Rabu, 12 Mei 2010

PRK SIBU: DAP BUAT KEMPEN GILA!


Perghh!!. . dahsyat betul cara kempen Dap pada p.212 ni. Lagi dahsyat pada Pas. Kalau dulu Pas selalu mainkan isu agama dalam masjid. Kali ni Dap pula mainkan isu agama dalam gereja. Sama dan serupa betul perangai dua parti ni, patut boleh jadi geng.

Kalau Pas naik pentas bawa Ngeh, Ustaz Gobala dan kalifah Guan Eng. Kali ni Dap turunkan anjing-anjing mereka yang terlatih dalam membakar sentimen dah fitnah terhadap melayu, iaitu Nizar KKK bersama Khalid Gereja.

Tujuan membawa dua ekor anjing ini hanyalah untuk menjadi bukti kepada penganut agama Kristian bahawa Pas dan Pakatan Haram ni bebas beragama. Kononnya mereka inilah menjadi juara dalam kebebasan untuk beragama di bumi Malaysia.

Keji sungguh kempen barua Dap ni. Mengapala mereka sanggup menjual maruah sambil berucap dalam gereja membohong dan menafikan segalanya. Apa dah jadi pada kempen bersih yang sudah dijanjikan? Mengapa mereka sanggup bermain api dengan membakar kebencian rakyat Sibu yang beragama Kristian supaya membenci kerajaan Pusat yang didokong UMNO.

Risalah demi risalah diedarkan, tohmahan demi tohmahan dilancarkan. Kalau dulunya mereka melancarkan racun kebencian terhadap MB Sarawak, kali ini sentimen agama pula dimainkan. Apakah kempen sebegini dibenarkan oleh SPR? Tiadakan pihak berwajib mahu mengambil tindakan? Takkan nak tunggu tengok je kot?!

MctHeory:
Jangan sampai jadi api dalam sekam!

3 ulasan:

C L J berkata...

Nampak macam bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan dah tu.

ISA sahaja jawapannya kalau bagi hamba.

Tanpa Nama berkata...

salam,

kenapa kerajaan terutamanya KDN masih membiarkan perkara ini berlaku.

Gunakan akta yang ada, jangan biarkan nasi menjadi bubur.

kalau rakyat yang tidak berfikiran termakan dakyah pembangkang, kemudian hari tidak ada gunanya lagi.

-Art-

Tanpa Nama berkata...

Anda semua ada di sana ka...saya berada di sana seminggu..yang berkmepen dalam masjid ceramah politik kepartian adalah BN bukan sebaliknya..harap maklum..yang ceramah menghina peribadi adalah BN bukan sebaliknya..