Ahad, 28 Mac 2010

PAKATAN BERHIMPUN SELAMATKAN MALAYSIA? ATAU ANWAR?


Sejak pendedahan ramai ahli parlimen PKR keluar parti dan pendedahan berani oleh bekas ahli parlimen PKR diparlimen mengenai kes 16 September dan kes fitnah altantuya. Pakatan Haram kini berasa begitu goyah. Lebih-lebih lagi Pakatan Haram di Selangor. Kini di Selangor, Pakatan Haram begitu ligat membuat ceramah demi ceramah yang dipanggil 'Himpunan Selamatkan Malaysia'.

Apa maksud disebalik Himpunan Selamatkan Malaysia ini? Kenapa pula Malaysia hendak diselamatkan? Nak selamatkan dari siapa? Sepatutnya UMNO atau BN yang membuat ceramah atau tema dengan nama slogan begitu, bukannya Pakatan Haram. Sekarang ni, siapa musnahkan siapa?

Sudah terbukti Anwar sememangnya penjenayah besar apabila cubaannya menakhluk kerajaan pusat pada 16 september. Malah dia sudah beberapa kali dalam cubaannya menghuru-harakan Malaysia. Soo..siapa yang bahaya sekarang ni? Dan siapa pula yang perlu diselamatkan?

Yang pasti himpunan selamatkan Malaysia, disertai oleh pakar-pakar salak Anwar. Seperti Saiffudin, Nizar dan Anwar sendiri. Topic yang dibawa seperti biasa mengenai kes liwat Anwar, kes negeri Perak, yang terbaru Apco 1Malaysia dan fitnah terhadap Ahli parlimen bebas.

Sebenarnya himpunan selamatkan Malaysia tu, bukanlah untuk selamatkan Malaysia. Tapi untuk selamatkan Anwar sebenarnya. Patutnya, tukar sajalah nama perhimpunan tu dari selamatkan Malaysia, jadi Perhimpunan Selamatkan Anwar! baru betul. Memang patut anwar perlu diselamatkan.. Dulu berhimpun dua tiga ribu sekali datang. Lama-lama tinggal lah seribu. Sekarang ni..dah dua tiga ratus..heh! Memang patut Selamatkan Anwar sekaligus 'Kasi Selamat Tinggal Pakatan Haram'!

MctHeory:
Sayonara Pakatan Rakyat!

4 ulasan:

YANG GAMBI berkata...

Salam Mc, itu agenda puak-puak munafik yg sudah tidak dapat buat cerita fitnah lagi....

Tanpa Nama berkata...

umno kalo wat cramah, ada la kot tiga pat org. org umno smua pmalas brat tloq!

kawie2020 berkata...

salam...

tu kempen selamatkan penjenayah anwar...

Tanpa Nama berkata...

Ye betul! Selamatkan telur peliwat!