Isnin, 12 Julai 2010

UMNO PJS BERPECAH? BANYAK MASALAHNYA!




Semalam Pemangku Ketua UMNO PJS telah mengakui bahawa ada pepecahan didalam UMNO PJS. Ucapan pengakuan Datuk Hanipuddin dibuat didepan 300 perwakilan yang menghadiri mesyuarat perwakilan bahagian tersebut.

Pemangku ketua Umno Petaling Jaya Selatan Datuk Hanipuddin Raja Nong Chik mengakui masih wujudnya pepecahan ahlinya di peringkat akar umbi di bahagian tersebut. "Saya melawat beberapa cawangan Umno, ada pepecahan sesama kita telah saya rasai," katanya ketika menyampaikan ucapan aluan di mesyuarat perwakilan Umno bahagian itu hari ini.

Lebih 300 perwakilan menghadiri mesyuarat tersebut yang oleh Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Musa Aman yang juga ketua menteri Sabah.

Menurut Hanipuddin, perpaduan sesama ahli umno penting untuk mewujudkan satu pasukan yang disegani bagi merampas semula negeri Selangor dalam pilihan raya umum akan datang.

"Kita jangan saling benci-membenci dan hasad dengki sesama kita.

"Sakit hati, dengki dan dendam perlu dibuang jauh-jauh untuk kita rapatkan barisan menghadapi pilihan raya umum akan datang," katanya.

Menurutnya sebelum pilihan raya umum lalu, Umno dan BN menguasai parliman Petaling Jaya Selatan dan DUN Taman Medan. Sebelum tersungkur ditangan PKR pada PRU yang lepas. Pasal apa tersungkur? Nanti kita cerita.

Untuk makluman pembaca, selepas Datuk Zahar Hashim (bekas ketua UMNO PJS) dan konco-konconya keluar UMNO PJS dan menyertai Pas. UMNO PJS ni dah macam hilang hala tuju. Aktiviti pun tak banyak, mungkin sistem organisasi PJS dah terjejas disebabkan banyak orang kuatnya yang dah keluar. Datuk Zahar ni pun keluar UMNO dulu disebabkan peruntukkan juga. Almaklumlahh.. dulu dok dapat peruntukkan banyak, bila kalah je terus kena potong dapat sikit. Tak puas hati terus keluar parti.

Itu cerita lepas dah kalah. Masa sebelum kalah, UMNO dan BN kat PJS mana ada buat kerja. Jaga rakyat? Banyak benda yang mereka tak buat, turun padang? Ada la kot sekali sekala. Sebab tu bila kalah mereka rasa bersalah sangat. Sebagai denda, kena la potong peruntukkan. Ramai sangat orang tak puas hati dengan UMNO PJS masa dulu, tapi kita nak kata apa? Kita orang bawah, bak mentimun dengan durian, gelek kena, digelek pun kena.

Ingatkan bila dah kalah, UMNO PJS nak susun strategi nak bangun balik. Tapi sampai sekarang tak nampak 'rupa' jalan UMNO PJS nak bangun. Nak salah siapa?. Mungkinkah pemimpin cawangan yang terpilih takut nak dekati rakyat? Maklumlah kat Taman Medan, Taman Manja sekarang ni ramai sangat penyokong sakai Pas, takut kena hentak ke apa ke. Kalau takut kenapa la pegang jawatan atau masih sibuk dengan 'bisnes' masing-masing?

Kalau macam ni la, jangan harap PJS nak dapat balik kat UMNO. Bermimpi aje la.. Hmm.. Kang taip lebih-lebih kena 'sound' pula. Mc cuma menegur, bukan nak menghentam, supaya UMNO PJS bangun dan susunkan strategi untuk mendampingi rakyat, bukan biarkan rakyat tertanya-tanya, apakah UMNO masih wujud di Petaling Jaya Selatan atau hanya tinggal papan tanda saja.

Sumber Bernama

MctHeory:
Marah-marah sayang namanya!

2 ulasan:

lord ried berkata...

ALOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU.....

PETANDA AWAI UMNO( PARTI BEWAK ) AKAN HANCUQ JADI TAIIIIIIIIIIIIIK.

he he he gurau ngan...bewak pon, bewak laaaaaaaaaaaaaa.

Tanpa Nama berkata...

Lord Ried bangkai PR!