Selasa, 18 Mei 2010

BN RASIS? PENYEBAB KALAH DI SIBU?



Post ni hanya untuk menjawab balik soalan balas puak Pakatan Haram yang berlegar didalam Blog Mc sesambil memperkatakan betapa rasisnya UMNO dalam BN yang menyebabkan BN ditolak pada PRK Sibu baru-baru ini.

Mc tak tahu makhluk ni baru turun dari mana, baru datang ke Malaysia atau baru wujud dimuka bumi ni. Sebab selama BN memerintah Malaysia lebih 54 tahun, dia boleh panggil BN sebagai parti rasis.

Dimananya rasis BN? Sememangnya parti komponen BN semuanya parti rasis yang memperjuangkan kaum masing-masing tetapi gabung BN yang didokong UMNO dibahagi sama rata kuasanya berpandukan kepada sistem berpenlembagaan.

Jadi dimana rasisnya? Sememangnya hak setiap kaum ada bahagian masing-masing. Seperti melayu, sudah termaktub akta 153 pelembagaan Malaysia ada hak Melayu yang dicatatkan disitu, jadi melayu yang diwakili UMNO dan PERKASA, cuma mempertahankan hak kaum MELAYU! ITUKAH YANG DIPANGGIL RASIS? Rasiskah kita jika mempertahankan hak sendiri?

Soal kebebasan beragama? orang Islam di Malaysia tidak melarang kebebasan beragama di Malaysia. Nak buat gereja buatlah, nak buat kuil buatlah, nak buat tokong, buatlah. Siapa pun tak bantah, tapi biar kena pada tempatnya. Jangan dikampung Melayu pun, dibuatnya kuil, siapa yang nak pergi?

Soal kalimah Allah! Perkataan Allah adalah hak ekslusif orang Islam di Malaysia. Kami orang Islam hanya mempertahankan hak kami. Sekali lagi pertanyaan Mc. SALAHKAH KITA BILA KITA MEMPERTAHANKAN HAK KITA? Contohnya seorang suami bertumbuk disebabkan cuba mempertahankan Isterinya dari dirampas oleh lelaki lain. Siapa yang kita perlu salahkan? Seorang yang cuba merampas, atau seorang yang cuba mempertahankan?

Kenapa Melayu dipanggil rasis? melayu tidak cuba merampas hak kaum lain. Melayu tidak cuba menganggu urusan kaum lain. Perhimpunan kaum melayu pun, hanya untuk menaikkan semangat dan kesedaran kaum melayu yang sememangnya sudah lama me-layu. Jadi? apakah itu salah?

Paling tak boleh tahan, apabila orang melayu lain menuduh orang melayu yang sedar ini sebagai rasis. Melayu sedar ni cuma mengajak melayu yang dilamun mimpi supaya berubah dan maju kehadapan, namun sebaliknya dia yang dituduh rasis. Inilah dunia, gajah didepan mata tak nampak, kuman diseberang lautan boleh pula dia nampak. Aduhhaii. .sedarlah kaumku yang tersesat, balikah kepangkal jalan.

MctHeory:
Pas dan PKR melayu bonggok!

9 ulasan:

mohammad azren fooldog PH yg bahalol berkata...

Ya... orang Melayu yang mahukan pertahankan hak sebagai seorang Melayu dan beragama Islam ini dipanggil rasis. Aku tak malu untuk katakan AKU ADALAH RASIS UNTUK PERTAHANKAN HAK MELAYU BUMIPUTERA DAN KALIMAH ALLAH HANYA UNTUK ORANG ISLAM SAHAJA.....

Tanpa Nama berkata...

YA, AKU LEBIH RELA DIPANGGIL RASIS DEMI MEMPERTAHANKAN AGAMAKU ISLAM.
YA, AKU RELA DIPANGGIL RASIS DEMI MEMPERTAHANKAN MARUAH BANGSAKU.
YA, AKU RELA DIPANGGIL RASIS DEMIA MEMPERTAHANKAN HAK MELAYU BUMIPUTERA YANG JELAS TERMAKTUB DIDALAM PERLEMBAGAAN.
YA, AKU RELA DIPANGGIL RASIS DEMI MENENTANG MUSUH AGAMAKU DAP, PAS DAN PKR.
YA, AKU RELA DIPANGGIL RASIS DEMI MENENTANG MUSUH BANGSAKU DAP, PAS DAN PKR.

YA AKU RASIS..

McTheory berkata...

shonzu dan anon,

Mc berbangga dengan semangat Melayu macam korang! Melayu sedar yang akan kebangkitan melayu

Wake UP! berkata...

DAP rasis kiasu ultra boleh menang. Itu bukan penyebab BN kalah. Sebabnya terlalu bagi muka pada Cina yang memang dah kaya. Bantulah Bumiputera dan penduduk peribumi yang lebih memerlukan bantuan.

Ketuanan Melayu

dubaque berkata...

tak habis2 melayu jugak yang rasis, cakap sikit rasis, buat sikit rasis, aku rasa melayu nie lembut sangat, sikap tolak ansur melayu dah tercalar tercabar...cuma aku dok fikir sejauh maner batas-batasnya...

Mohd berkata...

1. Kaum Cina melalui DAP yg asalnya adalah PAP Singapura mahu memerintah Malaysia spt Cina memerintah Singapura sepenuhnya.
Sekarang inilah masa yg paling sesuai utk kaum Cina memulakan niat jahat mereka. Sebab DAP boleh memperkudakan PAS utk meraih undi orang Melayu. Bila kaum Cina sudah berkuasa mereka akan buang PAS daripada Kerajaan Pakatan spt yg telah berlaku di Singapura di suatu masa dahulu. Silalah rujuk sejarah Singapura utk kepastian!
2. Jika orang Melayu tidak sedar akan hasrat kaum Cina ini, tunggulah apa yg akan berlaku di PRU13 nanti!
3. DAP juga memperalatkan Anwar supaya menjadi PM boneka mereka di Puterajaya. Anwar memang akan menjual negara ini. Dia tak kisah. Asal dapat jadi PM dia dah puas.Lihatlah apa yg dibuatnya utk membela kaum Melayu di Penang. Tak ada apa kan? Lepas itu dia akan dibuang. Setelah perlembagaan negara dipinda oleh kaum Cina, orang Melayu akan mengemis di tanah air sendiri spt yg sedang berlaku di Singapura. Orang Melayu tak usah haraplah nak jadi pembangkang! Spt di Singapura sekarang mana ada pembangkang? Jika ada akan dibawa ke mahkamah dgn tuduhan yg remeh-temeh dan dikenakan denda sehingga tak terbayar dan jadi muflis. Ini sebab mahkamah di Singapura menyebelahi Kerajaan. Kalau tidak hakim akan hilang pekerjaannya! Bila dah muflis nak berpolitik pun tak boleh.
4. Contoh di Selangor, kita dah nampak bagaimana ketua pembangkang Khir Toyo dah disingkirkan buat sementara dari Dewan Undangan Negeri. Bagaimanapun ADUN2 DAP yg dah jelas menyelewengkan peruntukan wang rakyat kpd kroni2nya boleh terlepas dari tindakan mahkamah kerana tak cukup bukti. Pada hal kita semua telah melihat voucher2 dan dokumen2 yg telah keluar dlm blog2.
5. Perhatikanlah walaupun DAP tahu Anwar memang bersalah, tetapi utk memperalatkannya, kes liwatnya akan dilengah2kan sehingga tetangguh sampai ke PRU13, dimana Anwar akan menjadi PM utk sementara waktu.
6. Lepas itu bolehlah Malaysia yg ada petroleum dibawa masuk ke Singapore dan menjadi boneka Amerika Syarikat. Ingat tak hari itu ada bekas PM Singapura, Lee Kuan Yew datang berjumpa dgn TGNA? Buat apa ya?
7. Saya tak mahu cadangkan apa2 yg boleh dilakukan oleh kaum Melayu. Sememangnya kaum Melayu ni bodoh sombong. Pandai tak boleh diajar. Fikirkanlah sendiri. Janganlah menang sorak tetapi kampung tergadai.
Allah hu Akbar.

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..DIORANG TAKUT DIORANG JADI MANGSA AMARAH MCM KAT INDON. SBB TU DIORANG CUBA PECAHBLAHKAN MASYARAKAT TERUTAMA ORG MLAYU SUPAYA JD LEMAH DAN IKUT TLUNJUK MEREKA. SEKALIGUS AKAN BERPAKSI KUASA DI KEPULAUAN 'BINTIK MERAH'

Tanpa Nama berkata...

TP KITA HANYA MENJAGA HAK KITA. BKN NAK MENGANIAYA SAPE2. KITA MASIH ADA AKAL DAN BUDI BICARA. KITA MASIH MENGHORMATI HAK2 MEREKA. TP DIORANG X PEDULI DGN KEBAIKAN KITA. YG PNTING MEREKA NAK HAK MUTLAK DI SERAHKAN PD MEREKA. NAMPK SGT DIORANG SAJE SIMPAN AGENDA TERSENDIRI!. JAGE2!!

HANG JEBAT berkata...

http://parti-islam-melayu.blogspot.com/

salam boleh tolong link blog saya ...terima kasih