Jumaat, 27 Ogos 2010

PANAS! SIAPAKAH DALANG DISEBALIK ISU MALAYSIA DAN INDONESIA!



Kalau di tanya siapa yang gembira dengan hubungan tegang antara Malaysia dan Indonesia hari ini, orang itu sudah tentu Anwar Ibrahim.

Anwar selalu mendewakan Indonesia dengan mengatakan negara tersebutlah negara Demokrasi sebenarnya, seolah semua yang ada di Indonesia semuanya hebat segalanya, gara-gara perjuangan rakan-rakannya seperti Abdulrahman Wahid dan Amin Rais mencapai kemuncaknya.
Indonesia pasca reformasi 1998 menyaksikan industri media tidak lagi mampu dikawal oleh pemerintah Inodonesia atas faktor kebebasan bersuara, George Soros sewaktu tahun2 awal ledakan reformasi telah membawa masuk dana yang besar beratus juta untuk menguasai dunia media di Indonesia sehingga menyaksikan beliau membiyai salah satu satelit yang digunakan oleh banyak stesen TV di Indonesia.
Kuasa media Asia yang berpangkalan di Singapura dan Hong Kong juga dari sehari ke sehari telah mula menguasai kepentingan dalam stesen televisyen dan industry akhbar negara tersebut. AKhirnya kini telah menyaksikan kebanyakan stesen TV di Negara tersebut dimiliki oleh pengamal media luar yang ada kaitan dengan kepentingan Soros ataupun Rupert Mudorch.
Dan sejak itu juga kita menyaksikan media Indonesia seringkali cuba membakar hubungan antara Malaysia dan Indonesia.

Benda yang kecil dihangatkan, perkara yang sepatutnya boleh diselesaikan di heret hingga dipolitikkan dan menyebabkan kedua Negara menjadi rengang. Itulah kejayaan musuh kepada Malaysia dan Indonesia, yang sudah pastinya tersenyum lebar kerana dua Negara serumpun itu terperangkap dengan mainan ciptaan mereka.

Harus di akui juga media yang dikuasai oleh syarikat dari Singapura dan rangkaian Soros juga selalu mewujdukan persepsi terhadap kedua Negara. Sifatmedia ini tidak ubah seperti peranan AL jazera di Negara Timur Tengah yang memainkan peranan sehingga - mewujudkan pelbagai isu dan memecahbelahkan negara arab.


Cuba perhatikan corak pemberitaan di akhbar RIMANESW jelas cuba memprovokasi Malaysia dan pada masa yang sama cuba memberikan imej yang baik kepada Nurul Izah ekoran isu mencemarkan nama negara berkaitan tuduhan liar ke atas Kapal Selam milik ATM. Bukanlah ini jelas membuktikan media Indonesia cuba campur tangan politik Malaysia.

Sebelum terletusnya isu antara Malaysia dan Indonesia ini, Anwar telah mengarahkan Nurul Izah dan Nik Nazmi ke Jakarta Indonesia.

Di Indonesia dikatakan Nurul Izah sempat mengadakan perjumpaan dengan media Kompas, Rimanews dan juga Jakarta Globe.

Di Jakarta Globe Nurul dan Nazmi berjumpa dengan anak pemilik kepada akhbar tersebut, iaitu John Riady yang mewarisi kekayaan daripada ayah dan Datuknya James Riady dan Mochtar Riady dari kumpulan Lipo Bank.

Lippo bank pernah didapati bersalah oleh kerajaan Amerika Syarikat suatu ketika dahulu kerana pernah menyumbang kewangan berpuluh juta dolar kepada tabung pilihanraya Parti Demokrat yang sewaktu itu Al Gore sedang berada di posisi calon Naib Presiden Amerika Syarikat.

Kini yang jelas berdasarkan situasi semasa media-media Indonesia yang ada kaitan dengan Soros dan Al-Gore sekali lagi didapati cuba memecahbelakan keharmonian Malaysia dan Indonesia.

Dengan panasnya hubungan bilateral Malaysia dan Indonesia ini, Anwar tentu tersenyum lebar serta gembira dengan perkembangan semasa, semoga pimpinan Malaysia bijak mengendalikan situasi ini sekiranya tidak mahu terjerat dengan permainan Anwar Ibrahim.

Sumber Tomyam Pok Tek

MctHeory:
Tidak syak lagi! Mangkuk Ayun tue lah dalang sebenarnya!

2 ulasan:

lord ried berkata...

ALOOOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU.....

MELAYU ADALAH SATU BANGSA YANG PALING MELIA DALAM DUNIA NIH. TADAK BANGSA LEIN YANG LEBIH MELIA DAGHI BANGSA MELAYU.

MELAYU JADI BEGITU MELIA SABIK PERJUANGAN PUAK2 BEWAK SIANG DAN MALAM DOK AMEK PEKDAH RASUAH DAN SALAHGUNA KUASA. SAPA2 YANG TIDAK MEMELIAKAN MELAYU DEPA PATUT DIGAM.


ORANG YANG TADAK BERJUANG UNTUK MELAYU DIKIGHA MURTAD MELAYU. PARTI YANG MERINTAH BUKAN DARI GOLONGAN PERJUANGAN MELAYU BANYAK RASUAH. SABIK TU KELANTAN SAMPAI BERJOTA EKAQ BALAK DIAMIK PEKDAH OLEH MB YANG BERJUANG BUKAN POLITIK MELAYU.

LANI TU TGNA DAH BEGHIBU2 KALI JUTAWAN DAH SABIK DOK MENTEKEDARAH RASUAH. GHUMAHNYA BESAQ MACAM ISTANA. GHUMAH2 WAKIL RAKYAT PARTI BEWAK KECIK DAN KEMETOT MACAM SARANG TIKUIH. SABIK TU LA RAKYAT SANGAT SAYANG NGAN PIMPINAN2 BEWAK PEJUANG MELAYU.

BEWAK YANG DOK JAGA WARISAN MELAYU SUH JADI LEBIH MELIA TAK LEIN TAK BUKEN RAIS ANAK LELAKI YATIM. BEWAK NI KALU CAKAP EKSEN MACAM PORNSTAR. MIMIT MUKA BETUI2 MACAM BAPAK KAMBING MIANG NAK BELAKI.

SAPA2 YANG BERJUANG NGAN UGAMA SUKU POLITIK SUKU, MISTI JATUH MISKIN SABIK TAK TERLIBAT NGAN RASUAH DAN SALAHGUNA KUASA. BEWAK2 INGAT DAK BEWAK MAMAT BIN MAMAT TAIB TERHUTANG SAMPAI 22 JUTA DI BRISBANE OSTRALIA SABIK BEWAK NI DOK TULUNG MELAYU.

TENGOK LA PENEGAAN PARTI BUKAN BEWAK SEPERTI KOHILAL RUGI JOTA2.
KALU PUAK2 BEWAK UNTUNG BANYAK. SIME DARBI BERBILION DOLLAR CATAT KEUNTUNGAN DI BAKUN. TABUNG HAJI,
PANDAI BEWAK2 NI NEGA PITIH TABUNG
HAJI, TIAP2 TAUN BULIH BAGI KEUNTUNGAN SAMPAI 5% SAJA. BANK RAKYAT HANYA MAMPU BAGI 15%. BANYAK LAGI KEUNTUNGAN YANG DIBUAT OLEH PUAK2 BEWAK NI, SEGHOPA PKNZ, PERWAJA STIL, DAN LEIN HINGGA TAK TERSEBUT.

SABIK TU LA 9 TAUN LAGI EKONOMI MALAYSIA AKAN JADI GERGASI DUNIA.

he he he
gurau ngan puak2 bewak

Jala Anak Brebun berkata...

kahkahkah...
lord reid apa lembut sgt kata kt bewak ni...
cam pondan...
UMNO BEWAK..
kahkahkah...
sepam g la maki bewak...
UMNO NAJIS BEWAK...
kahkahkah