Rabu, 3 Februari 2010

PAKATAN RAKYAT: ANWAR BARUA ATAU KETUA?



Kebenaran disebalik tajuk ini adalah nyata, kerana disebalik tema kumpulan haram pembangkang yang bernama Pakatan Rakyat. Tulang belakang dan tunjangnya hanya Brader Anwar semata-mata.

Cuba lihat, Brader Anwar diusung kesana kemari untuk berhujah menipu dan meracun rakyat untuk menyokong Pakatan Haram. Dalam setiap ceramah Pakatan Haram, pasti ada Brader Anwar untuk menjadi penarik.

Kalau tak bersama n.ajis, brader ni mesti ada untuk sama dengan hadi atau kit siang atau guan eng. Semestinya, setiap ceramah Pakatan Haram mesti ada brader Anwar bersama penceramah lain yang bertukar-tukar.

Tidakkah kita nampak, betapa Brader Anwar ni sebenarnya dipergunakan oleh puak-puak pembangkang yang lain untuk menjadi hamba mereka merayu dan menipu rakyat supaya menyokong Pakatan Haram Pembangkang yang dah lama tak laku.

Brader Anwar seperti kita tahu memang bijak berbicara, berhujah dan berdebat. Ceramahnya yang berapi-api dan suka membuat janji, mendapat sambutan ramai menjadikannya idola pembangkang.

Hakikat sebenarnya, Brader ini hanyalah alat kegunaan pembangkang untuk mempopularkan kembali pakatan pembangkang yang telah berkubur semasa 2001 (barisan alternatif).

Disebalik title bekas perdana menteri, yang mempunyai ramai kroni dalam dan luar negara, tentu Brader Anwar agak popular dibanding dengan pemimpin pembangkang yang sudah tidak diterima rakyat.

Inilah hakikat sebenar dalam Pakatan haram sekarang! Brader Anwar sebenarnya bukan Ketua! tapi barua yang disuruh kesana kemari untuk dijadikan alat penarik sokongan rakyat.

Sekarang ni apabila rakyat sudah sedar akan kesalahan liwatnya, dan populariti brader Anwar sudah menurun. Pakatan Haram mula mengelabah nak cari ketua baru, tapi siapakah yang layak?

Jika diizinkan Allah, Brader Anwar akan check in balik kat sungai Buloh sebelum PRU ke 13. Pastinya Pakatan Haram akan terbubar dan berkubur tanpa nesan. Sekarang pun, Pakatan Haram dah teruk. Tunggu masa nak rebah je.

MctHeory:
Anwar barua? Heh! memang patut pun!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

KEHKEHKE DIA NI KETUA SEGALE BARUA SEYHHH!!..SB TARAF BARUA JE YG TAU SODOK MONTOT KEHKEHKEH