Khamis, 25 Mac 2010

PEGUAMTUNDA ANWAR BERJAYA LAGI! APA MUSLIHAT DISEBALIKNYA?



Nampaknya misi peguamtunda anwar yang diketuai oleh Karpal berjaya lagi menunda kes liwat anwar dimahkamah kalau tak salah Mc dah kali ke 25. Apa kes kalau asyik menunda je. Katanya mahu keadilan ditegakkan? Tapi kesnya ditunda seperti mahu melarikan diri saja.

Apakah ini taktik anwar untuk membuatkan rakyat Malaysia menjadi bosan, seterusnya kes ini tidak lagi menjadi perhatian ramai. Mahkamah Tinggi hari ini menetapkan 10 Mei hingga 30 Ogos depan sebagai tarikh menyambung perbicaraan kes liwat melibatkan Anwar Ibrahim.

Hakim menetapkan tarikh tersebut setelah mengambil kira jadual anwar dan Karpal. Termasuk Jadual anwar diparlimen? Macam la anwar nak masuk parlimen lagi, sejak dua menjak ni, anwar bagai melarikan diri dari parlimen.

Asyik kena bom je dalam parlimen, mana tahan. Baik jangan masuk! Bebalik kes liwat anwar, Apakah muslihat anwar disebalik tangguh-tangguh kes ni. Apakah ada perancangan terbaru untuk menakhluk kerajaan? Manala tahu, ada lagi perancangan anwar untuk jadiPM segera. Bila jadi PM boleh salahgunakuasa dan gugurkan kes liwat, Mc agak je, bukan tuduh.

Kalau macam ni, sampai tahun depan pun kes liwat anwar tidak akan selesai. Selagi kes ini belum selesai, anwar akan pusing Malaysia malah dunia sambil menghentam kerajaan dengan mengatakan dia dizalimi.

Mc tetap dengan pendapat Mc supaya Anwar perlu ditangkap dengan secepat mungkin dibawah akta hasutan. Untuk selamatkan 27juta rakyat Malaysia dari hasutan syaitan ni, kita perlu ambil risiko untuk keamanan Malaysia.

Jika takut, anwar akan makin buas dan liar menabur fitnah disana-sini. Pedulikan negara luar yang menyokongnya. Lama kelamaan apabila anwar didalam penjara, panas penyokongnya akan reda dan sejuk seperti dahulu.

Gelombang reformasi tahun 1997 hingga 2000 tersangatlah kuat. Tapi selepas anwar dipenjara. Parti Keadilan(PKR) pada PRU ke 11 hanya menang 1 kerusi, itupun hanya di Permatang Pauh (Wan Azizah) dan selepas itu Parti Keadilan pun terkubur dan digantikan dengan PKR hasil gabungan Keadilan dengan Parti Rakyat Malaysia.

Jangan risau akan aura palsu anwar yang hanya aura melibatkan kewangan. Takdenya orang anwar nak setia pada peliwat tegar ni. Habis duit, orang pun blah.

MctHeory:
Contohi Tun Dr M, demi selamatkan negara, beliau ambil risiko tangkap anwar guna ISA hanya untuk menjaga rakyat, elak dari negara huru hara.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bukan ke kalau anwar masuk dalam pun. Kita tetap boleh teruskan perbicaraan kes liwatnya? kebenaran tetap akan terbukti betul tak Mc?

Ct

-krisjawa lok3- berkata...

B.A.B.I terlepas lagi....pandai dia cari kubang dan jerumun nak lepaskan diri..

Tersenyum peguambela B.A.B.I bila dapat bertunda sekali lagi sedangkan hari tu dah cakap tak ada lagi tunda-tunda kes pasal liwat B.A.B.I nie...cakap macam lidah biawak bercabang dua.Kalau dah rasa tak mampu jadi peguambela..tarik diri saja biar orang lain yang ambil kes B.A.B.I nie...ingat awak sorang aja ke peguambela yang kat Malaysia?

Rakyat dah jemu asyik menunda saja kes ini sebab semua rakyat mau melihat keadilan tertegak oleh mahkamah.Pasti bila sampai tarikh perbicaraan bulan may nanti akan ada lagi tundaan2 yang diminta... tengoklah....

Tapi...
aku yang tak reti apa-apa soal mahkamah nie rasa bagus juga.Skrg B.A.B.I dah kena telanjang dan tinggal cawat je lagi oleh bekas-bekas temen rapatnya sewaktu dlm PKR...malah pendedahan mereka itu ada yang membolehkan pihak polis membuka kertas siasatan..mgkn akan ada lagi pendedahan yang akan meletup dan boleh disabitkan kepada penyiasatan polis..Kumpulkan siasatan dan buat dakwaan dan perbicaraan..himpun semua kes dan kalau didapati bersalah bagi setiap kesalahan...biarlah hukuman penjara nanti dikenakan berasingan.Biar lebih lama B.A.B.I beristirahat dalam penjara Sg. Buluh..

Bodoh piang punya Kapal besi buruk dan B.A.B.I...............

Local Fighter berkata...

Hakim baru dapat gaji hari ni. Sebab dah happy sangat lantas memutuskan bulan Mei jelah sambung...malas nak dengar hujah balas dua - dua pihak. Dia nak pergi shopping!

Tanpa Nama berkata...

aku setuju sangat2 kalu si anwar ni kena tahan ISA lagi.terlalu merbahaya kalau terus di biar berkeliaran.huru-hara malaysia nanti..sekarang pun dah nampak sikit