Khamis, 3 Jun 2010

APA PENTINGNYA PAS KEPADA MELAYU?


Pada penyokong, ahli, ahlul atau penjilat Pas, sila jawab soalan Mc ini dengan ikhlas dan jujur, apa Pas buat untuk tolong orang Melayu di Malaysia? Tolong beritahu Mc, mana la tahu kalau ada perkara yang Pas buat Mc tak tahu dan tak ingat ke.

Biar Mc tolong jawabkan, setahu Mc, tidak ada satu usaha pun Pas yang mahu menolong orang Melayu di Malaysia. Mereka hanya tahu mengkritik, menghentam, maki hamun dan juga membangkang apa jua usaha kerajaan.

Pernahkah Pas membuat usul di parlimen bagaimana cara untuk menaikkan ekonomi orang Melayu atau Pas berusaha dengan cara sendiri menolong kaum Melayu daripada kesempitan hidup atau susah? Pernah ke?

Setahu Mc, Pas hanya mengutip derma semasa ceramah untuk diberikan kepada penceramah. Pas mengutip derma untuk buat pondok untuk puak mereka dan mengutip derma untuk kempen pilihanraya. Itulah cara Pas menjanakan ekonominya, mereka tak pernah menolong melayu yang bukan terdiri dari ahli mereka.

Jadi apa perlunya kaum melayu menyokong golongan seperti ini. Jika mereka kata, mereka susah, kerajaan tak tolong, bukankah Pas jadi kerajaan pada dua negeri. Kedah dan kelantan, cari la duit, cari pelabur, jana ekonomi. Ini tidak, ada duit dihabiskan dengan kayakan kroni. Jadi Jangan salahkan kerajaan Pusat kalau tak pandai memerintah.

Bila diri sendiri pun teruk, macam mana nak jaga orang lain. Adakah kita mahu orang sebegini menjaga kita? Hanya pandai cakap tapi tak pandai buat kerja. Atau kita mahu, orang yang banyak berdiam diri, tapi kerjanya jalan? Fikirlah bangsaku. Pilih Pas ada sesat! Pilih Pas melayu Lingkup!

MctHeory:
Pas = Parti Ajaran Songsang!

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pilih Islam anda selamat, pilih PAS anda sesat. Fikir-fikirkan.

Tanpa Nama berkata...

Betul2x...Pas hanya melemah melayu dan Islam jee......undi Pas bermaksud gagal didunai...dan akhirat...parti Pas umpama ...parti lebai malang...cantaik diluar busuk di dalam....hehehe

Tanpa Nama berkata...

Pas bila takde duit pergi mintak sedekah dengan dapigs sebab itu asyik di liwat minda penganut agama parti ajaran syaitan ni. Keldai tunggangan dap yang berjanggut dan serban. Serban dan janggut berbekal dengan sepatah dua hadis dan ayat quran itu lah topeng parti ajaran syaitan bagi menyesatkan penganut nya sekali.

berbunyi macam tin kosong saja parti ajaran syaitan ni kerja mereka asyik suruh bini depa cari rezeki, depa duduk main dam haji dan laga ayam kat warung warung. kalau tidak tengok blog depa asyik jer iklan ubat batang pelir macam mana nak naik tegang sebab dalam minda mereka hanya itu saja yang ada.

Sekian terima kasih

McTheory berkata...

Haha. . betul tu. . depa suka seks la. .

Tanpa Nama berkata...

betul.................................................................................................................................................................................................

Tanpa Nama berkata...

aku tinggal di kelantan, aku tahu pas memang tak ada buat apa2pun untuk kelantan. ekonomi kosong dan lemah, akhlak sosial anak2 muda dan lelaki2nya teruk, jenayah tak kurang pun dgn negeri lain, rekod penghidap aids tertinggi, pengedar dan pengguna dadah berlambak.NEGERI KOTOR, AIR MINUM KOTOR DAN TERHAD, KEMUDAHAN AWAM HANYA HARAPKAN BANTUAN KERAJAAN PUSAT SEDANGKAN PERINTAH NEGERI DAH 20 TAHUN.ORG BUAT ANAK PUN DAH GAGAH PERKASA BOLEH BEKERJA BANTU IBU AYAH TAPI PAS KELANTAN MASIH MEMINTA2 DGN UMNO. KUTUK2 UMNO, TAGIH SIMPATI DGN UMNO, TAK BAGI DIDOANYA PECAH PERUT. nik ajis hanya beri ceramah setiap pagi jumaat di kawasan pejabatnya yg dihadiri oleh geng2 taksubnya sahaja setiap minggu. tak ada usahapun nak ajak org baru atau org2 yg teruk islamnya, org itu dibiar dan terbiar.KASIHAN ORG KELANTAN.

Tanpa Nama berkata...

Org melayu PAS tak perlu berada di kelompok org melayu yg berada di malaysia ni kerana melayu pas tidak memberi apa apa faedah pada org melayu mereka hanya perlu pada kelompok kelompok mereka saja kerana beruk dia tak bolih bercampor dengan manusia walau pun ada persamaan tapi beruk beruk ni otak nya terlalu sedikit puak puak ni hanya faham bahasa beruk saja tapi bahasa manusia beruk ni susah nak faham sebab tu bagi bunga beruk ni tak tahu nak buat apa bagi belacan melompat lompat itu lah puak beruk PAS.

YANG GAMBI berkata...

Mct, tak payahlah tanya soalan itu semua.... tengok sajalah apa dia orang buat bila berkongsi kuasa dengan DAP-PKR di Selangor dan Penang... apa mereka buat untuk menjaga kepentingan orang Melayu...

Tanpa Nama berkata...

dimalaysia ,org melayu tak perlukan parti pas ,kerana pas ialah sebuah parti politik yang bertopengkan islam.

Tanpa Nama berkata...

di mana saja org pas menganggap diri mereka betul belaka,mereka tak bergaul dgn masyarakat,mereka lebih suka hidup berkelompok,malah bila kenduri kendara mereka tidak akan bercampur dgn msyarakat keliling,ini realiti ,,,bukan tomahan...

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO...PAS CUMA TAU BUAT 'PAS'POT PEGI SYURGA UTK SEMUA PENGANUT AGAMA KEHKEHKEH