Isnin, 30 Ogos 2010

APABILA SI BODOH NAK BERLAGAK HERO! Mahfuz Bean lagi?


KUALA LUMPUR, 29 Ogos — PAS mengkaji tindakan undang-undang terhadap Utusan Malaysia dan pihak-pihak terbabit termasuk Majlis Agama Islam Selangor (Mais) berhubung isu kontroversi kunjungan Ahli Parlimen Serdang Teo Nie Ching ke Surau Al-Huda, Kajang.

Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar (gambar) berkata laporan akhbar arus perdana itu yang mengatakan Teo memberikan bantuan kepada ahli PAS di surau tersebut adalah satu penipuan dan fitnah yang sengaja diperbesarkan.
- MalaysianInsider

Mahpus Bean telah puas agaknya memegang watak menjadi pelawak. Sebab itulah dia kini mahu menjadi hero pula bagi episod sinetron PAS yang kini sedang hangat di pasaran berjudul "DAPig..., mimbarku mimbarmu jua..".

Dalam sinetron terbaru ini, Mahpus yang diberi tanggungjawab sebagai hero untuk membela seorang perempuan kafir yang berkebaya ketat pendek serta tak bertudung berceramah disebelah mimbar surau. Personaliti Mahpus yang ala-ala bangang itu amat sesuai sekali dengan watak hero cap ayam dalam episod terbitan Tok Guru Production kali ini.

Perempuan kafir tersebut yang juga merupakan ahli politik dari parti komunis telah menimbulkan kemarahan masyarakat sekitar akibat kebebalan Jawatankuasa Surau tempat dia berceramah. Malah, Sultan pun murka juga dengan keletah perempuan kafir ini.

Apabila keadaan menjadi semakin tak terkawal, ketika inilah muncul Mahpus yang mengugut untuk menyaman semua pihak yang marah kepada perempuan kafir tersebut. Dengan gaya poyo dan juga skemanya, lakonan mantop Mahpus pasti membolehkan dia bakal meraih anugerah pelakon lelaki terbangang pada tahun ini.

Cuma agak menghampakan kerana Mahpus Bean telah terlupa untuk menyenaraikan nama Sultan sekali didalam list samannya. Bukankah Sultan juga telah murka kepada perempuan kafir yang menjadi pujaan hati Mahpus Bean tersebut? Ini merupakan anti klimaks dari Mahpus Bean.

Namun yang pasti, Mahpus Bean telah membuktikan dirinya adalah seorang yang amat versatile kerana mampu membawakan apa sahaja watak yang diberikan padanya. Sebut saja apa watak yang Mahpus tak pernah bawa.., pencacai? barua? kaki ampu? kaki jilat? pak lawak? orang gila? pak angguk? hang kebun? Semuanya Mahpus pernah lakonkan dengan begitu bersahaja sekali.

Kini cubaan Mahpus Bean untuk menjadi hero pula bakal menggerunkan semua hero-hero tua didalam dunia perfileman negara. Selepas ini, sebut saja nama Mahpus Bean, pasti berdiri bulu ketiak Rosyiam Nur, Azhari Suleyman, Jalaldin Husin dan beberapa hero tua lagi.

Semuanya terkesima dengan kehebatan lakonan Mahpus yang bertaraf bodoh melantun-lantun berkategori 18XXX nya. Bukan semua boleh jadi melantun-lantun macam Mahpus Bean tauu.... Bakat semula jadi tuuuu....

Media Permatang Pauh

MctHeory:
Kah Kah Kah.. takdak muka lain ka, asyik muka keling pecah rumah ni ja nak jadi hero..kah kah kah...

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

muahahahahaha lawak lawak!!..best bro!

Tanpa Nama berkata...

mahput memang 'BUNGUL'...

Tanpa Nama berkata...

hahahahahahaha!!!!

Tanpa Nama berkata...

pulak dah nak spin ,salahkan utusan,apa punya org ni...