Ahad, 25 Julai 2010

BUSUKNYA HATI PUAK PAKATAN KEPADA ROSMAH!


Malam 19 Oktober 2006, Raja Petra pernah mengatakan sebagai malam Rosmah meletupkan Altantuya. Tapi lihatlah Rosmah dimana Ketika itu?


Oleh Satu Hala

Aku serius tak fahamlah nak cakap apa kekadang tu.

Sekarang dah macam jadi trend bodoh untuk memalukan Perdana Menteri dan isteri untuk melariskan protal berita atau blog tertentu.

Serius cakap, paling kerap jadi mangsa adalah Datin Seri Rosmah Mansor sebenarnya.

Bila dah takda idea, dah mati akal nak tambah visitor ke laman web masing-masing, maka mulalah buat berita-berita yang boleh memalukan pemimpin tertinggi negara.

Mulalah memperlekehkan orang sebagai kaedah terdesak untuk menarik perhatian banyak pihak.

Terbaru satu laporan oleh sebuah laman web (Free Malaysia Today).

Bayangkan, berita bertajuk Wives of elected reps told to ensure husbands do their jobs ada 17 perenggan.

Tapi cuma 8 perenggan yang menceritakan pesan Rosmah iaitu para isteri wakil rakyat perlu memastikan suami mereka benar-benar buat kerja membantu rakyat.

Murni la tu pesanan Rosmah.

Namun, anak haram wartawan yang tulis berita tu, untuk 9 perenggan seterusnya (lagi panjang daripada bahan berkaitan tajuk berita) menceritakan bagaimana Rosmah selepas memberikan ucapan dan turun pentas, jatuh terduduk ke atas lantai.

Penuh dramatik cerita tu...siap cakap hadirin yang ada menjerit dan buat suara terperanjat dan macam-macam lagilah.

Agaknya wartawan yang tulis berita tu mak bapak dia dulu pengarah filem pornografi kot. (filem blue lah tu). Itu sebab dia boleh 'terlebih' menghayati apa yang berlaku sebenarnya.

Siap cakap Rosmah marah gila dengan pengawal peribadi perempuan yang gagal nak capai tangan dia masa dia hendak turun pentas.

Wartawan nama Charlie Rudai (ala-ala pengarah filem lucah nama dia kan) bayangkan Rosmah teramat marah dengan pengawal peribadi dia.

Gayanya macam "habislah bodyguard Rosmah tu". Punyalah zalim Rosmah ni. Itulah yang cuba dizahirkan.

Memang hebatlah kan...daripada 17 perenggan, 9 perenggan diabadikan untuk memburukan Rosmah semata-mata.

Satu Hala ada sikit pelik lah kan.

Dalam era YouTube, Facebook, Blog dan sebagainya...dah berapa hari sekeping gambar atau video Rosmah jatuh terduduk tak terbit-terbit lagi.

Bertuah le dalam beratus orang yang hadir dalam Majlis di Kota Kinabalu, Sabah pada Ahad lalu tu, takda seorang pun yang ambik gambar atau video masa Rosmah jatuh tu.

Kalau betul la ada gambar Rosmah jatuh terduduk dan kemudian mengamuk, dah tentu meriah laman-laman web terutama pembangkang mainkan cerita tu.

Asal dapat menghina Najib atau Rosmah, anjing-anjing tiga suku pro pembangkang mesti bersorak maut punya.

Ni dah berapa hari dah...tak nampak apa pun....

So Satu Hala pun risiklah dengan kawan-kawan media di Sabah dan KL.

Yang di Sabah beritahu, memang Rosmah ada goyang sikitlah masa nak turun tu, macam tergelincir sikit, tapi tidaklah sampai ke tahap jatuh terduduk atau tersembam.

Diaorang cakap pengawal peribadi Rosmah sempat pegang tangan bos dia dan takda pun Rosmah marah-marah sesiapa.

Kawan di KL pulak bagitahu, pengawal peribadi terbabit, Lans Korporal Nurhidayah Othman elok aje masih keje dengan Rosmah.

Takda pun dia kena tukar ke apa.

Semalam dia siap temankan Rosmah ke satu majlis di Hotel Istana, program anugerah kepada Najib oleh Malaysia Institute of Management.

Takda apa masalah pun...takda kena pecat pun.

Kalau baca tulisan Charlie Rudai tu....gerun siot. Hakikatnya lain.

Tapi itulah halnya....terlalu banyak cerita-cerita sensasi yang diwujudkan terhadap Najib dan Rosmah....masyarakat pulak memang suka baca benda-benda macam tu menyebabkan portal-portal cap ayam yang dah abis modal makin galak menyiarkan berita seumpama itu.

Hampeh!!!

Sumber Malaysia-Instinct

P/s: kalau dah kepala kencing berdiri, anak buah dah confirm kencing berlari.

MctHeory:
Bodoh! punya botak RPK, sebab ko la semua fitnah ni terjadi.

4 ulasan:

Anak Dedap berkata...

Biasa lah puak pembangkang benda besar jarum pun boleh jadi besar besi.Tak dapat tanduk telinga di pulas janji hati puas. Anjing kalau dah biasa makan tahi tak makan cium pun jadi. Itu sifat mereka apa nak hairan.

lord ried berkata...

ALOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU........

HEBATNYA SEMAH KATIK NI DIA BULIH CERAIKAN LAKI DIA FARID ISMATH EMIR......SABIK MENGGATAI NAK NIKAH YANG NAJIB.

WANITA PERTAMA MALAYSIA YANG BERANI.TERLAJAK BERANI SAMPAI BULIH PELUK SHAH RUHK KHAN. WHIIIIIIIHHHHHHHH GLKKKKK GLKKKKKK GELI GELEMAN LA SHAH RUKH KHAN DI PELUK SI TUA GATAI TU.

SEMAH NI INGAT SHAH RUKH KHAN STIM KA.......PELIAQ KEGHAH MAU JADI LEMBEK BEB.

he he he
kalu gatai tosah dok peluk budak la......

Tanpa Nama berkata...

KEHKEHKEH LOK MENGAMOK LAGI!..DIA INGT DIA PUN X SUKE KAT BINI AZMIN YG MEN KAYU SPLOH NGAN SI PELIWAT TU BRO. SIAP ADE ZURIAT TU LG! HUHUHUHU..TERERR BOS LOK MMG HEBAK!..FIRST KLASSSS!!! KEHKEHKEHKEH

ERR JGN MARE LOK!..BUAH BOS LU GATAL SGT!..NK KENE POTONG TUU! >|D

Wargamas berkata...

Salam,

Sebenarnya bukti bergambar Rosmah yang saudara paparkan di atas sekali bukanlah bukti terbaru. Ia telah pun didedahkan pada bulan Oktober tahun lepas di blog Unspinners di sini, blog Alizul di sini, dan Malaysia Instinct di sini.

Namun, bagus juga dipaparkan semula supaya kita tidak terus terpengaruh dengan fitnah pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab.

Perhatikan juga, sehingga kini dua orang yang dulu heboh mewar-warkan cerita ini, iaitu Anwar Ibrahim dan Raja Petra (RPK), masih belum lagi memberi jawapan mereka kepada bukti ini. Amat menyakitkan hati bila kita lihat kedua-duanya masih bebas dengan pembohongan mereka.