Sabtu, 7 Ogos 2010

PANAS! ANWAR BAKAL JADI PUNAISIHAT DI PULAU PINANG?

Di dalam kekalutan yang melanda pentadbiran Lim uan Eng dan DAP di P.Pinang, sudah timbul suara-suara dari dalam PKR sendiri supaya Anwar Ibrahim dipanggil pulang dari Selangor dan menjadi Penasihat Negeri di negeri kelahirannya sendiri.

MPP diberitahu bahawa cadangan ini disokong kuat oleh PAS negeri yang semakin tertekan dengan kelakuan DAP dan pentadbiran Lim Guan Eng yang langsung tak mengambil berat tentang maruah serta hak orang melayu di P.Pinang.

Kata sumber dalaman tersebut, wakil-wakil PKR dan PAS langsung tak dapat menjawab isu-isu tentang maruah serta hak melayu yang bertubi-tubi diajukan kepada mereka oleh kebanyakan masyarakat yang bimbangkan nasib serta masa depan mereka dibawah pentadbiran DAP negeri.

Maka sebab itulah cadangan ini timbul dari kalangan orang kuat PKR P.Pinang supaya Anwar lebih menumpukan kepada negerinya sendiri dan menasihatkan kepimpinan kerajaan negeri DAP.

Alasan mereka, Anwar adalah Ahli Parlimen Permatang Pauh dan kerjaya politiknya dihidupkan kembali oleh masyarakat di Permatang Pauh. Jadi tak salah jika Anwar pulang menguatkan negerinya sendiri.

Senario baru ini telah membuktikan bahawa wakil-wakil PKR dan PAS sendiri tak bersetuju dengan pentadbiran Lim Guan Eng serta DAP yang menindas bangsa melayu di P.Pinang. Tetapi seperti biasa, mereka takut untuk meluahkannya kerana telor-telor mereka sedang dipicit oleh parti saki baki komunis tersebut.

Rakyat negeri P.Pinang khususnya bangsa melayu dan kaum india juga semakin menolak gaya pemerintahan kurang ajar DAP dan Lim Guan Eng. Hanya kaum cina sahaja yang masih menyokong Ketua Menteri chauvinist ini diatas dasar perkauman. Ini bukan sesuatu yang menghairankan kerana undi kaum cina lah DAP berjaya bertapak di P.Pinang.

Sebenarnya pemerintahan DAP dan juga Lim Guan Eng di P.Pinang kini umpama berada di ambang kemusnahan. Imej PEMBOHONG telah melekat pada Ketua Menteri bekas banduan ini hinggakan kanak-kanak sekolah pun tahu bahawa Cina bermata sepet dan berambut sikat tepi ini memang kaki PEMBOHONG tegar !

Jadi, eloklah jika cadangan dari PKR untuk membawa pulang hero liwat mereka iaitu Anwar Ibrahim kembali ke P.Pinang sebagai penasihat negeri.

Karier politik Anwar kembali bernafas atas sokongan dari Permatang Pauh sebelum ini, dan kemusnahan karier politiknya juga bakal ditentukan oleh Permatang Pauh juga pada PRU13 nanti. Tak percaya ?? Kita tunggguuuuuu....

Unit Media Permatang pauh

MctHeory:
FuuYYoo.. dahsyat ni.. biar betul ni..

Tiada ulasan: