Sabtu, 28 Ogos 2010

KRISIS PKR DI SABAH! ANWAR DIHALAU! Huihh.. ye ke?


Krisis PKR Sabah semakin meruncing. Naib Presiden PKR, Jeffrey Kitingan yang dianggap antara orang yang paling berkuasa di Sabah, terutama di kalangan kaum Kadazan-Murut yang menjadi komuniti majoriti di negeri tersebut, menuduh Anwar Ibrahim sebagai punca masalah PKR di Sabah. (Free Malaysia Today).

Uikkk... dalam duk gah mencanangkan kepada dunia yang PKR adalah sebuah parti hebat, parti ternama, parti yang menyatukan semua kaum dalam satu saf, manakala Ketua Umumnya pula adalah orang yang berjaya merangkumkan PAS yang sifatnya Islam dan DAP yang sifatnya yang anti Melayu-Islam dalam satu Pakatan. Masakan Anwar Ibrahim gagal di Sabah? Sedangkan sewaktu di dalam UMNO dahulu, Sabah adalah lubuk kuasanya yang ulung... mungkin sebahagian daripada anda yang dewasa pada pertengahan 80-an ingat bagaimana kuasa di Sabah berjaya menjatuhkan Ghaffar Baba dan menaikkan Anwar Ibrahim di persada UMNO?

Jeffrey Kitingan dikatakan tidak membenarkan Anwar datang ke Sabah. Malah lawatan Anwar Ibrahim ke beberapa daerah bagi mendapatkan undian dan sokongan daripada masyarakat setempat juga, dikatakan telah dibatalkan.

Anwar 'The Magnificient' dihalau dan tidak dibenarkan masuk Sabah?

Isyyyy... macam tak percaya plak... bila pulak kerajaan Malaysia nak ambil pendekatan Jeffrey Kitingan?

Flying Kick

Patut kena bagi Jeffrey Kitingan jadi menteri KDN la. Sebab dia punya tindakan dahsyat giler. Selama ni mana ada orang berani gugat Anwar. Kerajaan Malaysia jangan cakap la, langsung tak berani kacau Anwar. Mc respect lu la Jeffrey, lu memang dahsyat la.

MctHeory:
Anwar?? Humban je ke laut! Buat semak Malaysia!

Tiada ulasan: