Rabu, 14 Julai 2010

ISU PASIR: DR LO' LO' (PAS) SUDAH JADI MAKIN BEBAL!

Apabila Berhujah tidak mengunakan otak!


UNTA BELANG

Zaman Ahli Parlimen hanya perlu pandai cakap saja sudah berlalu. Dulu bolehlah menjerit sesuka hati, menghentam sesuka hati...tapi sekarang zaman dah berubah. Apa yang dibahas, dirakam CCTV, kalau akhbar tak lapor, televisyen yang akan lapor. Kalau televisyen tak lapor, internet akan ambil peranan.

Tak cukup dalam portal, ia akan dilapor dalam blog. Tak cukup dalam blog, ia akan dilapor dalam Facebook, tak cukup Facebook, Twitter akan 'flash'

Malangnya masih ada Ahli Parlimen yang lupa perubahan ini, masih nak bercakap walaupun dia sendiri tak tahu apa yang dia cakapkan, hujahkan, bahaskan.

Inilah yang terjadi dalam perbahasan di Parlimen semalam apabila Ahli Parlimen Titiwangsa (Pas) Dr. Lo'Lo' Mohamad Ghazali telah memalukan dirinya sendiri, dan secara tak langsung parti politik yang diwakilinya, apabila menyalahkan Pasukan Gerakan Am, sebuah cawangan dalam PDRM berhubung kes kecurian pasir di Selangor.

Unta Belang faham, Dr. Lo'lo mungkin rasa ribuan anggota PGA yang ada sekarang cuma duduk goyang kaki, sekadar mengawal bangunan kedutaan asing dan mengawal kawasan sempadan.

Mungkin sebab itu dia menyalahkan kerajaan pusat kerana enggan menugaskan anggota-anggota PGA ini untuk mengawal agar tiada pihak yang tidak bertanggung jawab mencuri pasir di Selangor.

Pendek kata, dia nak anggota-anggota PGA yang ada tu pergi jaga lombonglah.

Tetapi Dr. Lo'lo lupa perkara ini bukan semudah seperti mana yang kita ucapkan. Akhirnya 'free-free' hujahnya dimatikan begitu saja oleh Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Datuk Seri Douglas Uggah Embas.

Berdasarkan laporan, pada mulanya Dr. Lo' Lo' dilihat seperti cuba memberikan bola tanggung untuk disambut oleh Ahli-ahli Parlimen daripada pembangkang lain dengan mencelah bertanyakan Douglas mengenai siapa sebenarnya yang berkuasa dalam pengeluaran permit pasir.

"Saya hendak tanya siapa sebenarnya yang berkuasa mengeluarkan permit korek pasir di Selangor?," soalnya.

Ia lantas dijawab oleh Douglas: "Pihak yang berkuasa mengeluarkan permit pasir ialah kerajaan negeri manakala pengawal dan pemantaunya juga adalah kerajaan negeri, jadi dalam kes Selangor kerajaan negerilah yang bertanggungjawab."

Lo' Lo' yang tidak berpuas hati dengan jawapan itu sebaliknya bertanya lagi: "Penguatkuasaannya pula siapa yang berkuasa, Pasukan Gerakan Am dan polis, apa yang mereka buat?,".

Jawab Douglas: "Penguatkuasaan juga kuasa kerajaan negeri." Lantas terus mendiamkan Lo' Lo'.

Dan untuk memastikan Dr. Lo'lo tidak lalok (mamai cakap orang utara), Unta Belang nak ingatkan sekali pada beliau mengenai isu pasir ini.

PERMIT PASIR ADALAH KUASA KERAJAAN NEGERI

PEMANTAUNYA ADALAH KERAJAAN NEGERI

PENGUATKUASAANNYA JUGA ADALAH DIBAWAH KUASA KERAJAAN NEGERI...BUKAN KERAJAAN PUSATTTTT!!!!!!!!!!!!

Jadi apa kejadahnya Dr. Lo'lo nak salah polis dalam hal ini????

Kepada pengundi-pengundi di Titiwangsa, Unta Belang harap timbang-timbanglah balik kalau rasa masih nak Dr. Lo'lo jadi wakil rakyat mereka dalam pilihanraya akan datang

Jangan bagi malu orang kampung.

Tak salah kalau nak doktor perubatan jadi wakil rakyat, tapi janganlah hanya baca buku kesihatan saja, kenalah tengok juga buku undang-undang sedikit sebanyak, kalau tak reti tak salah minta pandangan orang yang lebih arif.

Jadilah seperti Dr. Mahathir, walaupun asalnya doktor perubatan, namun beliau tidak pernah jemu belajar dan membaca kerana ini penting terutama bila berbahas di Parlimen.

Rasanya Dr. Lo'lo mendapat pengajaran paling berguna di Parlimen hari ini.

Sekaligus kita pun dapat pengajaran yang sama....iaitu, rupa-rupanya TAK CERDIK juga wakil rakyat dari Pas ini.

Harap-harap dia janganlah ulangi kebodohan yang sama di masa akan datang

Sekali salah orang boleh kata bodoh, tapi kalau dua kali pun salah juga, itu orang panggil BAGHAL!

Sampai sekarang isu curi pasir di Selangor masih belum selesai, malah makin bertambah-tambah. Apakah ini kelemahan utama kerajaan Pakatan Selangor? terkini: Gambar ini menunjukkan berpuluh lori masih lagi menunggu untuk memunggah pasir di Hulu Langat - utusan.






Malaysian Instict

MctHeory:
Pas bila bersama dengan puak pakatan ni, memang bebal pun. Kebodohan mereka tak dapat diselindung lagi.

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Itulah iq sebenar si lalok ni. Cube pk, iq dia tahap camtu, pengikut dier? lagilah sengal. Orang kulim kata.. bodoh piang. Padan la kedah makin teruk, kelantan tak elok2... rupanya giniler mentaliti amPas...

Tanpa Nama berkata...

umNgOk sial.. tah tah.. umNgOk ni yang dalang mencuri pasir. Bodoh punya umNgOk!

Tanpa Nama berkata...

AKU FIKIR2 LAH, KERJA KOREK PASIR NI MUNGKIN SABOTAJ UMNO KOT...SEBAB NAK MALUKAN KERAJAAN NEGERI SELANGOR JER...AKU FIKIR SEMUA NI KERJA TOYO KOT...SEBAB SKANG NI MEDIA UMNO (YG DIBENARKAN MENGHASUT DAN MEMFITNAH) DAN TOYO BUKAN MAIN LAGI HEBAT BERKOKOK.....SEMUANYA MENJADI TANDATANYA.....HA...HA..HA...

UMNO NI BUKAN LEH CAYA....

budakPenang berkata...

erm,umno bukan leh pcaya...DAP anjing tu hangpa pecaya pulak..penyokong PR hgpa p la isap DAP punya ramai2...

Cencaluk berkata...

Kalau nak kat bodoh memang bodoh pun si Anom 9:29 dan 9:32 ni.

Apan nak buat kalau dah otak tersekat dengan duit haram macam tu le kenyataan yang boleh dikeluarkan.

Tak hairanlah kalau dah banyak sangat makan duit haram sampai akal tak dapat berfungsi dengan baik itulah balasan dari ALLAH kerana selalu memfitnah dan mencaci orang lain.

PR ni, kalau dah terantuk bukannya nak mendongak dan lihat apa yang dihantukkannya tapi makin dihantuk kepada di sampai jadi bodoh tahap kritikal.

Pasir kalau sebutir masih boleh disorok lagi tapi kalau dah sebesar kawasan Masjid Shah Alam nak tutup cam mana kenalah tunding jari salahkan orang lain tak gitu?

Esok-esok kalau anak kau lahir dan cacat hasil dari makan wang haram salahkan juga kat UMNO kerana semua yang berlaku kat PR adalah kesalahan UMNO. Dasar menteliti tahap beruk mak yeh.

Tanpa Nama berkata...

Bodoh piang betul la mangkuk2 anon kat atas ni... klu la umno yg punye keje sume ni, diorg dalang sebalik kegiatan kecurian pasir ni, so ape gune power yg ade kt kerajaan negeri tu? pegi la ambik tindakan dengan segera...ini idak, mcm2 dolak dalik kerajaan PR ni dalam kes curi pasir ni.mcm nk taknak je ambik tindakan... so dr situ la org tau sape dalang sebenarnye... betul la... dari pemimpin sampai ahli2 puak2 PR ni bodoh2 belaka piang.....

Bekas Tentera berkata...

Aku ingat Dr Lo'lo saja bodoh tapi bila baca komentar puak PAS yang guna nick "Tanpa Nama" rupa rupanya baru aku faham memang puak pas bukan setakat bodoh tapi bahalul..
Permit pengeluaran pasir tu dikeluarkan oleh Kerajaan Negeri dan jadi tanggungjawab kerajaan negeri untuk pantau dan menguatkuasa melalui anggota pihak berkuasa tempatan (PBT) bukannya pihak polis atau tentera...melainkan kerajaan negeri tak boleh kawal dan minta pertolongan pengawasan dari pihak PDRM atau tentera.... hapa punya bahalul orang pas nih... jawatan doktor... hal senang pun tak boleh nak pikir tu la banyak baham duit haram... hierarki kerajaan negeri pun tak faham...bodoh punya orang

Miak Bujat berkata...

Aku tgk berita tv Dr. Lolo' tanya soalan macam tue... dia macam nak salahkan PGA,polis... selamba ajer Douglas jawab soalan dia... tanya soalan tanpa menyelidik dahulu... nampak sangat kebodohannya... aku yg tgk tv pun rasa malu... ada ahli parlimen macam tue...

Yang tuduh umno curi pasir lagi la bongok... kalau tau umno yang curi... naper tak ambik tindakan... mesti pkr dan pas akan menyalak siang malam... ini diam ajer... aku rasa geng2 dia yg buat... sebab tu lambat/tak berani nak ambik tindakan.

fami berkata...

Inilah contoh terbaik gaya pemikiran org2 Pas, kalau boleh lubang taik kat rumah tersumbat pun diaorg nak salahkan kerajaan pusat.Segala apa benda pun yg pincang bukan salah mereka, mereka seboleh2nya mencari jalan mudah, senang ckp mereka ni dlm denial syndrome.Sungguh selesa sampai tak mau berubah langsung.
org pas memang bodoh sebab tu tak maju2 asyik menkedarah hasil usaha org lain aje lepas tu tau kutuk aje. buat,bina,cipta org lain, dia dok goyang telur .....

Din berkata...

tp kita patut respek la Yb Dougles walaupun kafir tp dia tak gunakan kesempatan itu utk mempermain2kan Dr LoLo, korang bayangkanlah kalau soalan tersebut dapat kewakil Pas mau jenuh wakil BN kena kutuk kau2...