengemukakan syor pindaan atas kapasiti saya sebagai Ahli Parlimen Shah Alam kerana berpendapat kerajaan negeri juga akan dirujuk oleh Sultan Selangor dan Majlis Agama Islam Selangor kemudian, selepas syor dikemukakan.

“Oleh itu, Menteri Besar berpendapat lebih baik saya melakukan ini sebagai wakil rakyat... jadi saya akan menyediakan syor pindaan dengan membentuk jawatankuasa saya sendiri,” kata beliau ketika dihubungi The Malaysian Insider.

Dalam saranan kajian semula itu, Khalid dijangka akan memberi tumpuan ke atas soal penggunaan kalimah “Allah”, kriteria mengeluarkan tauliah menyampaikan ceramah dan kuliah agama di Selangor, garis panduan penyertaan guru dan murid-murid di sekolah agama negeri dan kriteria pelantikan pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).

Sebelum ini Khalid pernah mendakwa enakmen itu sudah ketinggalan zaman.

Komen

Kerja puak-puak musuh Islam dalam menentang Islam didalam negara akan lebih mudah kerana adanya khalid gereja yang mengaku Islam tetapi akal, budi, hati dan jiwa persis seperti kafir.

Kita tengok nanti, puak PAS yang lain menyokong atau menentang! Sebab dalam politik puak PAS boleh merubah hukum. Terutama Mur SHIT dol hamPAS N.Ajis... Bagi PAS Agama hanya Alat untuk meraih kuasa...

Lu Fikir La Sendiri!!!

MctHeory:Mc ambil dari Blog Member Putra Merdeka

2 ulasan:

Arif Omar berkata...

bagus dan tepat sekali gambar tu. nak harapkan pas nak jaga islam? jangan harap lah. mereka nak jaga diri sendiri pun semput.

Tanpa Nama berkata...

pas ke umno ke.... bukan kah mereka tu berugama Islam... kembali lah wahai pemimpin2 ke jalan yang di redhai Allah.

bersatu demi perpaduan .. bertelagah menuju kehancuran.

sedih dan hiba melihat senario pemimpin malaysia hari ini..

Demi masa.......