Jumaat, 9 Julai 2010

GUAN ENG SEBAT DUIT ZAKAT!

"Nik, kayu ni kalau jolok belakang sakit nih" kata Guan eng. "huh! Mu bagi kok nuar tokse aku" jawab N.ajis.

Ya habibi! peluk la, peluk la..ana sapu semua duit zakat la

Seorang rakan yang bekerja di pejabat agama Pulau Pinang melaporkan, sejumlah besar borang permohonan telah diterima sepanjang dua tahun Pakatan Rakyat mentadbir Pulau Pinang dengan ketuanya, 'umar abdul aziz ibni PAS'.Penambahan jumlah borang tersebut meningkat lebih 300% sebelum kejatuhan BN di Pulau Pinang.

Borang-borang permohonan yang bertimbun itu datangnya daripada asnaf ke-9 yang diwujudkan atas 'PERINTAH PR'. Golongan bukan Islam dilaporkan cuba mengambil kesempatan untuk mendapatkan bahagian di dalam pembahagian zakat.

Ada hantu di dalam pentadbiran Pakatan Rakyat yang cuba menjadikan zakat dan baitulmal sebagai modal politik mereka. Sama seperti kalimah Dzat Wajibalwujud yang cuba disamaratakan penggunaannya kepada bukan Islam, zakat dan baitulmal juga nampaknya tidak berbeza.

Bukti tertera pada timbunan borang dari kalangan bukan Islam untuk mendapatkan duit zakat. Dan dengar ceritanya, baitulmal menjadi tempat yang paling direbuti oleh MELAYU-MELAYU PKR, PAS dan UMNO bagi tujuan menfaraidkan kutipan yang ada.

Nampaknya menang PR bukan mengikut reformasi yang mereka katakan, sebaliknya yang direformasikan adalah pengaliran duit golongan yang berhak terima kepada golongan yang menang pilihanraya... Macam juga di Kedah, apabila duit zakat diagih-agihkan kepada MMK sebagai duit hari raya dengan penuh meriah, bukannya kepada 8 asnaf yang telah ditentukan oleh Allah Taala...

Itulah baru namanya kemajuan! Menjadi betul Reformasi Rom di hati 'so-called' orang Islam di Tanah Melayu nih.

Sumber Flying Kick

Artikel ini juga pernah dipost oleh Unspinner.

MctHeory:
Baguih la sangat.. Ini yang dituntut oleh Pas dalam perjuangan depa dengan Dap. Inilah yang dibangga-bangga oleh N.ajis, Apa ada bagi habih, kalau boleh, yang dalam seluaq pun nak bagi juga. Dosa besar ni..Masyallah..

Tiada ulasan: