Jumaat, 9 Julai 2010

PAKATAN HARAM LEBIH SOKONG PENJENAYAH DARI POLIS!


Bodoh dan bebal! Itu perkataan yang patut diberikan kepada puak-puak Pakatan Haram. Dari dulu hingga sekarang, tak sudah-sudah menghentam Polis dengan pelbagai tohmahan yang jahat. Bila penjenayah kena tembak, mereka bising bagai nak rak. Tapi bila polis kena tembak, mereka langsung tiada perasaan, senyap dan sunyi. Apakah ini menunjukan bahawa mereka lebih menghormati penjenayah dari Polis?

Atau mungkin Pakatan mahu menubuhkan Polis sendiri? Sebab itu Pakatan tidak mahu mengiktiraf Polis Diraja Malaysia. Mereka sengaja mencari salah polis, jika ada pertempuran dan polis menembak penjenayah, mereka turut menyalahkan polis yang begitu berani menjalankan tugas. Apakah ini salah satu rancangan dan motif mereka untuk hilangkan kepercayaan rakyat Malaysia kepada PDRM?

Baca berita dari HaramKahdaily:

Sebanyak 26 parti politik dan pertubuhan masyarakat negeri Johor hari ini menyeru Kerajaan Barisan Nasional (BN) bertanggungjawab ke atas tindakan pihak polis melepaskan tembakan sesuka hati sehingga menyebabkan kehilangan beberapa nyawa rakyat negara ini.

Seruan itu dibuat dalam satu petisyen yang diserahkan oleh koordinator Suara Rakyat Malaysia (Suaram) kepada Ahli Parlimen Ipoh Timur, Lim Kit Siang di lobi parlimen untuk diserahkan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Ianya berikutan dua kes tembakan rambang secara berasingan yang berlaku di Johor masing-masing melibatkan kematian dua pemuda India dan seorang pemuda Melayu berusia 18 tahun.

Kit Siang selepas menerima petisyen itu, mempersoal keengganan kerajaan khususnya Kementerian Dalam Negeri (KDN) meminta maaf secara rasmi kepada keluarga mangsa, termasuk kes yang terbaru melibatkan remaja berusia 14 tahun, Aminulrashid Omar di Shah Alam.
- sambung baca sini.

Tentunya setiap tindakan PDRM bersebab. Bayangkanlah jika anda seorang polis, anda sedang membuat rondaan cegah jenayah, kemudian anda terjumpa dengan seorang yang kelakuannya amat pelik dan mencurigakan, anda mengarahkan orang yang disyaki berhenti untuk diperiksa, tiba-tiba suspek tersebut, menyerang anda dengan sebilah parang, apakah tindakan anda, semasa kelam kabut mempertahankan diri dan nyawa anda?

a- Cuba mengarahkan suspek supaya letakkan senjata.

b- Menyambut serangan tersebut dengan 'redha kerana ketentuan Tuhan'

c- Cuba melepaskan tembakan dibahagian kaki, kena 'aim' betul-betul kang tak kena.

d- Mempertahankan diri sambil melepaskan tembakan.

Mc ingat kalau polis tindakan polis berpandukan jawapan a, b, dan c, pasti polis terbabit dah mati ditetak oleh penjenayah. Hanya orang yang tak faham situasi saja yang selalu menyalahkan Polis. Perlu diingat polis juga manusia seperti kita, mereka juga tahu takut, mahu mempertahankan nyawa mereka. Tak ada manusia yang sanggup mati kena tetak semata-mata nak tembak kaki penjenayah dulu. Situasi penjenayah pula, sanggup buat apa untuk lepaskan diri, jadi faham-faham la, kalau polis tak bertindak, pasti nyawa mereka yang akan melayang.


Mc pernah mengikuti polis dalam operasi membenteras dadah dan kongsi gelap. Mc tahu betapa mengigilnya kaki bila diserang oleh penjenayah. Bila seseorang penjenayah itu menyerang polis, dia takkan fikir panjang, penjenayah terbabit akan buat apa saja untuk lepaskan diri. Polis pula, lebih bahaya kerana perlu memberi amaran kepada penjenayah, perlu memastikan penjenayah tidak bertindak membabi buta dengan menyerang orang awam dan hanya perlu bertindak mempertahankan diri selepas penjenayah bertindak keatasnya.


Betapa susahnya menjadi seorang polis. Sudahla kerjanya bergadai nyawa untuk negara, dituduh pula dengan tohmahan yang pelbagai. Polis bukan minta untuk disanjung, cuma nak dihargai atas pengorbanan mereka selama ini. Mc cadangkan, supaya polis membenarkan wakil pemimpin Pakatan mengikut operasi Polis, supaya mereka tahu bagaimana pahit getir dan susahnya menjadi seorang anggota Polis.


Mc tahu, bukan semua Polis baik. Tapi dalam 50,000 anggota Polis, bukan semuanya jahat. Ramai yang masih ikhlas untuk mempertahankan negara. Cuma ada sebilangan anggota polis sahaja yang tak sedar diri hingga membusukkan nama PDRM dengan gejala rasuah dan salahlaku. Harap pihak atasan PDRM dapat memantau semua ini. Kembalikan keyakinan rakyat kepada pihak Polis. Jangan beri peluang kepada pembangkang mengunakan isu Polis untuk menghentam kerajaan Pusat.


Agaknya.. puak-puak pembangkang yang dok menghentam Polis kata polis jahat, polis zalim dan macam-macam tu, bila rumahnya kena rompak. Agak-agak siapa yang dia hubungi untuk membuat laporan dan mengadu dahulu? Takkan nak panggil Unit Amal untuk menangkap pencuri kot? Takkan pula nak panggil RELA? Nak atau tidak, dia mesti laporankan kepada Polis. Tak tahula lepas ni, kalau geng Pakatan nak panggil penjenayah yang jaga rumah mereka. Kan mereka tak percayakan Polis, pergi la panggil penjenayah tangkap perompak tu.


Sebenarnya puak-puak ni hanya cari isu untuk hentam polis dan kerajaan je. Diorang bukan peduli pun apa jadi pada rakyat. Apa yang mereka mahu hanyalah menang kerusi adun dan parlimen. Caranya ialah, menganggu gugat sistem kehakiman dan polis dengan mengurangkan keyakinan rakyat terhadap dua-dua institusi, semata-mata mahu melemahkan kerajaan, seterusnya biarkan negara huru-hara kerana terpedaya dengan dakyah sesat mereka.


MctHeory:

Usung Kit Siang dan N.ajis bawak pi ikut operasi Polis, agak-agaknya dua-dua orang tua ni, mati keras la kot kerana takut kena tembak dengan penjenayah!.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..BTUL APA YG BRO ULAS. PUAK GROMBOLAN NI SAJE NK CARI POINT MEMBURUK2KN IMEJ SANG SAKA BIRU. MEREKA SANGGUP MENGADAI NYAWA NK JAGA KETENTERAMAN MEREKA JUGAK TP NMPKNYA KHIDMAT MEREKA DI PANDANG SERONG HANYA KERANA BEBERAPA KERAT ANGGOTA SAJE YG X BERDISIPLIN. HERAN JUGAK KNP BILA ADA KES YG MEMBABITKAN KESILAPANANGGOTA POLIS MEREKA CPAT2 MELATAH TP KLU ADA PULAK ANGGOTA POLIS YG MAUT KETIKA MENJLNKAN TUGAS LANGSUNG X DI PANDANG???..DASAR HIPOKRIT!..HARKK PTUIHH!!

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

puak samseng memang begitu. sape lah pakatan tanpa samseng

JenGLoT

Unknown berkata...

tak perlu minta maaf , kalau DAP yang suruh minta maaf , boleh blah ...jgn layan ,

siapa DAP ? tak lebih dari seekor anjing kurap yang menyalak tak henti dek kerana gatal sakit kurap ,

benar , dalam setandan pisang tdk semuanya baik , tapi juga dlm setandan pisang tdk semuanya busuk ,

baiknya pihak PDRM jangan buat siasatan sekiranya rumah orang DAP dipecah pencuri , kalau rumah cina kena rompak , polis tdk perlu datang bantu , kalau cina mati kena bunuh sekalipun , polis tdk payah sibuk buat itu ini , biarkan ..
mungkin hanya dengan cara begini DAP akan memahami siapa PDRM ,

DAP itu agen komunis , malah komunis alaf baru , setiap tindakan mereka bukan saja2 tapi ada maksud yg tersirat , menghentam dan menyerang institusi kepolisan negara adalah salah satu agenda mereka ,sebagaimana mereka menyerang institusi Raja2 Melayu , agama melayu , tulisan Jawi , laungan azan , hak istimewa bangsa melayu dan sebagainya ,

ini baru langkah pertama DAP , langkah seterusnya iaitu peringkat kedua akan dilaksanakan ..kalau tak percaya tunggu dan lihat ,

pemudaumnosokmo berkata...

PDRM, Polis Di Raja Malaysia... Siapa yang memulakan isu menyalahkan pihak polis... Sama-sama kita fikirkan apa agenda tersembunyi mereka... Tahniah pihak PDRM kerana menjalankan tugas dengan penuh jujur dan didikasi.. pedulikan apa pakatan haram haprak nak kata, kerena mereka hanya tahu meruntuhkan apa yang telah terbina sejak sekian lama