Sabtu, 24 April 2010

PKR SUDAH KALAH SEBELUM PRK!



Mc nak cerita perihal budak-budak petugas PKR yang sudah kalah sebelum dikalahkan. Kebanyakan mereka di Hulu Selangor ni dah takde semangat. Banyak sangat yang tak kena bagi puak PKR dalam PRK kali ni.

Kata mereka semuanya tak kena, dari calon, penyusunan ceramah, budget dan juga jentera parti semuanya berterabur. Kiranya PRK kali ini adalah yang paling buruk bagi mereka. Harapan untuk menang senipis kulit bawang.

Budak-budak AMK yang datang dari luar dah fikir nak balik rumah saja sekarang ni, yang kat sekitar Hulu Selangor lagi awal dah balik. Kata mereka tak guna lagi PKR berkempen, rakyat di Hulu Selangor nak buka pintu untuk mereka pun susah.

Sudahla calon yang dipilih oleh pihak atasan menyebabkan mereka kurang berminat. Serupa takdak orang lain kata mereka. Paling membuatkan jantung dan hati mereka luruh apabila Dr.Halili Rahman Setiausaha PKR Hulu Selangor, orang kuat Ulu Yam keluar parti masuk UMNO.

Walaupun kepimpinan atasan PKR dan AMK berpura-pura kontrol macho tak terkejut. Akan tetapi kesan daripada Dr.Halili kepada petugas jentera mereka sangat besar. Dr.Halili lah orang pertama yang bertanggung jawab memulakan kempen PKR di Hulu Selangor.

Semalam Mc ada bersama dengan petugas-petugas PKR ni. Kami berselisih dengan PM Ds Najib, Dr.Chua dan P.Kamalanathan. Ds Najib ada melakukan ucapan ringkas disebuah kedai kopi cina disana.

Paling Mc tak boleh tahan apabila ada diantara budak-budak ni tak lepaskan peluang bersalaman dengan Ds Najib dan pemimpin BN yang lain, termasuk calon P.Kamal.

Nampaknya kepercayaan mereka kepada Anwar dan kepimpinan PKR yang lain sudah pun pudar. Walaupun ketua AMK Samsul al kincing selalu datang beri semangat dan tanya kabar akan tetapi dia diantara orang paling mereka benci, kerana dia selalu bernjanji tapi tak pernah nak tepati.

Kesan daripada PRK kali ini, menyebabkan ada diantara mereka yang tidak mahu lagi bersama PKR. Ada yang sudah tidak mahu libatkan diri dengan politik lagi. Mereka berbelah bagi untuk percayakan politik. Mereka diajar untuk membenci UMNO/BN, akan tetapi dari apa yang mereka nampak PKR lebih teruk dari BN.

Apa yang pasti, masih ada petugas yang yakin dengan Anwar walaupun telah ramai yang tidak mempercayai temberang anwar lagi. Hakikatnya, parti PKR telah rosak disebabkan masalahnya sendiri. Suka berjanji, tetapi tidak tepati dan akhirnya makan diri.

MctHeory:
Melaporkan semua ini DARI DALAM PKR!

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jangan sangka PKR tak boleh!

hidup Anwar!
hidup PKR!

Tanpa Nama berkata...

Walau pun karat tu akan menang tapi UMNO masih kalah sebab masih percaya pada species karat ini. Masih segar dalam ingatan macamana kaum karat ni mengugut BN kalah 5 negeri semasa keputusan awal PRU 13 dulu.Menang sorak kampung tergadai lagi. TAHNIAH . Noparty

jane berkata...

ekekkekkekek

PKR bukan sebaik2 parti utk kite memilih kerana ia mmprjuangkan apa ?

...

pikir la dgn mata hati dan bukan dgn mata celik tp buta selama2nya





-jane~

aku budak melayu berkata...

PKR hanya menang cakap jer... Untuk mengundi pada esok pasti PKR bungkus punya...dengar citer keranda Zaid dah siap azmin ali order untuk di kafankan... kita tunggu esok....Take BEER

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong pakatan haram ni sebab aku dah benci dengan ketuanan melayu dan hak istimewa orang Melayu.

Aku sudah tak kesah kalau hak istimewa aku diberi pada orang lain.

Anak melayu